سامسونگ اولین سنسور تصویر 64 مگاپیکسلی را برای اسمارت فون ها معرفی کرد

به گزارش کنفرانس هکا، سامسونگ الکترونیک از سنسورهای تصویر 64 و 48 مگاپیکسلی برای اسمارت فون ها رونمایی کرد و وعده داد تا پاییز سال جاری وارد بازار شوند.

سامسونگ اولین سنسور تصویر 64 مگاپیکسلی را برای اسمارت فون ها معرفی کرد

سنسور 64 مگاپیکسلی Isocell Bright GW1 و 48 مگاپیکسلی Isocell Bright GM2 همانند سنسورهای دوربین پیشین خود در اندازه 0.8 میکرومتر ساخته شده اند.

هر دو سنسور از فناوری اختصاصی Isocell Plus سامسونگ سود می برند که مانع از تابش زیاد نور به تصویر و نور ورودی به درون سنسور می شوند. افزون بر این، از فناوری Tetracell برای ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل با هدف بهبود تصاویر در محیط های تاریک سود می برند.

از دیگر ویژگی های این سنسورهای دوربین اسمارت فون می توان به قابلیت دوگانه کاهش نویز و افزایش دقت رنگ با هم اشاره نمود.

سنسور GW1 از مود فیلم برداری فول اچ دی اسلوموشن با نرخ 480 فریم در ثانیه نیز پشتیبانی می نماید. همین طور، این سنسور از فرمت عکاسی HDR یا High Dynamic Range نیز پشتیبانی خواهد نمود.

بازار سودآور سنسورهای تصویر

شرکت سامسونگ در اکتبر سال گذشته سنسور 48 مگاپیکسلی Isocell Bright GM1 و 32 مگاپیکسلی Isocell Bright GD1 را معرفی کرد که بعدا شاهد استفاده از آن ها روی اسمارت فون های گلکسی اس 10 بودیم.

عرضه این سنسورهای تصویر برای سامسونگ سودآوری و بازار بسیار خوبی دارد چون این روزها غالب سازندگان گوشی تمایل دارند از دوربین سه گانه استفاده کرد و سنسورهای تصویر کوچک تری به کار بگیرند تا طراحی تمام صفحه و بدون حاشیه آن ها مخدوش نگردد.

انتظار می رود گلکسی نوت 10 جز اولین اسمارت فون هایی باشد که از سنسورهای دوربین جدید سامسونگ استفاده کند. گلکسی نوت 10 در نیمه دوم سال 2019 عرضه می گردد.

سامسونگ می خواهد در این بازار با شرکت ژاپنی سونی رقابت کند. بسیاری از موبایل سازهای چینی به سوی سونی تمایل داشته و از سنسورهای دوربین این شرکت استفاده می نمایند ولی سامسونگ می خواهد در چنددوربینه ها وضعیت بازار را به نفع خود تغییر دهد.

همچنین، سامسونگ به دنبال کشاندن سنسورهای تصویر چندگانه به خودروهای خودران و دیگر وسایل نقلیه مستقل و خودران است. این غول کره ای انتظار دارد تا سال 2020 به درآمد 133 تریلیون دلاری از تراشه های منطقی برسد.

منبع

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6408

به "سامسونگ اولین سنسور تصویر 64 مگاپیکسلی را برای اسمارت فون ها معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ اولین سنسور تصویر 64 مگاپیکسلی را برای اسمارت فون ها معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید