سامسونگ لپ تاپ گلکسی بوک اس را با عمر باتری 23 ساعت معرفی کرد

به گزارش کنفرانس هکا، سامسونگ دقایقی پیش در مراسمی مفصل، پرچمداران جدید خود را با نام گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس معرفی کرد. در کنار این گوشی ها اما، شرکت سامسونگ یک لپ تاپ فوق باریک هم معرفی کرد که از پردازنده های کوالکام اسنپدراگن 8cx استفاده می نماید. پیش تر تصاویر این لپ تاپ لو رفته بود و از شباهت آن به سرفیس لپ تاپ مایکروسافت هم نوشته بودیم اما جدای از طراحی، مهم ترین نکته درباره گلکسی بوک اس پردازنده آن است که از نوع ARM خواهد بود. درواقع با استفاده از این پردازنده، این لپ تاپ به قدرتمندی دیگر لپ تاپ های مجهز به ویندوز 10 نخواهد بود اما عمر باتری بسیار فوق العاده تری نسبت به هر لپ تاپ دیگری خواهد داشت!

سامسونگ لپ تاپ گلکسی بوک اس را با عمر باتری 23 ساعت معرفی کرد

پردازنده اسنپدراگن 8cx دارای لیتوگرافی 7 نانومتری است و برای کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز طراحی شده است. سامسونگ می گوید به لطف این پردازنده، گلکسی بوک اس حالا 40 درصد عملکرد بهتر پردازشی و 80 درصد بهبود در بخش گرافیک نسبت به نسل قبلی این محصول یعنی گلکسی بوک 2، خواهد داشت. همچنین گلکسی بوک اس فاقد هرگونه فن در درون لپ تاپ است و بهترین ویژگی آن، عمر باتری محصول است که می تواند تا 23 ساعت شارژ دهی داشته باشد! درواقع سامسونگ به طور معین گفته که گلکسی بوک اس می تواند تا 23 ساعت پخش ویدیو داشته باشد اما بیش از هرچیزی، این یک ادعای تبلیغاتی به حساب می آید و اگر کار سنگین ترین با این لپ تاپ بکنید، شارژ دهی هم طبیعتا کاهش خواهد داشت. ولی در مجموع فکر می کنیم یک روز استفاده عادی را بتوان با یک بار شارژ این کامپیوتر دریافت کرد.

سوال بزرگی که در خصوص گلکسی بوک اس و هر لپ تاپ ویندوزی دیگری که پردازنده ARM دارد وجود دارد، این است که چقدر این پردازنده ها می توانند قدرتمند باشند و در حد و اندازه کامپیوترهای مجهز به پردازنده های اینتل ظاهر شوند. درست است که پردازنده های اینتل سابقه بدی از نظر مصرف انرژی دارند اما لپ تاپ های مجهز به پردازنده های ARM نیز به دفعات متعدد ما را ناامید نموده اند و ثابت نموده اند که نمی توانند عملکرد پردازشی خوبی داشته باشند.

جدا از این موارد، سامسونگ اعلام نموده که گلکسی بوک اس از شبکه Gigabit LTE هم پشتیبانی می نماید و وزن آن کمتر از یک کیلوگرم خواهد بود. نمایشگر لپ تاپ هم 13.3 اینچی است و تا ده نقطه لمس همزمان را هم پشتیبانی می نماید. گلکسی بوک اس را می توان با حافظه های 256 و 512 گیگابایت خریداری کرد. همچنین قابلیت اتصال کارت حافظه microSD تا سقف یک ترابایت هم در این لپ تاپ وجود خواهد داشت. رنگ بندی گلکسی بوک اس نیز شامل طلایی و خاکستری می گردد و از پاییز سال جاری، در یک سری بازار معین، با قیمت پایه 999 دلار عرضه می گردد.

آنطور که Hassan Anjum از سامسونگ روی صحنه گفت، گلکسی بوک اس محصولی است که شبیه یک لپ تاپ است اما روح یک گوشی هوشمند در آن دمیده شده است. این محصول با ویندوز 10 و نمایشگر 13.3 اینچی لمسی همراه خواهد بود اما مثل یک گوشی هوشمند، از شبکه LTE پشتیبانی می نماید و تا 23 ساعت شارژدهی خواهد داشت. در ادامه می توانید نگاهی کلی داشته باشید به معینات سخت افزاری گلکسی بوک اس. شما درباره این لپ تاپ چه فکر می کنید؟

  • نمایشگر: 13.3 اینچی از نوع TFT با نسبت نمایش 16:9 و رزولوشن Full HD همراه با پشتیبانی از لمس تا 10 نقطه به صورت همزمان
  • ابعاد: 305.2×203.2^6.2-11.8 میلی متر با وزن حدودی 960 گرم
  • پردازنده: کوالکام اسنپدراگن 8cx از نوع 64 بیت با لیتوگرافی 7 نانومتری. شامل هشت هسته پردازشی
  • رم: هشت گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X
  • حافظه داخلی: 256 یا 512 گیگابایت. با قابلیت ارتقا به یاری microSD تا یک ترابایت
  • دوربین: 720P HD
  • باتری: 42Wh و تا 23 سات پخش مداوم ویدیو
  • دیگر ویژگی ها: Gigabit LTE، بلوتوث 5.0، سنسور اثر انگشت، Dolby Atmos، پشتیبانی از Windows Hello

منبع: TheVerge

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4682

به "سامسونگ لپ تاپ گلکسی بوک اس را با عمر باتری 23 ساعت معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ لپ تاپ گلکسی بوک اس را با عمر باتری 23 ساعت معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید