مخالفت کشورهای شرق قاره با برگزاری متمرکز لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش کنفرانس هکا، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در انتظار معین شدن برنامه و سرنوشت مسابقات لیگ های داخلی در بعضی کشورهای آسیایی است.

مخالفت کشورهای شرق قاره با برگزاری متمرکز لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، به نوشته روزنامه الرایه قطر، در حالی که فدراسیون فوتبال بعضی کشورها، زمان آغاز مسابقات داخلی را به صورت رسمی اعلام نموده اند، کنفدراسیون فوتبال آسیا در انتظار اعلام برنامه و سرنوشت مسابقات داخلی در سایر کشور های آسیایی است تا درباره تقویم بازی ها و تکمیل مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تصمیم گیری کند. AFC در انتظار اعلام نظر فیفا در خصوص بازی های به جامانده مرحله مقدماتی جام جهانی قطر و جام ملت های آسیاست.

الرایه در ادامه نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا با سختی های بزرگی برای معین زمان آغاز لیگ قهرمانان آسیا روبرو است، چرا که تا به امروز فدراسیون های کمی درباره ادامه مسابقات داخلی و زمان برگزاری آن تصمیم گیری نموده اند. فدراسیون قطر اعلام نموده لیگ ستارگان را از 24 جولای آغاز می نماید، لیگ های کره جنوبی و سوریه آغاز شده اند، لیگ استرالیا از اواسط جولای آغاز می گردد و مسابقات لبنان هم لغو شده است. فدراسیون کویت نیز اعلام نموده مسابقات از اوایل آگوست آغاز می گردد و لیگ های عمان و مالزی هم در ماه سپتامبر آغاز خواهند شد.

یک منبع مطلع در AFC در تبادل نظر با روزنامه الرایه در این باره گفت: معین زمان ازسرگیری مسابقات لیگ قهرمانان و مرحله مقدماتی جام جهانی بسیار سخت است، چرا که بیشتر کشور ها هنوز زمان آغاز فعالیت های ورزشی و رقابت های داخلی را اعلام ننموده اند و در این شرایط، اعلام برنامه مسابقات قاره ای بسیار سخت خواهد بود. کنفدراسیون از کشور ها درخواست نموده است هرچه زودتر زمان آغاز رقابت های داخلی را اعلام نمایند تا بتوان درباره لیگ قهرمانان آسیا تصمیم گرفت و در تعامل با فیفا، شرایط رقابت های مقدماتی جام جهانی را تعیین کرد.

به نوشته الرایه، در همین حال اختلافی بین مواضع کشور های شرق قاره با کشور های غرب ایجاد شده است، چون کشور های شرق قاره کهن با برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان به صورت متمرکز در یک کشور مخالفت کردند و خواهان ادامه مسابقات طبق روال قبلی هستند که این درخواست، کار AFC را سخت تر می نماید. در حالی که کشور های غرب قاره از این روش استقبال نموده بودند و در شرایط انتشار ویروس کرونا به جای سفر به چند کشور، تنها با یک سفر و انجام بازی ها در یک کشور، امکان برگزاری مسابقات وجود داشت.

رپورتاژ رایگان: 10az10: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

روسیه: روسیه: سفر به کشور پهناور تزارها، مسکو، سن پطرزبورگ، سوچی و کازان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10736

به "مخالفت کشورهای شرق قاره با برگزاری متمرکز لیگ قهرمانان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت کشورهای شرق قاره با برگزاری متمرکز لیگ قهرمانان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید