شماره 229 ماهنامه فیلم نگار منتشر شد

به گزارش کنفرانس هکا، تهران (پانا) - دویست و بیست و نهمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم نگار ویژه اسفند 1400 در 130 صفحه به صورت دیجیتال منتشر شد.

شماره 229 ماهنامه فیلم نگار منتشر شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای این شماره منتقدین و نویسندگان مجله به نقد و آنالیز فیلمنامه های چهلمین جشنواره فیلم فجر پرداخته اند و آثار به نمایش درآمده را از جنبه های مختلف مورد تحلیل و تدقیق قرار داده اند. در ادامه نیز برترین فیلمنامه جشنواره را معرفی نموده و برترین ایده، برترین پیرنگ، برترین نقطه اوج، برترین شخصیت پردازی و... را در بین فیلم های به نمایش درآمده انتخاب نموده اند.

پرونده موضوعی این شماره به تصادف اختصاص دارد که از آن به عنوان رخداد ناخوانده ای که شیوه و زمان استفاده از آن در ساختار روایی فیلمنامه می تواند همانند شمشیری دو لبه عمل کند؛ یاد شده است. کارکرد رویدادهای تصادفی در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی، شیوه استفاده به جا از تصادف در فیلمنامه نویسی، آنالیز نزدیکی عنصر تصادف با شانس در فیلمنامه و گفت وگوی جمعی پیرامون عنصر تصادف در فرهنگ فیلمنامه نویسی تعدادی از عناوین این بخش هستند.

در بخش سینمای دنیا، سیناپس فیلم های بالا را نگاه نکن، بجنب بجنب و خاطرات را به همراه نقدهایی بر این فیلم ها و گفت وگو با فیلمنامه نویس و کارگردانانشان می خوانیم. در صفحات صحنه کوچک سیناپس سریال خدمتکار و نقدی بر این سریال آمده است. در ادامه نیز مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه دختر گمشده را می خوانیم.

فیلمنامه کامل این شماره به بلفاست نوشته کنت برانا اختصاص دارد که علی افتخاری آن را به فارسی برگردانده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و نقدی بر این فیلمنامه در کنار گفت وگویی که عباس نصراللهی و نوید پورمحمدرضا درباره فیلمنامه بلفاست داشته اند دیگر مطالب این شماره است.

فیلم نگار به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می گردد و نصرت الله تابش مدیر مسئول و سردبیر میثم محمدی دبیر تحریریه فیلم نگار هستند.

علاقمندان می توانند جهت تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره های قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13666

به "شماره 229 ماهنامه فیلم نگار منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره 229 ماهنامه فیلم نگار منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید