معروف ترین مکان های ارواحی جهان!

به گزارش کنفرانس هکا، معروف ترین مکان های ارواح

در همه جای این کره خاکی شهرها و مکان هایی وجود دارند که اگر چه زمانی رونق داشتند اما ناگهان خالی از سکنه می شوند و به طرز عجیبی دیگر کسی در آن ها رفت و آمد نمی کند. بسیاری از مردم این مکان ها را که از معروف ترین شهرهای ارواح در دنیا هستند را هم محل رفت و آمد ارواح می دانند، اگر چه برخی ها این افکار را بی فایده می دانند ولی وقتی که به اتفاقاتی که در این شهرها می افتند نگاهی می اندازیم می بینیم که شاید چندان هم بی علت نباشد… خبرنگاران می خواهد تعدادی از این شهرها را به شما معرفی کند.

معروف ترین مکان های ارواحی جهان!

دهکده المپیک سوچی | روسیه

مطمئنا دهکده المپیک سوچی هیچ وقت معروف ترین محل برگزاری بازی های المپیک نبوده است اما به خاطر برگزاری بازی های المپیک گذشته در این شهر روسیه، تا حد زیادی سوچی در دنیا معرفی و مشهور شد. با این حال فقط 6 ماه بیشتر از بازی های المپیک نگذشته بود که شهر تقریبا خالی شد، هتل های بزرگی که در این شهر ساخته شده بود بی استفاده ماند و ساختمان های بزرگی که میزبان تماشاچیان و ورزشکاران بود حالا در سکوت عجیبی فرو فته اند.

البته با همه این اوصاف سوچی هنوز دنیاگرد های خود را دارد و مهم ترین علت آن همین خلوت بودن، داشتن آب و هوای معتدل و سواحل تمیز است. جالب است بدانید که یکی از گرانترین و پر هزینه ترین بازی های المپیک تاریخ هم در شهر سوچی بوده است، در هر صورت از آن جا که روسیه میزبان جام دنیای 2018 است، این امید وجود دارد که سوچی دوباره برای بازی ها آماده گردد و جانی دوباره بگیرد.

ورزشگاه پونتیاک سیلوردوم | دیترویت

اگر خودتان را از هواداران واقعی معروف ترین مکان های ارواح در دنیا می دانید باید به دیترویت آمریکا بروید. در این شهر نه تنها ساختمان های زیاد خالی از سکنه کم نیست بلکه حتی ورزشگاهی هم به نام پونتیاک سیلور دوم (Pontiac Silverdome) وجود دارد که از سال 2002 به حال خود رها شده است. در سال 2009 شخصی این ورزشگاه را با قیمت 583000 دلار خرید که باعث شد تا مردم دیترویت امیدی دوباره برای توسعه و پیشرفت شهرشان پیدا نمایند اما اینگونه نشد. با این حال در سال 2017 قرار بود که این ورزشگاه ارواحی تخریب گردد، خوشبختانه دیترویت آنقدر جای خالی از سکنه و رها شده زیاد دارد که بتواند جوابگوی افراد ماجراجو باشد.

جزیره وایت | انگلستان

جزیره وایت (Isle of Wight) یکی از جزایر جنوبی انگلستان است که زمانی یک شهر پرهیاهو و پر جنب و جوش بود اما حالا از آن چیزی باقی نمانده است. این شهر به داشتن گیم نت های زیادش معروفیت داشت اما حالا همه آن ها خالی هستند و دستگاه ها به همان گونه رها شده اند چرا که بیشتر گیمرها ترجیح می دهند تا در راحتی خانه خودشان بازی نمایند تا این که بخواهند با دستگاه های دهه 80 یا 90 بازی نمایند.

معروف ترین رستوران این شهر هم یعنی رستوران Jolly Roger در سال 2012 به طور کامل بسته شد. مقامات شهر تصمیم گرفتند تا شهر را از حالت ارواح گونه بیرون بیاورند اما هنوز هم همان طور است، اگر چه چراغ گیم نت های آن خاموش شده است اما دستگاه ها هنوز روشن اند انگار که در انتظار گروه جدیدی از گیمرها هستند که هیچ وقت قرار نیست از راه برسند. ساختمان های دیگر این جزیره هم به همین صورت است و ظاهرا همینطور هم خواهند ماند.

آکواریوم کلولند | اوهایو

آکواریوم کلولند (Cleveland Aquarium) یکی از معروف ترین آکواریوم های اوهایوی آمریکا در دهه 50 تا 70 میلادی بود. با این حال به طور ناگهانی و بی هیچ علت خاصی مردم دیگر به آن نرفتند، بلیط ها فروخته نشدند و وقتی که متوجه شدند که این آکواریوم احتیاج به تغییرات اساسی دارد، آن را بستند. در سال 1985، تمام موجودات آبزی این آکواریوم به جای دیگری منتقل شدند و درها بسته شدند اما انگار یادشان رفته بود که آن را قفل نمایند.

گروهی از افراد بی خانمان فهمیدند که درهای آن جا باز است و بنابراین آن جا را به عنوان محل زندگی شان انتخاب کردند و حتی یک زمین بازی هم در ان جا درست کردند تا کاملا احساس خانه به آن ها دست بدهد!

موزه کوسه | ژاپن

وقتی که به جایی مثل موزه کوسه ها فکر می کنیم، ایده خوبی برای تفریح به نظر می رسد جایی که در آن می توان پوسترهای زیادی از کوسه ها را دید. این موزه کوسه ها در ژاپن در گوگل ارث هم به ثبت رسیده است و به همین دلیل شاید با خیال راحت بتوانید بدون نگرانی از آن تماشا کنید.

آن چه که باید در خصوص این موزه بدانید این است که اگر چه امروزه یکی از معروف ترین مکان های ارواح است و ساختمانی خالی است اما هنوز هم تماشای است. هیچ زباله ای روی زمین وجود ندارد و تقریبا شبیه به همان دوران اوجش به نظر می رسد در صورتی که اگر چنین جایی در هر کشور دیگر دنیا بود تا حالا در و دیوارهای آن پر شده بود از نقاشی های مختلف و…

کشتی دوک لنکستر | ولز

در سواحل ولز انگلستان کشتی ای به نام دوک لنکستر (Duke of Lancaster) وجود دارد که یکی از معروف ترین کشتی ها بین سال های 1956 تا 1979 بود و کشتی مسافربری برای حمل مسافرها بین سال های 1956 تا 1979 بود. وقتی که زمان بازنشستگی کشتی فرا رسید، شرکتی آن را خریداری کرد و تصمیم این بود تا کشتی برای اهداف تفریحی بازسازی گردد. قرار بود تا در این کشتی هتل و جاذبه های تفریحی زیادی وجود داشته باشد اما به خاطر مسائل قانونی، این رویا به دست فراموشی سپرده شد و کشتی در دریا غرق شد.

این کشتی از دهه 1980 میلادی در همان جا که بوده مانده است و این کشتی رامی توان یکی از برترین نمونه های معروف ترین مکان های ارواح دانست که زمانی همه چیز داشت اما حالا هیچ چیز ندارد و در گذشته مانده است.

منبع: grunge.com

منبع: الی گشت
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13791

به "معروف ترین مکان های ارواحی جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین مکان های ارواحی جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید