زیرساخت های گردشگری در خدابنده باید تقویت شوند

به گزارش کنفرانس هکا، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، زیرساخت های گردشگری در خدابنده باید تقویت شوند.

زیرساخت های گردشگری در خدابنده باید تقویت شوند

سید البرز حسینی گفت: ظرفیت های توریستی در شهرستان خدابنده بسیار زیاد و قابل توجه است، اما تا به امروز بهره وری حداکثری از آنها صورت نگرفته و باید با توسعه زیرساخت های توریستی بویژه در غار کتله خور شهر گرماب، شاهد استفاده بیشتری از این ظرفیت ها باشیم و بعلاوه حمایت از سرمایه گذاران بخش توریستی می تواند اشتغال، برطرف بیکاری و ایجاد درآمدزایی را برای شهرستان خدابنده به همراه داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهرستان خدابنده در زمینه توریستی، صنایع دستی و ابنیه تاریخی و زیارتی بویژه در منطقه ها گرماب، کرسف، سهرورد و قیدار از پتانسیل های خوبی برخوردار است که ضعف زیرساخت و نبود امکانات رفاهی در راستای جذب توریست، مشکل اصلی این حوزه ها در شهرستان خدابنده هستند و قطعا توسعه این حوزه ها با استفاده از توان بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران امکان پذیر است.

حسینی اعلام کرد: راه اندازی و ایجاد بازارچه صنایع دستی در شهرستان خدابنده، ایجاد زیرساخت های توریستی و رفاهی و حمایت از سرمایه گذاران از جمله موارد درخواستی مردم شهرستان خدابنده از اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان زنجان است.

جواد تاراسی، فرماندار شهرستان خدابنده در این ملاقات گفت: آب و هوای مطلوب و جاذبه های دیدنی زیادی در شهرستان خدابنده وجود دارند که باید زمینه رونق بومگردی و استفاده از ظرفیت بومی در روستاها را ایجاد کند.

مدیر کل میراث فرهنگی و توریستی و صنایع دستی استان زنجان نیز در این جلسه با قدردانی از همکاری های نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان خدابنده گفت: شهرستان خدابنده قابلیت های متعددی در حوزه های میراث فرهنگی و توریستی و صنایع دستی دارد که شناسایی کمبود های مربوط به زیرساخت های توریستی در این شهرستان و برنامه ریزی برای جبران این کمبود ها به وسیله جذب اعتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی لازم است.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13940

به "زیرساخت های گردشگری در خدابنده باید تقویت شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های گردشگری در خدابنده باید تقویت شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید