عکس، فاجعه ای به نام بازار خودروی ایران، رانت 100 میلیاردی فوتبالیست ها برای چند رنجروور و پورشه!

به گزارش کنفرانس هکا، پس از برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 قطر، بازیکنان تیم ملی کشورمان که در همان مرحله گروهی حذف شده بودند، از کپی رایت واردات یک دستگاه خودرو برخوردار شدند که با نقدها و حواشی شدید روبه رو شد.

عکس، فاجعه ای به نام بازار خودروی ایران، رانت 100 میلیاردی فوتبالیست ها برای چند رنجروور و پورشه!

امیرمسعود عابدین: این نقدها و حواشی پس از مدتی کمرنگ شد، اما با انتشار خبر ورود چند دستگاه پورشه ماکان و رنجروور ولار و حتی یک مازراتی گریکاله 2023 در گمرک خرمشهر، که متعلق به بعضی بازیکنان بود، دوباره به جنب و جوش افتاد.

این خبر زمانی منتشر شد که واردات خودرو برای مردم عادی، به بن بست رسید و گرانی در بازار خودرو به اوج رسیده بود.گرچه که هنوز هم هیچ از یک خودروهای چینی و غیرچینی وارد شده به کشور، هنوز پلاک ملی دریافت ننموده و درگیر استانداردهای پوچ و بی معنا هستند.استانداردهایی که به نیسان آبی اجازه پلاک شدن داد، اما نه به سراتو و النترا!

اما چند روز پیش، خبری مبنی بر ورود اولین رنجروور ولار پلاک ملی به یکی از نمایشگاه های تهران، فضای مجازی را پر کرد.دومین رنجروور ولار هم که متعلق به یکی دیگر از بازیکنان است، به زودی پلاک ملی دریافت می نماید.

رنجروور ولار به عنوان یکی از خودروهای میان رده لندروور به شمار میرود و آنچنان خودروی بی نظیر و قدرتمندی نیست.اما جالب است بدانید که برای این خودروی عادی، قیمتی 80 تا 100 میلیارد تومان اعلام نموده اند!

از این قیمت به راحتی نباید گذشت؛ 80 میلیارد تومان، معادل 1 میلیون و 630 هزار دلار، و یا معادل 3 دستگاه رولزرویس فانتوم و یک مرسدس بنز S680 میباخ است(همگی را صفر کیلومتر و 2023 در نظر بگیرید)! این در حافهرست که قیمت این خودرو، حداکثر به 6 میلیارد تومان هم نمی رسد.بماند که رنجروور ولاری هم که وارد شده، فول آپشن هم نیست!

علت این قیمت گذاری عجیب و غریب هم کاملا معین است.در بازاری که مرسدس بنز S500 سال 2014، 35 میلیارد تومان قیمت دارد، باید هم انتظار بعلاوه قیمتی را برای ولار 2023 داشته باشید.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مرداد 1402 بروزرسانی: 21 مرداد 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14108

به "عکس، فاجعه ای به نام بازار خودروی ایران، رانت 100 میلیاردی فوتبالیست ها برای چند رنجروور و پورشه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، فاجعه ای به نام بازار خودروی ایران، رانت 100 میلیاردی فوتبالیست ها برای چند رنجروور و پورشه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید