شکایت تازه علیه اپل مطرح شد

به گزارش کنفرانس هکا، در حالی که اپل 30 درصد سهم از اسپاتیفای و سایر برنامه های سرویس دهنده موسیقی دریافت می نماید، اپلیکیشن هایی مثل اوبر موظف به پرداخت چنین هزینه ای به این شرکت نیستند.

شکایت تازه علیه اپل مطرح شد

اگر اتحادیه اروپا به نفع اسپاتیفای رای دهد، می تواند اپل را به تغییر رویه تجاری وادار نموده و این شرکت را به پرداخت جریمه ای برابر با 10 درصد عایدی جهانی اش ملزم کند که این مبلغ برای اپل چیزی در حدود 26.6 میلیارد دلار خواهد بود. اما این احتمال هم وجود دارد که اپل و کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا به توافقی دست پیدا نمایند که اپل در آن موظف به کاهش سهم دریافتی یا انتها رویه دریافت آن باشد.

این در حالیست که هر دو سرویس موسیقی نرخ بازدید ماهیانه و هزینه اشتراک نسبتا مشابهی دارند. اما به خاطر 30 درصد سهمی که اپل از اسپاتیفای دریافت می نماید، کاربران باید اشتراک بیشتری برای استفاده از سرویس های اسپاتیفای پرداخت نمایند. البته اسپاتیفای بر خلاف اپل موزیک یک سرویس رایگان نیز دارد که با نمایش آگهی پشتیبانی شده و در آن بعضی امکانات مثل دانلود موسیقی از کاربران سلب شده است.

به گفته وکیل اسپاتیفای بقیه سرویس دهنده های موسیقی که در شرایطی مشابه اسپاتیفای قرار دارند نیز از سهم دریافتی اپل ناراضی هستند اما هیچکدام از آنها جرات انجام حرکتی علیه اپل را ندارند.

اپ در واکنش به شکایت اسپاتیفای گفته است:

این سرویس دهنده با استفاده از پلتفرم اپ استور توانسته کسب و کار خود را رونق دهد و از جامعه کاربران آن استفاده کند، اما در عوض میخواهد تمام مزایا را برای خود برداشته و هیچ مشارکتی در سود با اپل نداشته باشد. این شرکت بعلاوه موسیقی های محبوب شما را ارائه می دهد در حالی که کمترین مشارکتی با هنرمندان خالق آن اثر ندارد.

دیجیاتومنبع: انتخاب
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14012

به "شکایت تازه علیه اپل مطرح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت تازه علیه اپل مطرح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید