عدم پاسخ فدراسیون جهانی وزنه برداری به درخواست رستمی و مرادی، افزایش ناامیدی برای کسب سهمیه المپیک

به گزارش کنفرانس هکا، با بی پاسخ گذاشته شدن درخواست کیانوش رستمی و سهراب مرادی از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری، به نظر آنها شانس زیادی برای دریافت پاسخ مثبت از IWF ندارند.

عدم پاسخ فدراسیون جهانی وزنه برداری به درخواست رستمی و مرادی، افزایش ناامیدی برای کسب سهمیه المپیک

به گزارش خبرنگاران، در جریان برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در تاشکند ازبکستان، کیانوش رستمی از محمد جلود نایب رئیس فدراسیون جهانی خواست که امتیاز مسابقات سوئیس او در فرایند کسب سهمیه لحاظ شود. همچنین سهراب مرادی نیز درخواست کرد که امتیاز مسابقات کلمبیا برای او به جای سوئیس لحاظ شود که هر دو درخواست به صورت مکتوب به IWF ارائه شد.

درحالیکه کیانوش رستمی امیدوار به پذیرش درخواستش از سوی فدراسیون جهانی بود، از حضور در آخرین مسابقه گزینشی انصراف داد. سهراب مرادی نیز در کلمبیا به دلیل مصدومیت نتوانست وزنه مورد نظر را بالای سر ببرد.

در حالیکه در دهه دوم خرداد ماه قرار است فدراسیون جهانی لیست وزنه بردارانی که پیروز به کسب امتیاز لازم برای حضور در المپیک شدند را به کمیته ملی کشورها اعلام کند، هنوز پاسخی از سوی IWF به فدراسیون ایران درخصوص درخواست دو طلایی المپیک ایران ارائه نشده و به نظر پاسخی مجزا از لیست نفراتی که سهمیه گرفته اند نیز به ایران داده نخواهد شد.

با این شرایط به نظر می رسد که کیانوش رستمی و سهراب مرادی از کم ترین شانس ممکن برای کسب سهمیه برخوردار باشند. البته برای قطعیت این موضوع باید در انتظار اعلام لیست افرادی که پیروز به کسب امتیاز لازم شده اند، ماند.

در ر دسته 96 کیلوگرم وزنه برداری، فارِس اِلباخ قطری حضور دارد و در صورت نبود کیانوش رستمی و سهراب مرادی او از بیشترین شانس برای کسب مدال طلای المپیک برخوردار است. تمرکزی که قطری ها روی این وزنه بردار دارند نیز شاید دلیلی باشد که شانس حضور دو نماینده ایرانی را در المپیک کم کند.

وزنه برداری ایران تنها دو سهمیه برای حضور در المپیک توکیو در اختیار دارد که علی داودی اکنون یکی از سهمیه های قطعی کشورمان در دسته فوق سنگین این رقابت ها است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12728

به "عدم پاسخ فدراسیون جهانی وزنه برداری به درخواست رستمی و مرادی، افزایش ناامیدی برای کسب سهمیه المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم پاسخ فدراسیون جهانی وزنه برداری به درخواست رستمی و مرادی، افزایش ناامیدی برای کسب سهمیه المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید