اعلام پروژه های اقتصادی عربستان در عراق و افتتاح گذرگاه های مرزی

به گزارش کنفرانس هکا، سفیر عربستان سعودی با ابراز خرسندی برای افتتاح گذرگاه مرزی عرعر با عراق گفت که این امر به تسهیل فرایند اجرای پروژه های کشورش در عراق کمک می کند.

اعلام پروژه های اقتصادی عربستان در عراق و افتتاح گذرگاه های مرزی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه الفرات، عبدالعزیز الشمری سفیر عربستان در عراق امروز پنجشنبه اظهار داشت که افتتاح گذرگاه مرزی عر عر سرآغاز واقعی برای برقراری مناسبات تجاری برجسته میان دو کشور است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت که با افتتاح این گذرگاه درهای ارتباط میان دو ملت باز شده و کالاهای سعودی آسان تر و با هزینه های کمتر وارد عراق می شود. همچنین محصولات عراق نیز می توانند به آسانی به عربستان برسند و کالاهای عربستان سعودی با کمترین هزینه مستقیماً وارد بازار عراق می شود.

سفیر عربستان در عراق اظهار داشت که پروژه های بزرگ دیگری نیز وجود دارد که در فاز بعدی اجرا خواهد شد و گذرگاه مرزی عرعر سبب تسهیل فرایند ورود مواد اولیه پروژه های مربوط به معدن، انرژی ونفت و کشاورزی در عراق می شود.

از سوی دیگر حسین الشبلی وزیر حمل و نقل عراق در این زمینه گفت که وزارت حمل و نقل کشورش چندین تفاه منامه با طرف سعودی امضا کرده که از جمله مهمترین آنها توافق نامه افتتاح گذرگاه مرزی عر عر است که طی هفت روز آینده اجرایی خواهد شد.

از سوی دیگر عجلان العجلان رئیس شورای اتاق های بازرگانی سعودی گفت که ادغام اقتصادی میان عراق و عربستان به معنای یک جهش بزرگ در این زمینه برای هر دو طرف است و سرمایه گذاران دو کشور تمایل زیادی به استفاده از این فرصت دارند.

چند روز قبل خبرگزاری رسمی عراق، خبر داد که بغداد و ریاض در راستای توسعه همکاری های مشترک در 13 زمینه توافق کرده اند.

دو کشور عراق و عربستان بار دیگر در حالی از از توافقات میان یکدیگر خبر می دهند که هشدارهای زیادی از سوی سیاستمداران عراقی درباره نقشه سعودی ها برای دخالت در عراق از در سرمایه گذاری در این کشور مطرح شده است.

پروژه کشاورزی ریاض در جنوب عراق و در صحرای السماوه همچنان با مخالفت هایی در داخل این کشور روبرو است و مخالفان معتقدند که این اقدام تهدیدهای امنیتی بسیار خطرناکی به همراه دارد زیرا توسط رژیمی قرار است عملی شود که سوابق متعددی در آسیب زدن به امنیت و ثبات عراق دارد و ضمن صدور فتواهای تکفیری، صدها انتحاری به عراق فرستاده است و خصومت آن با عراقی ها برملا شده است.

مجله عکسها: مجله تفریحی و سرگرمی عکسها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12171

به "اعلام پروژه های اقتصادی عربستان در عراق و افتتاح گذرگاه های مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام پروژه های اقتصادی عربستان در عراق و افتتاح گذرگاه های مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید