مسکو: روسیه ذخایر شیمیائی خود را نابود نموده است

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، ماریا زاخاوا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای با محکوم کردن تحریم های جدید آمریکا علیه کشورش به بهانه پرونده اسکریپال در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه اظهار داشت: هر بار واشنگتن تنها ناتوانی خود را نشان می دهد.

مسکو: روسیه ذخایر شیمیائی خود را نابود نموده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت: مبتکران تحریم های جدید در سال های اخیر اقدامات بسیاری را امتحان نموده بودند. کوشش بی فایده برای تغییر سیاست خارجی کرملین نافرجام مانده است. مسمومیت اسکریپال و دخترش صحنه سازی و یک اقدام تحریک آمیز بود.

ماریا زاخاووا در این خصوص اضافه کرد: روسیه بر خلاف آمریکا که جرأت جدا شدن از سلاح های شیمیایی خود را ندارد، ذخایر سلاح های شیمیایی خود را نابود نموده است. روسیه علیرغم تحریم ها به توسعه اقتصادی و دفاعی خود ادامه می دهد.

این در حالیست که مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پیش دربیانیه ای به تشریح ابعاد تحریم های جدیدی کشورش علیه روسیه به بهانه پرونده اسکریپال پرداخت.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص آمده بود: واشنگتن با ادامه اعطای هرگونه وام یا یاری های فنی یا اقتصادی به روسیه مخالف است. آمریکا بر بانک های این کشور نیز در مورد تبادلات استقراضی با روسیه محدودیت هائی را وضع نموده است. آمریکا صادرات آن دسته از کالاها و فن آوری به روسیه که می توانند در برنامه تسلیحات بیولوژیکی و شیمیائی مورد استفاده قرار گیرند را نیز مورد تحریم قرار داده است.

آمریکا به بهانه مشابهی سال گذشته نیز تحریم هایی را علیه مسکو صادر نموده بود.

لازم به ذکر است، انگلیس سال گذشته میلادی ادعا نموده بود که ترور سرگئی اسکریپال جاسوس روس تبار و دخترش توسط دو مامور اطلاعاتی روسیه و با تایید مقامات بلندپایه کرملین در یک مرکز خرید در شهر سالزبری انگلیس انجام شده است!

لندن در گام بعد ادعا کرد که افراد مذکور با استفاده از گاز عامل عصب مسموم شدند.

لندن، مسکو را مسئول مسمومیت جاسوس دوجانبه اعلام و بارها در این خصوص به روسیه اتهام زنی نموده بود؛ از سوی دیگر، روسیه با رد تمامی این اتهامات خواهان ارائه شواهد موثق از سوی انگلیس شد.

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kalarena.com: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4559

به "مسکو: روسیه ذخایر شیمیائی خود را نابود نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: روسیه ذخایر شیمیائی خود را نابود نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید