فعالیت 60 شرکت دانش بنیان در حوزه حمل ونقل هوشمند

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استارت اپ هایی که در چند سال اخیر به حوزه کسب و کار و صنعت کشور تزریق شده اند، نقشی تاثیرگذار در روند رو به رشد اقتصاد کشور دارند. شرکت هایی که با هدف دگرگون کردن شیوه مدیریت و ادامه کار صنایع مختلف روی کار آمده اند و نگاهی نو به مفاهیم اقتصادی دارند.

فعالیت 60 شرکت دانش بنیان در حوزه حمل ونقل هوشمند

با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعداد قابل توجهی از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در کشور شکل گرفته اند. معاونت علمی و فناوری مجموعا بیش از 4 هزار شرکت دانش بنیان را تأیید کرده است که در حوزه های مختلف فناورانه مشغول به فعالیت اند. در این میان الگوهای موفقی به چشم می خورند که تکثیر آنها می تواند اقتصاد کشور را متحول سازد.

بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده، تا سرانجام سال 97 شرکت های دانش بنیان توانستند 140 هزار نفر را در حوزه های مختلف به کار بگیرند. از این میان سهم صنعت حمل و نقل پیشرفته کشور از تعداد شرکت های دانش بنیان، فعالیت 60 شرکت است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با توجه به اهمیت زیاد این صنعت در کشور، اقدام به شکل دادن یک ستاد مهم و کامل به نام ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته عمومی کرده است تا راهی پیش روی جوانان و متخصصان ایرانی و ایده های درخشان آنها باز کند و نویدی برای توسعه این صنعت بزرگ باشد.

در این میان تلاش های گوناگونی توسط گروه های مختلف این ستاد برای توسعه هر بخش از حمل و نقل اجرا شده است که هر کدام از آنها با هم افزایی بخش خصوصی، دولتی و فارغ التحصیلان دانشگاهی به دنبال بومی سازی و تسریع طرح های توسعه ای این حوزه ها است.

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6018

به "فعالیت 60 شرکت دانش بنیان در حوزه حمل ونقل هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 60 شرکت دانش بنیان در حوزه حمل ونقل هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید