عربستان قصد تغییرات گسترده در پایتختش را دارد

به گزارش کنفرانس هکا، یک مسؤول در دولت عربستان از وجود یک طرح دولتی برای اعمال تغییرات گسترده در ریاض، پایتخت این کشور اطلاع داد.

عربستان قصد تغییرات گسترده در پایتختش را دارد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه العربیه، فهد الرشید، رئیس سازمان مالکیت شهر ریاض اعلام کرد، عربستان به رغم رکود مالی ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت، در جهت برنامه ها و طرح ها برای توسعه شهر ریاض و تعداد ساکنان آن در دوره آینده قدم برداشته است.

وی در ادامه اضافه کرد، دولت سعودی 266.6 میلیارد دلار برای پروژه های کنونی و جدید اختصاص داده و حدود 800 میلیارد دلار برای مدت 10 سال آینده با مشارکت بخش خصوصی برای توسعه این شهر سرمایه گذاری نموده است.

فهد الرشید همچنین توضیح داد، بر اساس این ایده، ریاض تا سال 2030 به شهری با 15 میلیون جمعیت تبدیل می گردد و این رشد و توسعه وظایف جدیدی را ایجاد خواهد نمود.

وی تاکید نمود: ریاض در حال حاضر محور رشد و توسعه مالی در عربستان و منطقه است . ما در حال حاضر طرح بلندپروازانه در چارچوب رویکرد 2030 در مورد توسعه و بهبود اقتصاد و افزایش ساکنان ریاض طی 10 سال آینده در اختیار داریم.

فهد الرشید همچنین اظهار کرد، قرار است بیشتر این پروژه ها برای توسعه این شهر بین سال 2023 تا 2025 تکمیل گردد اما بخش های مترو تا سرانجام امسال میلادی تکمیل خواهند شد.

رپورتاژ آگهی: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 11229

به "عربستان قصد تغییرات گسترده در پایتختش را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان قصد تغییرات گسترده در پایتختش را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید