معاون جهاددانشگاهی: در حوزه برطرف وابستگی های کشور جهاددانشگاهی خط شکن بوده است

به گزارش کنفرانس هکا، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی در حوزه برطرف وابستگی ها و نیازهای کشور خط شکن بوده است.

معاون جهاددانشگاهی: در حوزه برطرف وابستگی های کشور جهاددانشگاهی خط شکن بوده است

به گزارش خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد دکتر احمد شریفی زاده چهارشنبه، هفتم آذرماه در مراسم معارفه سرپرست جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: جهاددانشگاهی یک نهاد است در زمانی برای استفاده از ظرفیت های داخل در راستای برطرف وابستگی ها و نیازهای کشور تشکیل شد که جهاددانشگاهی در این حوزه خط شکن بود.

وی اظهارکرد: اقدامات و فعالیت های مرکز رویان جهاددانشگاهی از سوی افرادی عالم، متعهد و آشنا به نیازها و ظرفیت های کشور صورت گرفت که توانستند در خصوص سلول های بنیاد و درمان ناباروری کارهای بزرگی انجام دهند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی تنها رویان نیست بلکه واقعا رویان های بزرگی در مجموعه این نهاد وجود دارد، اعلام کرد: هم اکنون 7000 نفر در جهاددانشگاهی کشور در حال کار و فعالیت هستند و امروز این نهاد انقلابی مجموعه قوی در زمینه های مختلف از جمله پژوهشی، فرهنگی، اشتغال و توانمند سازی جوانان است.

شریفی زاده توضیح داد: جهاددانشگاهی 63 واحد، سه پژوهشگاه، 24پژوهشکده، 135گروه پژوهشی،43مرکز علمی - کاربردی، دو دانشگاه، 6موسسه آموزش عالی و حدود 50هزار دانشجو در حال تحصیل در سطح کشور دارد و همه این مجموعه ها و مراکز همچون یک شبکه هستند.

وی ادامه داد: سالانه حدود 600هزار نفر در کشور از آموزش های کوتاه مدت و تخصصی جهاددانشگاهی با نگاه توانمندسازی و اشتغال بهره مند می شوند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی پیشتاز بوده و کارهاتی بزرگی انجام داده اعلام کرد: پس از انقلاب در دانشگاهها کسی به غیر از جهاددانشگاهی کار فرهنگی نمی کرد بطوریکه پایه گذار اکثر جشنواره های مختلف دانشجویی این نهاد انقلابی بود و دیگران امدند این راه را ادامه دادند.

شریفی زاده مطرح نمود: جهاددانشگاهی خبرگزاری خبرنگاران را تاسیس کرد که منشا خیری شد و فضا را برای حوزه فرهنگی و رسانه ای کشور باز کرد همچنین مرکز افکار سنجی دانشجویان را راه اندازی کرد که همه اذعان دارند که آمارهایی که این مرکز ارائه می دهد نزدیک به واقع است و این نهاد در 9 مرکز ملی در حوزه فرهنگی کار می نمایند.

وی تاکید نمود: 10درصد بودجه جهاددانشگاهی از دولتی و 100درصد در خدمت نظام، دولت و کشور هستیم اما دستگاههای دیگر 100درصد بودجه توسط نظام تامین می گردد اما انتظارات را برآورده نمی نمایند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی از رونمایی10فناوری برتر جهاددانشگاهی در آینده نزدیک خبرداد و گفت: این رونمایی فناوری های جدید آذر ماه با حضور رئیس جمهور رونمایی می گردد.

شریفی زاده اضافه نمود: این فناوری ها شامل بازوهای بارگیری نفتی وایجاد فرایندهای نمک زدایی با جدیدترین تکنولوژی و خدمات پزشکی در حوزه بیماری های سرطانی بوده که با هدف کاهش وابستگی ها ورسیدن به خودکفایی به همت پژوهشگران جهاد دانشگاهی برای پاسخ به مطالبات علمی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در ارائه طرح های خود برای اجرای نقشه جامع علمی کشور پیشتاز است، اظهارکرد: محققان جهاد دانشگاهی طرح های خود را حول 7 محور در زمینه های انتقال دانش فنی و تکنولوژی، فناوری اشتغال،فرهنگ و آموزش به تصویب ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور رسانده اند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با اشاره به ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: جهاد دانشگاهی مصمم است با ایجاد مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان در کهگیلویه وبویر احمد زمینه رشد اقتصادی این استان را فراهم کند.

شریفی زاده اضافه نمود: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ منابع طبیعی و انسانی غنی است و باید از این منابع استفاده گردد.

به گزارش خبرنگاران، در سرانجام این آیین طی حکمی از سوی دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور، سید محمد قائم کاظمی بیدک به عنوان سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از زحمات رئیس سابق تقدیر شد.

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 1379

به "معاون جهاددانشگاهی: در حوزه برطرف وابستگی های کشور جهاددانشگاهی خط شکن بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون جهاددانشگاهی: در حوزه برطرف وابستگی های کشور جهاددانشگاهی خط شکن بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید