صدور 120 کارت شناسایی صنعتگران در خراسان جنوبی

به گزارش کنفرانس هکا، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی از صدور 120 کارت شناسایی برای صنعتگران استان از ابتدای سال 98 تاکنون خبر داد.

صدور 120 کارت شناسایی صنعتگران در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسین عباس زاده گفت: کارت شناسایی گواهی است مبنی بر تایید توان و سطح مهارت متقاضی در حرفه مورد درخواست که پس از تایید کارشناس صنایع دستی به هنرمندان مشروط بر اینکه دوره های آموزشی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را گذرانده باشند، یا در رشته های صنایع دستی از دانشگاه فارغ التحصیل شده باشند و یا پیشکسوتان حوزه صنایع دستی و استادان این عرصه اعطاء می گردد.

او افزود: هنرمندان متقاضی دریافت کارت شناسایی می توانند از این پس برای دریافت کارت شناسایی به ادارات و نمایندگی های اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در شهرستانها مراجعه وپس از بررسی و تایید مدارک توسط کارشناسان، نسبت به دریافت کارت اقدام نمایند.

عباس زاده ادامه داد: در حال حاضر در استان خراسان جنوبی بیش از پنج هزار هنرمند به تولید صنایع دستی در بیش از 30 رشته فعالیت دارند که تعداد 120 هنرمند از ابتدا سال 98 تاکنون با حضور در ادارات و نمایندگی های اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کارت شناسایی دریافت نموده اند که رشته های دست بافته های سنتی شامل حوله بافی، کرباس بافی، دستمال بافی و چادرشب بافی، بافته های داری شامل گلیم، جاجیم، گبه، و صنایع دستی چوبی از جمله منبت، معرق، مشبک ، صنایع دستی فلزی ، زیورالات سنتی ،حکاکی روی فلز، سفال و سرامیک ، تراش سنگ و ... بیشترین کارتهای صادر شده را به خود اختصاص داده است.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4861

به "صدور 120 کارت شناسایی صنعتگران در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 120 کارت شناسایی صنعتگران در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید