زوال عقل جلوی رویاپردازی انسان ها را می گیرد

به گزارش کنفرانس هکا، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد بیماری زوال عقل موجب می گردد افراد توان رویاپردازی و خیال بافی را از دست بدهند و فقط در زمان حال متوقف شوند.

زوال عقل جلوی رویاپردازی انسان ها را می گیرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، رویاپردازی و فکر کردن به گذشته و آینده یکی از توانمندی های بی مانند مغز انسان است که باعث لذت بردن از زندگی و کوشش برای کار و موفقیت می گردد. اما یک آنالیز جدید نشان می دهد که بیماران مبتلا به بیماری زوال عقل از همان مراحل اولیه ابتلا به این مشکل به طور کامل چنین توانمندی را از دست می دهند و به طور کامل در زمان حال متوقف می شوند.

به بیان دیگر بیماری زوال عقل باعث می گردد تا افراد تنها بتوانند در خصوص همان لحظه ای که در آن به سر می برند تامل نمایند و دیگر نتوانند در خصوص اوضاع و احوال خود در گذشته و آینده به تفکر بپردازند.

این نتیجه با مقایسه دو گروه از افراد به دست امده که یک گروه 37 نفر از افراد سالم را تشکیل می دادند و گروه دیگر متشکل از 24 فرد مبتلا به آلزایمر یا فراموشی بودند.

یکی از انواع بیماری زوال عقل که ایجاد چنین مسئله ای در صورت ابتلا به آن ثابت شده، فراموشی پیشانی گیجگاهی است که در افرادی که در اواخر دهه چهارم زندگی خود هستند، رخ می دهد. در صورت ابتلا به این بیماری نورونهای اسپیندل مغز سر به سرعت آسیب دیده و از بین می روند.

پژوهش های محققان دانشگاه سیدنی نشان می دهد مبتلایان به زوال عقل دیگر قادر به تصویرسازی های ذهنی نخواهند بود و به سختی می توانند برای مسائل خود راه حلی بیابند. همین مساله انجام امور روزمره ساده را برای این افراد ناممکن می نماید و چنین افرادی احتیاج به مراقبت های جدی خواهند داشت.

امروزه حدود 12 میلیون نفر در دنیا به بیماری زوال عقل مبتلا هستند و انتظار می رود که این تعداد در سال 2040 به 25 میلیون برسد. محققان سازمان دنیای آلزایمر (ADI) در گزارش سال 2015 خود در لندن پیش بینی کردند که شمار بیماران مبتلا به زوال عقل در دنیا تا سال 2050 به سه برابر و به 131.5 میلیون نفر برسد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 1977

به "زوال عقل جلوی رویاپردازی انسان ها را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوال عقل جلوی رویاپردازی انسان ها را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید