متاسفانه دانش آموختگان کشور چشم به فرصت های شغلی در ادارات دوخته اند

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نیروی انسانی، بزرگ ترین سرمایه جوامع است، گفت: متاسفانه دانش آموختگان در کشور چشم به فرصت های شغلی در ادارات دوخته اند، در حالی که باید با ریسک پذیر بودن، موسسه یا مجموعه ای تاسیس کرده و برای هم دانشگاهیان خود اشتغال ایجاد کنند.

متاسفانه دانش آموختگان کشور چشم به فرصت های شغلی در ادارات دوخته اند

محمدرضا پورمحمدی در دومین جشن دانشگاه آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: امروز، دانش و آموختن در دنیا محدودیتی نداشته و باید در هر مرحله سنی با افزایش علم به تقویت پتانسیل کشور کمک کرد.

وی اضافه نمود: کشور ایران 1.6 درصد از علم و دانش دنیا را تولید می کند و این نشانگر حرکت کشور به سمت آگاهی و توسعه است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کمیت گرایی آفتی است که کیفیت علم را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: متاسفانه بسکمک از دانشگاه ها ماموریت مشخصی ندارند، اما دانشگاه علمی کاربردی با هدفی مشخصی راه خود را ادامه داده و با دانش آموختگان فعال خود در این زمینه پیروز است.

وی ادامه داد: اکنون در دنیا جذب نیرو بر اساس چه می توانی انجام می شود و نه بر اساس چه میدانی و برنامه باید بر همین اساس تدوین شود.

وی در انتها گفت: استان آذربایجان شرقی و تبریز پر از پتانسیل های کار آفرینی و ایجاد اشتغال است و باید مسئولان نیز حامی این دانش آموختگان کشور باشند.

بیست آمار: آشنایی با علم آمار و ریاضیات

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7710

به "متاسفانه دانش آموختگان کشور چشم به فرصت های شغلی در ادارات دوخته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متاسفانه دانش آموختگان کشور چشم به فرصت های شغلی در ادارات دوخته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید