سفری ماجراجویانه به نقاط محبوب چهارمحال و بختیاری

به گزارش کنفرانس هکا، استان چهارمحال و بختیاری با مرکزیت شهر شهرکرد یکی از زیباترین استان های کشور عزیزمان ایران است و دارای منظره ها طبیعی بی نظیری می باشد به طوری که شاید حتی به جرات بتوان آن ها را با منظره ها سوئیس نیز مقایسه کرد. در این استان از انواع منظره ها طبیعی مانند آبشار، رودخانه ها، منطقه ها زیبای کوهستانی، قله ها و دشت های زیبا و پر گل را می توانیم ببینیم. این استان فوق العاده در میان استان های کشور از لحاظ مساحت رتبه بیست و دوم را به خود اختصاص داده است و مساحتی برابر با 322،16 کیلومتر مربع دارد . در این استان عشایر زیادی بخصوص از ایل بختیاری زندگی می نمایند که جزو ایل های بزرگ ایران محسوب شده و مردمی زحمتکش و سخت کوش هستند.

سفری ماجراجویانه به نقاط محبوب چهارمحال و بختیاری

این استان که در واقع جزو منطقه ها سردسیر غربی کشور محسوب می گردد در بیشتر روزهای سال آب و هوایی نسبتا سرد دارد اما با این وجود در تمام طول سال و بر حسب فصل زیبایی های بکر و منحصر به فردی را در معرض دید شما قرار می دهد. در این استان تقریبا 7 ماه از سال می توان برف را دید و از زیبایی آن و رفتن به جاهای تماشای چهارمحال بختیاری لذت برد. کوهستان های این منطقه و برف و سرمای آن همیشه برای ورزشکاران از نقاط محبوب چهارمحال و بختیاری بوده که به ورزش های زمستانی علاقه خاصی دارند.

ما در این متن سعی داریم چند شهرستان این استان و مکان های تماشای چهار محال و بختیاری را که می تواند به دلایل خاصی شما را مجذوب خود سازد، توضیح دهیم تا بیشتر و بهتر با آن ها آشنا شده و در صورت دلخواه بتوانید سفرس لذت بخش به این منطقه داشته باشید. پس با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید...

شهرستان فارسان

اگر از شهرکرد 32 کیلومتر دور شویم به شهرستان فارسان یکی از نقاط محبوب چهارمحال و بختیاری خواهیم رسید. این شهرستان در واقع مهمترین شهر در قلمرو منطقه سردسیر عشایر بختیاری است و در واقع به گونه ای ییلاق این ایل محسوب می گردد.

این شهر یعنی فارسان در زمانی مرکز حکومت نیز بوده است. که آثاری چند از جمله قلعه هایی بزرگ از آن دوران برجای مانده است. این حکومت که همان حکومت آل بویه است در این منطقه حکومتی خوانینی داشته و اقتدار خود را با ساخت این قلعه ها به نمایش گذاشته است. اگر شما در این دنیای امروزی دوست دارید کوچ عشایر را با آن لباس های زیبا و رنگارنگ و با تقریبا با همان روش های سنتی ببینید حتما در زمان کوچ سری به این شهرستان بزنید. در این کوچ ایل های مختلف در کنار یکدیگر تمام وسایل خود را بار نموده به همراه چهارپایان کوچ خود را انجام می دهند و مطمئن باشید که این لحظه می تواند یکی از لحظات خاص و کم نظیر باشد که تا به امروز شاهد آن بوده اید. این اتفاق و در فصل مورد نظر گردشگران زیادی را نیز به این منطقه می کشاند.

شهرستان کوهرنگ

در شمال غربی استان چهارمحال و بختیاری شهرستانی خوش آب و هوا، زیبا و کوهستانی واقع شده است که کوهرنگ نام دارد و از زیباترین جاهای تماشای چهارمحال بختیاری محسوب می گردد. این شهرستان به علت قرار گرفتن در دامنه کوه کارکنان چلگرد دارای یک پیست اسکی بزرگ و فوق الهاده است که هر ساله در فصل زمستان و زمانی که برای ورزش های زمستانی مناسب است ورزشکادان زیادی را از سراسر ایران به سمت خود جذب می نماید. این پیست اسکی همنام با کوه یعنی چلگرد نام دارد.

روستای ده چشمه و پیرغار و کتیبه های تاریخی آن

در 27 کیلومتر از شهرکرد روستایی به نام ده چشمه خودنمایی می نماید که از جاهای تماشای چهارمحال بختیاری می باشد و شما اگر قصد رفتن به فارسان را داشته باشید قبل از آن روستای ده چشمه را خواهید دید. در این روستا مجموعه ای از آثار تاریخی و طبیعی وجود دارد. از جمله پیرغار و چشمه های پر آب و دو کتیبه تاریخی. آب جاری از این چشمه یزیبا آبشاری بلند و زیباتر را بوجود آورده است. در این روستا به دو کتیبه از زمان مشروطیت نیز برخواهیم خورد که بر روی سنگ صخره ها حکاکی شده اند و از محبوب ترین مکان های تماشای چهار محال و بختیاری برای گردشگران است. برای تماشا کتیبه ها باید 15 کیلومتر به سمت شهر جونقان بروید.

اردل

در فاصله 95 کیلومتری از شهرکرد و در جهت جنوب غربی این شهر شهرستان اردل قرار گرفته است. این شهرستان از بروجن 86 کیلومتر فاصله دارد و در واقع در مسیر جاده چهارمحال و بختیاری به خوزستان است. در اطراف این مکان نیز ایل ها و عشایر زیادی زندگی می نمایند که شاید بتوان گفت صنایع دستی آن ها در کل استان معروف است. محصولاتی متنوع و زیبا که می تواند سوغاتی فوق العاده ای نیز باشد. از این محصولات می توان به انواع گلیم و جاجیم، قالی های محلی، پشتی، خورجین، چوقا های محلی، نمکدان، سیاه چادر ها و سفره آردی اشاره نمود.

امید است که با سفر به این استان فوق العاده زیبا خاطراتی به یاد ماندنی را با خود همراه کنید و از طبیعت زیبای این استان و بعلاوه آب و هوای عالی آن لذت ببرید و ما نیز توانسته باشیم خلاصه ای چند از آن را برای آشنایی بیشتر ارائه نماییم و در سفر شما شریک باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14019

به "سفری ماجراجویانه به نقاط محبوب چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری ماجراجویانه به نقاط محبوب چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید