شاه میرزایی: خوراک پتروشیمی ها بیش از 2 برابر می شود

به گزارش کنفرانس هکا، معاون وزیر نفت گفت: همه 69 طرح برنامه هفتم توسعه با میانگین پیشرفت 30 درصدی در حال اجرا هستند که باید برنامه مسئولیت اجتماعی آن ها به عنوان پیوست لحاظ شود.

شاه میرزایی: خوراک پتروشیمی ها بیش از 2 برابر می شود

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از وزارت نفت، مرتضی شاه میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی امروز (یکشنبه، هشتم اسفندماه) در سومین نشست شورای عالی مسئولیت اجتماعی صنعت نفت بر ضرورت توجه هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی به برنامه ریزی های شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان شرکت مادرتخصصی تأکید و اظهار کرد: سرمایه گذاری شرکت های پتروشیمی در زمینه مسئولیت اجتماعی باید هدفمند و هوشمند شود تا تبعیض ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه ظرفیت صنعت پتروشیمی سالانه 90 میلیون تن است که تا پایان برنامه هشتم توسعه به حدود 200 میلیون تن می رسد، اضافه کرد: امروز معادل یک میلیون و 100 هزار بشکه نفت خام خوراک مجتمع های پتروشیمی است که این رقم تا پایان برنامه هشتم توسعه به 2 میلیون و 600 هزار بشکه نفت خام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با دو برابر شدن میزان خوراک مصرفی مجتمع های پتروشیمی تا پایان برنامه هشتم توسعه، محصولاتی با ارزش اضافه کرده بالایی تولید خواهد شد که قابل مقایسه با اندازه کنونی نیست.

شاهمیرزایی تأکید کرد: فراهم سازی زیرساخت ها، توجه به محیط پیرامونی، مسئولیت اجتماعی و آموزش تخصصی نیرو های بومی از جمله مواردی است که برای تحقق اهداف توسعه ای صنعت پتروشیمی ضروری است.

وی به نقش مهم عمل به مسئولیت اجتماعی تأکید کرد و گفت: همه 69 طرح برنامه هفتم توسعه با میانگین پیشرفت 30 درصدی در حال اجرا هستند که باید برنامه مسئولیت اجتماعی آن ها به عنوان پیوست لحاظ شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: برای توسعه متوازن صنعت پتروشیمی افزون بر اجرای طرح ها باید به محیط پیرامونی و زیرساخت های لازم نیز توجه ویژه کرد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان تسهیل کننده امور از همه شرکت ها حمایت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13743

به "شاه میرزایی: خوراک پتروشیمی ها بیش از 2 برابر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاه میرزایی: خوراک پتروشیمی ها بیش از 2 برابر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید