اقامتگاه هایی به نام هتل های کپسولی

به گزارش کنفرانس هکا، اقامتگاه هایی به نام هتل های کپسولی

شاید تا امروز با این گونه از اقامتگاه ها برخورد نکرده باشید اما جالب است بدانید که این نوع اقامتگاه های کپسولی محبوبیت بسیار زیادی در ژاپن داشته و این استقبال به مقدار ای زیاد بوده است که در سایر کشورها نیز در حال توسعه می باشد. ژاپنی ها همواره به سخت کوشی و کوشش بسیار معروفیت داشته اند و شاید این ویژگی آن ها موجب شده تا ایده ساخت این نوع اقامتگاه ها را ارائه نمایند. این هتل ها و اقامتگاه ها دارای اتاق های کوچک و مقرون به صرفه قیمت کپسولی شکلی می باشد که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. اغلب کسانی که از این هتل ها استفاده می نمایند مردانی هستند که احتیاج به امکانات خیلی لوکس نداشته و معمولا اقامتی یک شبه و مقرون به صرفه قیمت را می خواهند تجربه نمایند. این افراد ممکن است کسانی باشند که به قطار آخر شب نرسیده و یا ترجیح می دهند شب را در این هتل های کپسولی بگذرانند.

اقامتگاه هایی به نام هتل های کپسولی

اولین کسی که این نوع از اقامتگاه های کپسولی را طراحی کرد معماری به نام کیشوکوروکاوا بود که در سال 1972 برج کپسولی ناکاگین که از آپارتمان ها و دفاتر کاری کوچک ساخته شده بود را معرفی کرد. هدف او از ارائه چنین ایده ای استفاده بهینه از حداقل فضای ممکن برای ارائه حداکثر امکانات است. اولین هتلی که به شکل کپسولی طراحی شد به نام هتل کپسولی اوساکا در سال 1979 در شهر اوسکای ژاپن بود. این نوع از هتل ها امروزه به دلیل استقبال فراوانی که از آن ها می گردد در سایر شهرهای بزرگ این کشور مانند توکیو، کیوتو و ناگویا نیز وجود داشته و اغلب در شهرهای بزرگ برای اسکان دادن به کارمندان قرار گرفته است و تمامی امکانات را در طول شب برای آن ها فراهم می نماید.

زمانی که وارد این اقامتگاه ها می شوید قفسه هایی با کلید به شما تحویل داده می گردد که می توانید وسایل شخصی خود را داخل آن ها قرار دهید. بعلاوه شما می بایست در هنگام ورود کفش های خود را درآورده و در قفسه مخصوص قرار دهید و به دلیل جلوگیری از آلودگی در فضای هتل، از دمپایی های مخصوصی که در نظر گرفته شده است استفاده نمایید. ابعاد این کابین ها به مقدار 2 متر در یک متر و بیست و پنج سانتی متر بوده و برای اقامت یک نفر در نظر گرفته شده است. امکانات مضاعف ارائه شده در هر یک از این کپسول ها بر اساس نوع آن هتل متنوع می باشد. بعضی از این کپسول ها شامل تلویزیون، شارژر، اینترنت یس سیم، آیینه، ساعت زنگ دار، رادیو و کنترل نور، دما و حتی شیب تشک می باشد تا مهمانان بتوانند خوابی راحت را در این کپسول ها تجربه نمایند. امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی و حمام در این هتل ها به صورت مشترک بوده و بعضی از آن ها دارای سونا، جکوزی و رستوران نیز می باشند که مهمانان می توانند از این ها استفاده می نمایند.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد این نوع هتل ها فقط در کشور ژاپن وجود نداشته و در کشورهایی مثل سنگاپور، چین، تایوان و کشورهای اروپایی مثل اسپانیا و آلمان نیز وجود دارند، در صورتی که قصد عزیمت به این کشورها را دارید می توانید از این هتل های کپسولی نیز استفاده نمایید. این نوع هتل های کپسولی مخصوصا در کشورهای مختلف تنوع زیادی دارند. از اقامتگاه های کپسولی در ارتفاعات کوه های اسکرید در پرو گرفته تا اتاق های کپسولی در نزدیکی موزه های جنگ های آلمان که به هتل های لوله ای معروفند که ممکن است یک یا دو تخته نیز باشند. حتی پارس نیز که به گران قیمت بودن هتل ها معروفیت دارد، اخیرا به سمت این هتل های کپسولی گرایش پیدا نموده تا بتواند جای خالی اقامتگاه های ارزان را نیز پر نماید. اما تفاوت این هتل های کپسولی با اقامتگاه های کپسولی در ژاپن این است که از مزیت ها و امکانات داخلی آن فراتر رفته و دارای چشم انداز ای ایده آل با چشم اندازی به رودخانه سن می باشند.

برترین هتل های کپسولی در جهان

هتل های کپسولی روز به روز با استقبال بیشتری روبرو می شوند و مسافرانی که می خواهند اقامتی ارزان و در عین حال امن و راحت را تجربه نمایند از این نوع هتل ها استفاده می نمایند. در ادامه بعضی از برترین هتل های کپسولی را به شما معرفی می کنیم که به انتخاب مسافران و تجربه آن ها از این هتل ها رده بندی شده اند.

1-هاستل هونز | Honze Hostel

مکان: پاتایا، تایلند

یکی از برترین هتل های کپسولی جهان در منطقه توریستی و مشهور پاتایا تایلند قرار گرفته است. تنها کافیست چند قدم از مرکز خرید ساحلی پاتایا فاصله بگیرید تا به یکی از برترین هتل های کپسولی جهان برسید. این هتل سبکی مدرن و در عین حال سنتی و قدیمی دارد و اقامتی لذتبخش را برای مسافران رقم می زند. میهمانان می توانند از بین کپسول های تک نفره و دونفره انتخاب نمایند، بعلاوه اقامتگاهی اشتراکی نیز در بخشی از این هتل قرار گرفته است.

2-هتل کپسولی دریم لوج | Dream Lodge

مکان: سنگاپور

یکی دیگر از برترین هتل های کپسولی در سنگاپور قرار گرفته است. سنگاپور کشوری گران قیمت است و مطمئنا وجود یک هتل کپسولی می تواند در هزینه های سفر به مقدار قابل توجهی صرفه جویی کند. در این هتل ردیف های کپسول های خواب قرار گرفته اند و امکان اشتراک کپسول با فرد دیگر وجود ندارد. بنابراین این هتل بیشتر مطلوب افرادی است که تنها سفر می نمایند و در پی جای خوابی ارزان و امن هستند.

3-هتل کپسولی آستیل دوتونبوری | Capsule Hotel Astil Dotonbori

مکان: اوساکا، ژاپن

ژاپن یکی از اولین کشورهایی بوده که این نوع هتل را ابداع نموده و به همین خاطر جای تعجب نیست که بعضی از برترین هتل های کپسولی جهان در این کشور وجود داشته باشد. هتل کپسولی آستیل دوتونبوری در شهر اوساکا قرار گرفته است و تمام کپسول هایش ویژه افراد غیرسیگاری است (چیزی که برای هتل های ژاپن کمی غیرمعمول است!) و مجهز به تلویزیون صفحه تخت، امکان شارژ موبایل و وسایل الکترونیکی، پورت یو اس بی و اینترنت وای فای رایگان است! بنابراین همه آن چه که یک مسافر ماجراجو انتظارش را دارد در این هتل پیدا می گردد. علاوه بر این، پذیرش 24 ساعته و کمدهای قفل دار هم امنیت و آسایش مسافران را تامین می نمایند.

4-هتل کپسولی اینباکس | InBox Capsule Hotel

مکان: سنت پترزبورگ، روسیه

شهر سنت پترزبورگ روسیه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سرتاسر جهانست و مسافران زیادی این شهر زیبا و رویایی را برای سفر خارجی انتخاب می نمایند. تنها 15 دقیقه که از میدان سامر سنت پترزبورگ دور شوید به یکی از برترین هتل های کپسولی جهان به نام اینباکس می رسید. این هتل کپسولی در یکی از منطقه ها قدیمی شهر قرار گرفته است و اطراف آن مملو از رستوران ها و بناهای تاریخی و موزه است و نقطه بسیار خوبی برای سنت پترزبورگ گردی به شمار میرود.

5-هتل کپسولی استار آنیز | Star Anise Boutique Capsule

مکان: کلمبو، سریلانکا

آخرین مورد از برترین هتل های کپسولی که به شما معرفی می کنیم در کشور شگفت انگیز سریلانکا قرار گرفته است. مسافران ماجراجو و کوله گردان زیادی سریلانکا را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می نمایند و به همین خاطر لزوم ساخت چنین هتل های ارزان و در عین حال راحت و امنی در این کشور کاملا احساس می شده است. یکی از برترین هتل های کپسولی جهان به نام هتل استار آنیز در شهر کلمبو، مرکز سریلانکا قرار گرفته است. کپسول های این هتل به سبک و سیاق متفاوتی وجود دارند و میهمانان می توانند از بین کپسول های سنتی و مدرن به دلخواه خود انتخاب نمایند. این هتل بخشی به عنوان نشیمن هم دارد و میهمانان می توانند در این مکان با مسافران دیگر آشنا شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13765

به "اقامتگاه هایی به نام هتل های کپسولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه هایی به نام هتل های کپسولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید