سفرهای نوروزی فرصتی برای گسترده ترین تبلیغات گردشگری داخلی

به گزارش کنفرانس هکا، در شرایطی که ایران هراسی گردشگران دنیا را از سفر به ایران منع نموده و کشور کهن ما با ظرفیت های بسیار گردشگری را از بازار پرسود سفر بی نصیب ساخته است ،اکنون فرصت برای یک تبلیغ بزرگ برای گردشگری کشور مهیا است آن هم به دست تک تک ایرانی ها.

سفرهای نوروزی فرصتی برای گسترده ترین تبلیغات گردشگری داخلی

خبرنگاران: روزنامه توریسم در شماره نوروزی خود به قلم هما حاصلی نوشت: صدای گام های بهار می آید. دل و دماغش داشته باشی یا نه زمین نو می گردد و به شکرانه اش باید با میراثی ارجمند به نام نوروز به استقبال روز نو بروی.

در میان آیین های غنی و پر از رمز و نشانه ایرانی ها، گشت و گذار و طبیعت گردی نیز بخش جدایی ناپذیر از نوروز است. چرا که بهارونوروزخودشان جاذبه اند، جاذبه هایی که بهانه گردش می شوند و در پی آن بزرگترین فستیوال سفر در سرزمین ایران به راه می افتد.

گرچه به گفته کارشناسان طی سال های عصر تورمی، یعنی از سال 96 تا به امروز، سهم سفر در سبد هزینه خانوارها به نصف سقوط نموده و رشد هزینه های ضروری خانوارها به خصوص در حوزه خوراکی، مسکن و خدمات درمانی، سفر و سرگرمی را از برنامه روتین زندگی خانوارها خارج نموده است اما در نوروز همجنان رسم سفر برقرار است و بازار سفر داغ ؛ حتی اگر شده با سفر به زادگاه و به قصد ملاقات با بستگان. از این رو مسافر نوروزی همه جا هست؛ حتی در دورترین روستاهای کشور.

اما سال جاری تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز که هر دو در بین ایرانیان با آیین های باشکوه و خاطره انگیزی توام است؛ می تواند فرصتی طلایی برای رونق و معرفی بازار گردشگری داخلی باشد.

دید و بازدید های نوروزی و سفره های نذری افطاری و سحری در شهرها و روستاهای ایران نمایشی مجذوب کننده از مهمان نوازی و زندگی صلح آمیز و مهربانانه ایرانیان است که انعکاس آن می تواند نظر گردشگران دنیا را جلب کند.

در شرایطی که ایران هراسی گردشگران دنیا را از سفر به ایران منع نموده و کشور کهن ما با ظرفیت های بسیار گردشگری را از بازار پرسود سفر بی نصیب ساخته است ،اکنون فرصت برای یک تبلیغ بزرگ برای گردشگری کشور مهیا است آن هم به دست تک تک ایرانی ها.

گرچه توسعه گردشگری به شرط اتخاذ سیاست های کارآمد درسطح کلان اتفاق می افتد ، اما در نوروز و گرمی بازار سفرهر ایرانی با گوشی که در دست دارد ،می تواند شهر و منطقه و آیین های خود را به اشتراک بگذارد وتوجه گردشگران را به رویداد نوروزو رمضان و ظرفیت های بیشمارفرهنگی وتاریخی ومذهبی گوشه گوشه این سرزمین جلب کند.

روزنامه توریسم نیزبه عنوان تنها روزنامه مکتوب گردشگری دنیا و پرسابقه ترین رسانه گردشگری کشور و پایگاه خبری خبرنگاران نیز آماده دریافت و انعکاس تصاویروگزارش های زیبای شما هم وطنان عزیز از جای جای این خاک زرخیز است تا با همیاری یکدیگر بتوانیم بزرگترین فستیوال سفر کشور را به گسترده ترین تبلیغات گردشگری ایران تبدیل کنیم.

با آرزوی سالی نیکو و پر برکت و سرشار از رویدادهای دلنشین برای شما مخاطبان مهربان و وفادار توریسم.

طاعات و عباداتتان قبول ، نوروزتان پیشاپیش مبارک.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 26 اسفند 1402 بروزرسانی: 26 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16071

به "سفرهای نوروزی فرصتی برای گسترده ترین تبلیغات گردشگری داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای نوروزی فرصتی برای گسترده ترین تبلیغات گردشگری داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید