سه مورد از جذابترین و شکوهمند ترین قلل دنیا

به گزارش کنفرانس هکا، اگر شما اهل کوهنوردی باشید و بخواهید صعودی خاطره انگیز را در میان باشکوه ترین قلل دنیا تجربه کنید، احتمالا انتخاب شما محدود به گزینه های زیر می گردد. زیبایی و عظمت این کوههای سر به فلک کشیده می تواند هر گردشگری را به خود جذب کند، پس در ادامه با ما همراه باشید.

سه مورد از جذابترین و شکوهمند ترین قلل دنیا

1. کوه فوجی، ژاپن

آتش فشان مهم فوجی در کشور ژاپن با ارتفاع 3776 متر، بلندترین و جذاب ترین کوه ژاپن محسوب می گردد و در پارک ملی فوجی هاکونه ایزو در جنوب جزیره هونشو واقع شده است. این کوه که گاهی با نام فوجی یاما از آن یاد می گردد، یکی از کوهستان های سه گانه مقدس در ژاپن است. وجود معابد و زیارتگاه های متعدد در اطراف کوه فوجی نوید تجربه ای لذت بخش و فراموش نشدنی را به کوهنوردان راهی به این دیار می دهد. برخلاف آداب ورسوم کوهنوردی در سایر کوهستان های مقدس ژاپن، شهفرایندان این کشور برای اینکه صعودی پیروز به قله فوجی داشته باشند، پیش از صعود ابتدا به زیارت معابد اطراف کوه می فرایند. در جهت صعود به قله فوجی، چشم اندازهایی جذاب و ستودنی از پنج دریاچه مجاور کوه پدیدار می گردد که قریحه انسان را به خروش می آورد. بهترین زمان برای صعود به قله فوجی ماه های ژوئیه و اوت (تیرماه و مردادماه) است؛ زیرا در این فصل آب وهوای کوهستان معتدل و برف روی دامنه آن آب شده است.

2. کوه آرارات، ارمنستان

کوه آرارات در شمال شرق ترکیه و شرق ناحیه آناتولی، در مرز میان ایران و ارمنستان واقع شده است. این کوه مخروطی شکل و پوشیده از برف، براثر فوران گدازه ها و پرتابه های آتش فشانی ایجاد شده و دارای دو قله است. آرارات بزرگ، با ارتفاع 5137 متر مرتفع ترین قله ترکیه محسوب می گردد و بلندای آرارات کوچک 3896 متر است. لازم به ذکر است که نام این کوه پر ابهت در تورات ذکر شده است. بر اساس آیات کتاب آفرینش در عهد عتیق، آرارات همان کوهی است که کشتی حضرت نوح (ع) بر آن فرود آمده است. همچنین در کتب تاریخی و آثار مذهبی ارمنستان کوه آرارات به عنوان نماد ملی این کشور معرفی می گردد. این کوه قرن هاست که چشمان گردشگران راهی به این دیار را غرق در شگفتی می نماید. در عصر معاصر، اولین صعود به قله آرارات در تاریخ 9 اکتبر 1829 و به نام یک گروه کوهنوردی به سرپرستی دکتر یوهان یاکوب فردریش ثبت شده است. بر اساس شواهد موجود، وی به یاری یکی از مشاهیر ملی و نویسندگان معروف ارمنستان به نام خاچاطور آبوویان توانسته بود به این پیروزیت برسد. آرارات در کشور ترکیه با نام آگری داگی شناخته می گردد که به معنای کوه غم و اندوه است.

3. کوه سِرو فیتز روی، شیلی

پارک ملی زیبا و دل انگیز کشور آرژانتین Los Glaciares نام دارد که با مساحت 6 میلیون کیلومترمربع، کوه ها، آبفشان ها و دریاچه های پرشماری را در خود جای داده است. کوه سِرو فیتز روی (Cerro Fitz Roy)، یکی دیگر از شکوهمندترین قلل دنیا در قلمرو این پارک واقع شده است و با ارتفاع 3405 متری بر فراز دریاچه ویدما قد برافراشته است. سِرو فیتز روی مرتفع ترین قله گرانیتی در این ناحیه محسوب می گردد و در میان انبوهی از منارهای سنگی خودنمایی می نماید. این کوه در یخ زار جنوب منطقه پاتاگونیا و در مرز میان آرژانتین و شیلی واقع شده است. کوه افسانه ای سِرو فیتز روی یکی از دشوارترین مقاصد کوهنوردی دنیا است. اینجا به طور خاص برای آن دسته از کوهنوردان و طبیعت دوستانی که مایل اند عظمت بی کران رشته کوه آند را درک نمایند، مقصد مناسبی برای سفر محسوب می گردد. نخستین بار دو کوهنورد عضو یک هیئت اعزامی از فرانسه، بانام های لیونل تری و گیدو ماگنو در تاریخ 2 فوریه 1952 پیروز به فتح قله سِرو فیتز روی شدند. این کوه نماد استان سانتا کروز در کشور آرژانتین برشمرده می گردد و تصویرش در آرم ویژه این استان حک شده است

وبلاگ پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: الی گشت
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8558

به "سه مورد از جذابترین و شکوهمند ترین قلل دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه مورد از جذابترین و شکوهمند ترین قلل دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید