سفیر روسیه ممکن است مجبور گردد بزودی آمریکا را ترک کند

به گزارش کنفرانس هکا، وزارت امور خارجه آمریکا به سفارت روسیه هشدار داده در صورت عدم قبول شرایط واشنگتن برای صدور ویزا برای نیروهای امنیتی سفیر آمریکا، سفیر روسیه مجبور خواهد شد تا در ماه آوریل (فروردین ماه آینده) خاک ایالات متحده را ترک کند.

سفیر روسیه ممکن است مجبور گردد بزودی آمریکا را ترک کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات مسکو همچنان در تماس های دائمی با شرکای آمریکایی خود در مورد لزوم عادی شدن تشریفات اعطای ویزا هستند، ولی هنوز موفقیتی در این زمینه بدست نیامده است. وزارت خارجه روسیه یادآور شده که رایزنی های دوجانبه در مورد مسائل ویزای بین دو کشور به سال 2022 موکول شده و هیچ ارسال علامتی که گویای اصلاح، حتی کوچکی در مواضع مقامات واشنگتن در این رابطه باشد، دیده نمی گردد.

روسیه از مدتها قبل به واشنگتن پیشنهاد داده تا محدودیتها در فعالیت دیپلماتیک به صفر برسد، ولی درخواست های نو و ضرب العجل ها دوباره از سوی آمریکا مطرح شدند که نفرت انگیزترین آنها، عدم تمدید ویزا ایالات متحده برای دیپلماتهای روسی بیشتر از 3 سال است و بعد از این مدت آنها مجبور به ترک این کشور هستند. مسکو نیز تهدید نموده، اگر بهبودی در این شرایط بوجود نیاید، کارکنان سفارت آمریکا در مسکو نیز باید پس از دوره مشابهی به کشورشان بازگردند.

خبرگزاری نووستی در این رابطه گزارش داد، آناتولی آنتونوف رئیس هیئت نمایندگی دیپلماتیک روسیه در ایالات متحده، امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت، وزارت امور خارجه آمریکا به سفارت روسیه هشدار داده است که اگر مسکو شرایط واشنگتن برای صدور ویزا برای نیروهای امنیتی سفیر آمریکا در روسیه را قبول نکند، سفیر روسیه مجبور خواهد شد تا در ماه آوریل (فروردین ماه آینده) ایالات متحده را ترک کند. به عقیده وی، روابط بین مسکو و واشنگتن به سمت تیرگی بیشتر تمایل پیدا نموده است.

آنتونوف گفت: من به شما خواهم گفت که در آخرین نشست ما در وزارت امور خارجه آمریکا به کارکنان ما به وضوح گفته شد که در صورتی که ما تعدادی از شروط ایالات متحده، ازجمله اعطای ویزا برای گارد امنیتی سفیر آمریکا در مسکو را انجام ندهیم، سفیر روسیه تا ماه آوریل مجبور به ترک این کشور خواهد شد.

این دیپلمات روس در ادامه یادآور شد که دولت آمریکا هر کاری انجام می دهد تا حضور دیپلماتیک روسیه در این کشور کاهش پیدا کند. وی تاکید نمود: دفاتر کنسولگری روسیه در شهرهای هیوستون و نیویورک باز هستند، ولی در واقع آنها نمی توانند کار نمایند، برای اینکه هیچ دیپلمات و کارمندی وجود ندارد.

آنتونوف پیش از این گفته بود، زمان آن فرا رسیده است که طرف های روسی و آمریکایی در فرایند مذاکرات به نسل های آینده و چگونگی زندگی مشترک آنها فکر نمایند. او اطمینان داد که روسیه هوادار تنش زدایی و ایجاد فضای عادی برای همکاریهای متقابل سودمند است.

این در حالی است که جان سالیوان سفیر ایالات متحده آمریکا در روسیه در اواخر سال گذشته میلادی یادآور شده بود که ایالات متحده نمی تواند حضور دیپلماتیک خود در روسیه افزایش دهد زیرا ظاهراً دیپلمات های آمریکایی قادر به دریافت ویزا روسیه نیستند. سالیوان شرایط فعلی را یک بن بست ویزای نامیده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13346

به "سفیر روسیه ممکن است مجبور گردد بزودی آمریکا را ترک کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر روسیه ممکن است مجبور گردد بزودی آمریکا را ترک کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید