طرح پابند الکترونیک برای نظارت بر زندانیان در کرمان کلید خورد

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، حمید خالقی صبح یکشنبه در جلسه افتتاح طرح پابند الکترونیک برای نظارت الکترونیکی بر زندانیان در حال تحمل حبس برگزار گردید بیان داشت: استان کرمان به صورت رسمی و پایلوت و برای اولین بار در کشور این طرح را اجرا می نماید.

طرح پابند الکترونیک برای نظارت بر زندانیان در کرمان کلید خورد

وی اضافه نمود: در اجرای این طرح متهم به جهت اینکه پابند دارد فقط در محدوده شهر کرمان اجازه تردد دارد و زندگی عادی خود را می گذراند.

معاون آمار و فن آوری دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: همچنین نصب این پابند به گونه ای است که در دید عموم و تعیین نیست و حسن دیگری که دارد این است افرادی تحت مراقبت 50 تا مونیتورینگ در حال رصد این دستگاه است و در صورت تخطی از حوزه تعیین گردیده با وی تماس گرفته می گردد.

خالقی گفت: اگر به ضرورت ایجاب کند که متهم از محدوده تعیین گردیده خارج گردد باید با هماهنگی دستگاه قضایی باشد همچنین اگر به دستگاه خسارت عمدی وارد گردد وثیقه ضبط و هزینه پابند گرفته می گردد.

وی اضافه نمود: این دستگاه قابل شارژ است و اگر بنا به هر دلیل متهم خواسته باشد که از این فرصت سواستفاده کند بعد از شارژ تعیین می گردد.

طرح پابند الکترونیک برای نظارت الکترونیکی بر زندانیان در حال تحمل حبس برای اولین بار در کشور در استان کرمان اجرا می گردد.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 515

به "طرح پابند الکترونیک برای نظارت بر زندانیان در کرمان کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پابند الکترونیک برای نظارت بر زندانیان در کرمان کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید