سرعت بالای ذوب شدن پهنه های یخ در گرینلند

به گزارش کنفرانس هکا، نتایج یک آنالیز نشان می دهد پهنه های یخ در منطقه گرینلند سریع تر از آنچه کارشناسان پیش از این اعلام نموده اند در حال آب شدن هستند.

سرعت بالای ذوب شدن پهنه های یخ در گرینلند

به گزارش خبرنگاران، در این آنالیز آمده است: پدیده آب شدن پهنه های یخ در منطقه گرینلند با سرعت بالایی در حال رخ دادن است و تداوم گرمای دنیای روند ذوب شدن یخ های این منطقه را تسریع نموده که به افزایش سطح آب دریاها منجر می گردد.

افزایش سطح آب دریاها تهدید جدی برای شهرها، جزایر و مناطق صنعتی به حساب می آید که در ارتفاع پایین قرار دارند. پیش بینی ها در خصوص اینکه این افزایش آب دریاها چه زمانی اتفاق می افتد متفاوت است زیرا محققان از اطلاعات کافی در خصوص سرعت گرم شدن اقیانوس ها و آب شدن پهنه های یخ برخوردار نیستند.

ذوب شدن پهنه های یخ در منطقه گرینلند که پس از قطب جنوب از بیشترین حجم پهنه های یخ برخوردار است سالانه به افزایش 0.8 میلی متری آب در اقیانوس های دنیا منجر می گردد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروهی از محققان آمریکایی، بلژیکی و هلندی بر اساس آنالیز های خود اظهار داشتند: میزان آب شدن پهنه های یخ در گرینلند حداقل در 350 سال گذشته استثنائی بوده و تداوم رشد دنیای میانگین دما، روند ذوب شدن یخچال های طبیعی را افزایش داده و به بالا آمدن سطح دریاها یاری می نماید.

مترجم: نسرین صادقی / دبیر خبر: معصومه انصاری

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 1685

به "سرعت بالای ذوب شدن پهنه های یخ در گرینلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت بالای ذوب شدن پهنه های یخ در گرینلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید