زنان 12 درصد جمعیت شاغل لرستان را تشکیل می دهند

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران/لرستان یک دکترای جامعه شناسی با بیان این که 12 درصد از زنان استان شاغل هستند، گفت: بخش اعظمی از این سهم اندک می تواند ناشی از موانع موجود در عصر کارآفرینی زنان باشد.

زنان 12 درصد جمعیت شاغل لرستان را تشکیل می دهند

فرهاد طهماسبی در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با کارآفرینی و موانع آن، اظهار کرد: کارآفرینی از نظر لغوی بی معنای تأسیس کردن و کارآفرین کسی است که توانایی درک فرصت ها را دارد و آن سازمان دهی در فرآیند تولید است و خطرات ناشی از نوسانات تقاضا را بر عهده می گیرند.

وی با اشاره به این که کارآفرینان کسانی هستند که با نوآوری فرصت های تجاری و تولید را شناسایی می کند و با به وجود آوردن ترکیبات جدید از منابع در دسترس در محیطی که آکنده از عدم قطعیت است ضمن ایجاد زمینه برای کار دیگران خود نیز از اقدامات شان سود می برند، مطرح نمود: زنان به عنوان بخشی از جامعه کارآفرینان در دنیا اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند اما در این بین در کشور ما و به طبع آن در لرستان حضور زنان در صحنه های کارآفرینی کمرنگ است.

طهماسبی با بیان این که 12 درصد از زنان استان شاغل هستند، شرح داد: بخش اعظمی از این سهم اندک می تواند ناشی از موانع موجود در عصر کارآفرینی زنان باشد.

این دکترای جامعه شناسی با اشاره به این که در یکی از تحقیقاتی که در این خصوص اجرا شده، کارآفرینی به عنوان یک تفکر جسور و رهبر کاریزما معرفی شده که چرخه رشد و توسعه اقتصادی را تسریع می کند، بیان نمود: در تحقیقی دیگر کارآفرینی به عنوان یک تفکر جسمی و رهبر کاریزما معرفی شده است.

وی با اشاره به انجام تحقیقی تحت عنوان عوامل مؤثر در ایجاد کارآفرینی در استان لرستان توسط دکتر حسین مهرداد، گفت: در این تحقیق خصوصیات روان شناختی، جامعه شناختی و سیاست های دولت مورد بررسی قرار گرفت که در بین خصوصیات روان شناختی اراده، نیاز به کسب موفقیت و تمایل به خلاقیت، در بین خصوصیات جامعه شناختی جایگاه مناسب اجتماعی، شرایط کودکی و تجربه کاری و در بین سیاست های دولت، سیاست های حمایتی و آموزشی نقش مهم تری در کارآفرینی دارند.

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7948

به "زنان 12 درصد جمعیت شاغل لرستان را تشکیل می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان 12 درصد جمعیت شاغل لرستان را تشکیل می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید