فشار اروپا روی عملکرد اپل تاثیر گذاشت!

به گزارش کنفرانس هکا، در پی فشارهای وارده از سوی اتحادیه اروپا، تغییرات زیست بوم iOS روی iPadOS نیز اعمال می شوند.

فشار اروپا روی عملکرد اپل تاثیر گذاشت!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، اپل امروز تأیید کرد که تمامی تغییرات اعمال شده در زیست بوم نرم افزاری iOS در اتحادیه اروپا را در پاییز روی iPadOS نیز اعمال خواهد نمود. کمیسیون اروپا (بازوی اجرایی اتحادیه اروپا) این هفته بیان کرد که iPadOS تحت قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، یک پلتفرم دربان (Gatekeeper) است.

براساس گزارش زومیت، توسعه دهندگان مستقر در اتحادیه اروپا می توانند برنامه های آیپد را خارج از اپ استور، به وسیله بازارهای جایگزین یا وب سایت ها توزیع نمایند. با این حال، شرایط یکسانی برای همه اعمال خواهد شد.

سیاست کارمزد Core Technology Fee (یا CTF) برای برنامه هایی که خارج از اپ استور توزیع می شوند و بیش از یک میلیون نصب اولیه در سال اول دارند، اعمال خواهد شد؛ البته استثنائاتی برای توسعه دهندگان کوچک در نظر گرفته شده است.

با اضافه شدن iPadOS به لیست پلتفرم های دربان، کاربرانی که برنامه مشابهی را در یک دوره 12 ماهه روی هر دو دستگاه iOS و iPadOS نصب نمایند، تنها یک نصب اولیه ثبت خواهند کرد. این امر به توسعه دهندگان یاری می نماید تا پایین تر از آستانه CTF قرار بگیرند.

تغییرات iPadOS تنها برای توسعه دهندگانی که برنامه های خود را در اتحادیه اروپا توزیع می نمایند، اعمال می شوند. برای سایر نقاط دنیا، هیچ تغییری صورت نمی گیرد و برنامه ها همچنان فقط به وسیله اپ استور دردسترس خواهند بود.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 17110

به "فشار اروپا روی عملکرد اپل تاثیر گذاشت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار اروپا روی عملکرد اپل تاثیر گذاشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید