سیاست خارجی ما علی رغم دریافت یاری از چین و روسیه، تفاوتی نکرده است

به گزارش کنفرانس هکا، نخست وزیر ایتالیا می گوید کشورش علی رغم دریافت یاری های پزشکی از چین و روسیه برای مقابله با ویروس کرونا، سیاست خارجی یکسانی نسبت به گذشته در قبال این دو کشور دارد.

سیاست خارجی ما علی رغم دریافت یاری از چین و روسیه، تفاوتی نکرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپه کُنته نخست وزیر ایتالیا امروز (سه شنبه) در واکنش به اظهارات وزیر دفاع آمریکا مبنی بر سوءاستفاده روسیه و چین از بحران شیوع ویروس کووید19 برای نفوذ در اروپا، تاکید نمود موضع رُم در قبال پکن و مسکو تفاوتی ننموده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کنته در مصاحبه با روزنامه استامپا گفت با اینکه یاری های پزشکی از چین و روسیه دریافت نموده، اما سیاست خارجی ایتالیا در قبال این دو کشور مانند گذشته است.

کنته در این باره شرح داد: درباره مسائل ژئوپلتیک که چه کسانی یاری دریافت نموده اند، می توانم تایید کنم که سیاست خارجی امروز ما مشابه [سیاست خارجی]دیروز است.

وی همچنین اضافه نمود که یاری های دریافتی از روسیه و چین را به صورت شفاف هم به مردم کشورش و هم به متحدان ایتالیا اطلاع داده است.

به نوشته رویترز، لورنزو گورینی وزیر دفاع ایتالیا نیز به همین دلیل گفت: ما با همه مراوده و تبادل نظر می کنیم، اما ستون های امنیت ما ناتو و اتحادیه اروپا هستند؛ و این موارد به همین شکل نیز باقی می مانند.

گورینی در مصاحبه با روزنامه ریپلابلیکا توضیح داد ایتالیا از کشور های مختلفی از جمله آمریکا و اروپایی ها یاری پزشکی دریافت نموده، اما این موضوع باعث نشده چارچوب سنتی مواضع بین المللی آن ذره ای تغییر کند.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در تازه ترین اتهام زنی خود علیه مسکو و پکن مدعی شد که این دو کشور کوشش می نمایند از شرایط فعلی شیوع کرونا برای پیشبرد منافع خود در اروپا سوء استفاده نمایند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10406

به "سیاست خارجی ما علی رغم دریافت یاری از چین و روسیه، تفاوتی نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست خارجی ما علی رغم دریافت یاری از چین و روسیه، تفاوتی نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید