مسکو: از دیدار ترامپ-لاوروف نمی توان درباره بهبود با واشنگتن قضاوت کرد

به گزارش کنفرانس هکا، سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران گفت که علیرغم دیدار وزیر خارجه روسیه و رئیس جمهور آمریکا، زود است درباره تغییر مثبت در روابط دوجانبه قضاوت شود.

مسکو: از دیدار ترامپ-لاوروف نمی توان درباره بهبود با واشنگتن قضاوت کرد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران تأکید کرد که علیرغم دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، قضاوت درباره تغییر مثبت در روابط میان روسیه و آمریکا زودهنگام است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، پسکوف در خصوص دیدار روز گذشته میان رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه روسیه گفت: قطعاً این حقیقت مهم بوده است که یک وزیر روس، مورد استقبال رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته است اما برای حرف زدن درباره تغییرات مثبت در روابط دوجانبه زود است.

لاوروف و ترامپ روز گذشته بدون حضور رسانه ها در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند و این اولین سفر رسمی لاوروف به واشنگتن از سال 2017 تاکنون محسوب می شد.

ترامپ روز گذشته با انتشار عکسی از خود و لاوروف در یک پیام توییتری، دیدار با وزیر خارجه روسیه را بسیار خوب توصیف کرد و نوشت: همین الان دیدار بسیار خوبی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه داشتم. درباره مسائل بسیار زیادی از جمله تجارت، ایران، کره شمالی، معاهده INF، کنترل سلاح های هسته ای و دخالت انتخاباتی صحبت کردیم. چشم به راه ادامه گفت وگوهایمان در آینده نزدیک هستم.

بسیاری از نمایندگان کنگره و جامعه اطلاعاتی آمریکا مدعی هستند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا دخالت داشته و روابط دو کشور در خصوص طیفی از موضوعات از جمله انتخابات آمریکا رو به تیرگی رفته است.

ترامپ بارها ارزیابی های جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 دخالت کرده را رد کرده است. در یکی از جنجالی ترین اتفاق ها او جولای سال 2018 در یک کنفرانس خبری با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این ارزیابی ها را زیر سوال برد.

رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره تبانی ادعایی تیم ترامپ با روسیه در انتخابات 2016 چند ماه قبل گزارش خود در این مورد را ارائه کرد. او در این گزارش شرح داد از شواهد مکفی برای متهم کردن تیم ترامپ به تبانی با روسیه برخوردار نیست.

م

آیان کتاب: مجموعه ای از بهترین کتاب های دنیا را در این مجموعه بخوانید

دبی: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7707

به "مسکو: از دیدار ترامپ-لاوروف نمی توان درباره بهبود با واشنگتن قضاوت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: از دیدار ترامپ-لاوروف نمی توان درباره بهبود با واشنگتن قضاوت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید