سیستم هوش مصنوعی کارمندان را رده بندی می نماید

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از تک کرانچ، محققان یک سیستم حسگر موبایل ابداع نموده اند که با ترکیب تلفن هوشمند، دستبند سلامتی و یک اپلیکیشن مخصوص قابلیت رصد و رده بندی عملکرد کارمندان را دارد.

سیستم هوش مصنوعی کارمندان را رده بندی می نماید

محققان از این سیستم برای آنالیز و رصد عملکرد 750 کارمند آمریکایی طی یک سال استفاده کردند. این سیستم توانست با دقت 80 درصد کارمندان با بهترین و بدترین عملکرد را متمایز کند.

به گفته محققان هدف از ابداع این سیستم، ارائه چشم اندازی از وضعیت فیزیکی، احساسی و رفتاری فرد است. اما این جریان مداوم اطلاعات یک وجه منفی نیز دارد و اگر از آن سواستفاده گردد کارمندان شرکت ها به طور مداوم تحت مراقبت می مانند.

به هرحال این سیستم شامل 3 بخش جداگانه است. موبایل فعالیت های فیزیکی، مکان، میزان استفاده از موبایل توسط فرد را رصد می نماید. دستبند سلامتی وضعیت قلب، خواب، استرس و وزن و کالری مصرفی بدن را رصد می نماید. از سوی دیگر یک حسگر مکان یاب که در خانه و دفتر کار نصب شده بود، اطلاعاتی درباره مدت زمان صرف شده برای انجام فعالیت پشت میز و استراحت کارمند را آنالیز می نماید.

در مرحله بعد الگوریتم های یادگیری ماشینی که در ابر رایانشی قرار دارند برای طبقه بندی عملکرد کارمندان استفاده می شوند.

طبق تحقیق اجرا شده افراد با عملکرد بالا معمولاً کمتر از موبایل استفاده می کردند، خواب عمیق بیشتری داشتند و از لحاظ فیزیکی فعال بودند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3971

به "سیستم هوش مصنوعی کارمندان را رده بندی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم هوش مصنوعی کارمندان را رده بندی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید