سامانه بارشی فعال شد!

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار ادامه فعالیت سامانه بارشی از بارش باران، برف و وزش باد طی امروز (چهارشنبه) تا یکشنبه هفته آینده در بیشتر منطقه ها کشور خبر داد.

سامانه بارشی فعال شد!

به گزارش تسنیم، پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد امروز با گذر متناوب امواج تراز میانی جو در منطقه های از شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی در غرب و جنوب غرب کشور، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین و البرز، برخی منطقه ها اصفهان، غرب یزد، ارتفاعات زاگرس جنوبی در شمال فارس و غرب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان ابرناکی، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می دهد.

پنجشنبه بارش در نوار غربی و مرکز ادامه دارد و برای نوار شرقی کشور جو آرام و پایداری پیش بینی شده است. جمعه در منطقه های از غرب، جنوب غرب، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد، کرمان، نیمه غربی کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال زنجان، اردبیل گیلان و مازندران بارش پراکنده پیش بینی می شود.

شنبه هفته آینده با گذر سامانه بارشی از غرب کشور در منطقه های از غرب، دامنه های جنوبی البرز، مرکز، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده، ضمن این که در این روز با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در این منطقه ها و استان اردبیل بارش باران و در ارتفاعات بارش برف آغاز می شود.

یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال است و باعث بارش و وزش باد در این منطقه ها می شود، بارش در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز نیز ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، برای سواحل دریای خزر تا روز جمعه افزایش نسبی دما و طی روزهای شنبه و یکشنبه آینده کاهش نسبی دما پیش بینی شده است. دریای خزر نیز شنبه و یکشنبه هفته آینده مواج است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه های بارشی

زمان انتها: شنبه 1402/08/13

نوع مخاطره: باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی احتمال بارش برف

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/08/10: غرب و جنوب اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، قزوین، همدان، مرکزی، کرمانشاه، ایلام، شمال و شرق خوزستان، نیمه شمالی فارس، مرکز و غرب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان.

پنجشنبه 1402/08/11: خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، لرستان، تهران، البرز، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، ارتفاعات کرمان.

جمعه 1402/08/12: فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات استانهای مازندران، البرز، تهران و سمنان و شمال هرمزگان.

شنبه 1402/08/13: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، زنجان، همدان، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی.

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده ها، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان آب، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تأخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی.

توصیه: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی و جابه جایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها، اجتناب از پارک خودرو کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 آبان 1402 بروزرسانی: 10 آبان 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14126

به "سامانه بارشی فعال شد!" امتیاز دهید

144 کاربر به "سامانه بارشی فعال شد!" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه بارشی فعال شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید