محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا؛ ردیت در صدر

به گزارش کنفرانس هکا، شبکه های اجتماعی مبدل به بخش لاینفک زندگی روزانه مردم شده است.

محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا؛ ردیت در صدر

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، محبوب ترین شبکه های اجتماعی در بین کاربران عبارتند از: ردیت یک وبگاه و برنامه اشتراک گذاری نظرات و بحث است که در سال های اخیر، به صندلیی برای مقابله بسیاری از کاربران و کارشناسان تبدیل شده است. وب سایت ردیت در حال حاضر حدود 300 تا 400 میلیون کاربر فعال دارد.

سینا ویبو پاسخ چین به توییتر است که با بیش از 400 میلیون کاربر، یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا به شمار می رود. در چین اگرچه بعضی از سایت ها سانسور هستند اما اگر می خواهید انگشت خود را روی نبض آنچه در خاور دور اتفاق می افتد نگه دارید، این شبکه ارزش ثبت نام دارد.

تیک تاک یک شبکه اجتماعی اشتراک گذاری مولتی مدیا است که در کشور چین محبوبیتی بسیار زیاد دارد. حدود 500 میلیون کاربر اغلب نوجوان، از این شبکه اجتماعی استفاده می نمایند. با این حال پیش بینی می گردد که کاربران بین المللی تیک تاک، بین 100 میلیون تا 200 میلیون نفر باشند.

کاربران تیک تاک می توانند ویدیوهایی کوتاه را از خود به اشتراک بگذارند. موضوعی که در دیگر شبکه های اجتماعی نیز امکان پذیر است، اما به نظر می رسد محبوبیت تیک تاک مرتبط با استفاده نوجوانان از این شبکه اجتماعی باشد.

شبکه اجتماعی QQ بر اساس پلتفرم ICQ در چین راه اندازی شده است که کاربران چند میلیونی دارد.

شبکه اجتماعی WeChat یک سیستم ارتباطی تلفن همراه برای انتقال پیامک های صوتی و کتبی است که در ژانویه سال 2011 در چین راه اندازی شد.

اینستاگرام در بین تمامی شبکه های اجتماعی، در رتبه نخست محبوبیت در بین کاربران قرار گرفته است. تعداد کاربران اینستاگرام یک میلیارد نفر است.

اینستاگرام، به عنوان یک پلتفرم اشتراک گذاری عکس، فعالیت خود را به صورت رسمی، از سال 2010 شروع کرد، اما بعد از مدتی با فاصله دریافت از ایده اولیه، به یک شبکه اجتماعی جامع برای اشتراک گذاری اطلاعات، عکس، ویدیو و فروش محصولات به صورت اینترنتی تبدیل شد.

یوتیوب که یک شبکه اجتماعی و وب سایت اشتراک گذاری ویدیو است، در سال 2005 به دنیای فناوری معرفی گردید. در سال 2019، یوتیوب حدود 2 میلیارد کاربر فعال را به خود اختصاص داده و البته بینندگان این وب سایت نیز فراتر از 3 میلیارد نفر پیش بینی می شوند. همین موضوع باعث شده تا در عمل یوتیوب به مهم ترین پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو در دنیا تبدیل گردد.

از سال 2007، یوتیوب برای بیش از 45 کشور دنیا بومی سازی شده و نسخه اختصاصی کشورهای مختلف در اختیار کاربران قرار گرفته است. هرچند در ایران یوتیوب در بین سایت های فیلترشده قرار گرفته است و امکان دسترسی مستقیم کاربران ایرانی به این شبکه اجتماعی وجود ندارد.

فیس بوک از نظر تعداد کاربران فعال، با 2 میلیارد و نیم کاربر، در صندلی نخست شبکه های اجتماعی قرار گرفته است. فیس بوک در شروع تنها برای کاربرانی از دانشگاه هاروارد در دسترس بود. بسیاری از مخالفان فیس بوک، این پلتفرم را یک ابزار جاسوسی از کاربران و فروش اطلاعات به حساب می آورند. فیس بوک در ایران چندین بار فیلتر و برطرف فیلتر شده است. در حال حاضر به صورت مستقیم امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی وجود ندارد.

توییتر یک شبکه اجتماعی و میکروبلاگ است که به کاربران اجازه می دهد محتوای متنی، عکس و ویدیو را به صورت محدود و کوتاه به اشتراک بگذارند. این اپلیکیشن که در قالب وب سایت و برنامه موبایل ارائه شده، اولین بار در سال 2008 به دنیای فناوری معرفی گردید.

توییتر بیش از 300 میلیون کاربر فعال دارد، با این حال نزدیک به یک میلیارد نفر به صورت هفتگی به صفحات یا توییت های انتشاریافته در این شبکه اجتماعی، مراجعه می نمایند. در ایران توییتر به صورت مستقیم در دسترس نیست.

اروپا: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8391

به "محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا؛ ردیت در صدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا؛ ردیت در صدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید