قدرت این موتور با 90 بوگاتی برابری می نماید!، فیلم

به گزارش کنفرانس هکا، ویدیویی عجیب از مقیاس بزرگترین موتور دنیا، علاقه مندان به خودرو را مبهوت نموده است. این موتور بزرگ با وزن 2,300 تن، سنگین تر از 180 اتوبوس دوطبقه است و قدرتی معادل 90 خودروی بوگاتی دارد.

قدرت این موتور با 90 بوگاتی برابری می نماید!، فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، این موتور غول پیکر به وسیله شرکت فنلاندی وارتسیلا (Wärtsilä) طراحی شده تا نیروی محرکه کشتی های باربری بزرگ در سراسر دنیا باشد.

براساس گزارش روزیاتو، این موتور، 13.5 متر ارتفاع دارد که تقریباً به میزان یک ساختمان مسکونی 3 طبقه است و طول آن 26.59 متر است.

تخمین زده می گردد قیمت آن بیش از 27 میلیون دلار باشد و هزینه راه اندازی آن در هر ساعت حدود 6,800 دلار است.

این سازه بزرگ، یک موتور دیزلی دو زمانه فوق شارژ سرعت پایین با 14 سیلندر است. علی رغم میزان غول پیکر آن، این موتور از تکنولوژی ریل مشترک به جای سیستم های سنتی میل لنگ، چرخ دنده زنجیر، پمپ سوخت و عملگر هیدرولیکی استفاده می نماید. این امر باعث به حداکثر رساندن عملکرد در دور پایین تر، کاهش مصرف سوخت و انتشار سطوح پایین تری از آلاینده های زیان آور می گردد.

این موتور در سپتامبر 2006 برای اولین بار وارد بازار شد و بزرگترین موتور رفت و برگشتی در دنیا است.

این موتور در کشتی اما مرسک نصب شده است که بزرگترین کشتی حامل کانتینر ساخته شده تا به امروز است.

در سال 2006 بیش از 300 موتور RT-flex96C و موتورهای قدیمی تر RTA96C در حال سرویس دهی یا سفارش بودند.

این موتور دارای بلبرینگ های کراس هد است به این معنی که میله های پیستون که همواره عمودی هستند، زیر پیستون ها آب بندی محکم ایجاد می نمایند. به این ترتیب روانکاری موتور تفکیک شده است.

سیلندرها و کارتر موتور از روانکارهای متفاوتی استفاده می نمایند که هرکدام برای نقش معین شده خود تخصصی شده اند. سیلندرها به وسیله تزریق مداوم و به موقع روانکار طراحی شده برای محافظت از سیلندرها در برابر فرسایش، روانکاری می شوند. بعلاوه اسیدهای فراوری شده حین احتراق سوخت های پرگوگرد رایج را خنثی می نماید.

طراحی کراس هد نیروهای جانبی وارد بر پیستون را کاهش داده و باعث کاهش فرسایش دیواره سیلندر می گردد. هنگامی که یک پیستون در حال فرود است، هوای احتراقی ورودی برای سیلندرهای مجاور را فشرده می نماید. بعلاوه باعث تعدیل پیستون هنگام رسیدن به نقطه مرگ پایین و کاهش بار وارد بر بلبرینگ ها می گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 اسفند 1402 بروزرسانی: 17 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15761

به "قدرت این موتور با 90 بوگاتی برابری می نماید!، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت این موتور با 90 بوگاتی برابری می نماید!، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید