شرکت TSMC همچنان به همکاری خود با هواوی ادامه می دهد

به گزارش کنفرانس هکا، مدت زمان زیادی است که هواوی مورد تحریم زنجیره تامین امریکا قرار گرفته و لذا همکاری بعضی از شرکت های بزرگ نظیر گوگل با این شرکت قطع شد. چند وقت پیش هم خبری منتشر شده بود مبنی براینکه شرکت TSMC که یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان چیپ ست پردازنده های گوشی های هوشمند به حساب می آید، شاید تحت فشار دولت آمریکا هواوی را از دریافت چیپ های خود تحریم کند.

شرکت TSMC همچنان به همکاری خود با هواوی ادامه می دهد

شرکت TSMC در حال حاضر وظیفه ساخت چیپ های کوالکام و اپل را بر عهده دارد. همچنین تراشه ها یی که توسط واحد HiSilicon شرکت هواوی طراحی می شوند نیز ساخته شرکت TSMC هستند. بنابراین می توان گفت بعد از اپل، هواوی بزرگ ترین مشتری چیپ ست های این شرکت است!

با این اوصاف، فایننشال تایمز مدعی شده بود آمریکا تایوان را تحت فشار قرار داد تا از این طریق بتواند TSMC را از ادامه همکاری با هواوی و ساخت چیپ پردازنده برای آن ها بازدارد. اما به گزارش وب سایت بلومبرگ، دولت تایوان این ادعای فایننشال تایمز را رد کرد.

کولاس یوتاما، سخنگوی دولت تایوان در مصاحبه ای با وب سایت بلومبرگ اظهار داشت:

TSMC اظهار داشت به هیچ عنوان در جریان کوشش های آمریکا برای متقاعد کردن آن ها به قطع همکاری با هوای نیستند. از طرفی اگر این اتفاق هم رقم بخورد، اگرچه TSMC با از دست دادن هواوی بخش بزرگی از منابع اقتصادی خود را از دست می دهد، اما مارک لوید، مدیرعامل این شرکت، گفته که با عرضه آیفون های 5G، شرکت TSMC با رشد خیره نماینده ای در سال 2020 همراه خواهد بود.

طبق پیش بینی TSMC حدودا 300 میلیون گوشی 5G سال آینده به فروش می رسد

هواوی بعد از شنیدن این خبر که ARM Holdings به ساخت چیپ ست برای این شرکت ادامه می دهد نفس راحتی کشید. در ابتدا گفته می شد معماری بکار رفته در چیپ ست های این شرکت بر اساس فناوری اصلی آمریکایی هستند و بنابراین هیچ همکاری نباید با هواوی و ARM Holdings صورت گیرد. اما این شرکت اخیرا به این نتیجه رسیده که معماری ARM v8 و ARM v9 بر اساس فناوری های بریتانیایی هستند و به همین علت نیز مشکل خاصی در همکاری آن ها با هواوی وجود ندارد. در نتیجه باید گفت هواوی از بزرگ ترین تهدید خود جان سالم به در برد و دیگر نیازی ندارد نگران چیپ ست های آینده گوشی های خود باشد. البته هواوی هم باید امیدوار باشد که ادعای فایننشال تایمز به حقیقت نپیوندد!

فایننشال تایمز در یکی از ادعاهای خود به نقل از مقامات تایوان و آمریکا گفته بود نمایندگان دولت ترامپ در ایالت واشنگتن، به دیپلمات تایوانی هشدار داده بودند که پردازنده های ساخته شده توسط TSMC برای هواوی در موشک های چینی که به سوی تایوان نشانه گرفته می شوند استفاد می گردد. در واقع این گفته استعاری به این معنا بود که ساخت پردازنده برای هواوی، خطرناک بوده و به ضرر کشور تایوان تمام خواهد شد.

شرکت ARM به همکاری با هواوی ادامه می دهد

علی رغم اینکه دولت ترامپ تا اینجای کار مانعی سر راه شرکت TSMC برای فراوری چیپ ست های هواوی قرار نداده، اما یک تحلیلگر امنیتی می گوید آمریکا، چیپ های پیشرفته ای که از تایوان به ژاپن و چین صادر می شوند را به شدت زیر نظر خواهد داشت.

سخنگوی ریاست جمهوری تایوان نیز اظهار داشت بخش فناوری این کشور کاملا به قوانین بین الملل پایبند بوده و به همکاری با کشور های بزرگی چون آمریکا ادامه می دهد. به همین دلیل نیز یکی از مقامات آمریکایی اظهار داشت: از آن جایی که انتخابات ریاست جمهوری تایوان در ماه ژانویه صورت می گیرد، شانس زیادی وجود ندارد که بتوان TSMC را متقاعد به قطع همکاری با هواوی کرد. او اضافه نمود: انتظار داریم تایوان صادرات پردازنده به چین را بیش از پیش کنترل کند و در آینده ای نزدیک، نگاه دقیق تری به مسائل پیش آمده داشته باشد.

روز گذشته، ویلبر راس، وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا، طی مصاحبه ای اظهار داشت به زودی مجوز 90 روزه دیگری به شرکت های آمریکایی جهت همکاری با هواوی ارسال خواهد شد. همچنین هواوی فرصت دارد تعمیر و پشتیبانی از شبکه های مخابراتی خود را در آمریکا انجام داده وبروزرسانی های نرم افزاری و امنیتی خود را در اختیار کاربران گوشی های هواوی در آمریکا قرار دهد.

اینطور که به نظر می رسد، این فرصت 90 روزه به جای اینکه برای هواوی امیدوار نماینده باشد، برای مردم آمریکا، اولتیماتومی محسوب می گردد که هرچه زودتر وابستگی خود به هواوی را قطع نموده و گوشی های دیگری خریداری نمایند. با این اوصاف تعیین نیست چه آینده ای انتظار هواوی را خواهد کشید.

گوشی های هواوی احتمالا بار دیگر می توانند از اپلیکیشن های گوگل استفاده نمایند

منبع: phonearena

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7116

به "شرکت TSMC همچنان به همکاری خود با هواوی ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت TSMC همچنان به همکاری خود با هواوی ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید