روز انتخابات کره شمالی؛ روزی که نباید کسی بمیرد!

به گزارش کنفرانس هکا، در کره شمالی، وقتی نوبت رای دهی فرد می رسد، به او یک برگه رای می دهند که روی آن نام فقط یک نفر ثبت شده است. قرار نیست که رای دهندگان چیزی در برگه رای بنویسند یا مقابل اسم کسی تیک بزنند. فقط آن برگه را تحویل می گیرند و در صندوق رای که در انظار عمومی واقع شده است، می اندازند.

روز انتخابات کره شمالی؛ روزی که نباید کسی بمیرد!

فرادید| کره شمالی ها برای دومین بار از زمان به قدرت رسیدن کیم جونگ-اون برای انتخاب اعضای مجلس فرمایشی این کشور، به پای صندوق های رای می روند.

رای دادن به مجمع عالی خلق SPA -مجلس کره شمالی-اجباری است و البته رای دهندگان در گزینش نامزد ها حق انتخاب ندارند. هیچ صدای مخالفی در کره شمالی شنیده نمی گردد.

مشارکت در انتخابات تقریبا 100 درصدی و مدرکی برای اثبات یکپارچگی و اتحاد حزب حاکم است.

کره شمالی کشوری منزوی است که توسط سلسله خانواده کیم اداره می گردد.

شهروندان موظف اند سرسپردگی کامل خود به خانواده و رهبر کنونی آن را نشان دهند.

رای گیری چطور انجام می گردد؟

در روز انتخابات، تمامی افراد 17 سال به بالا باید از خانه ها بیرون بیایند و رای بدهند.

فیودور ترتیتسکی، تحلیل گر مسائل کره شمالی که در سئول مستقر است، می گوید: از شما انتظار می رود برای اثبات وفاداری خود صبح زود در صف های رای گیری حاضر شوید، که به این معنی است که شما با صف های طویل روبرو خواهید شد.

در کره شمالی، وقتی نوبت رای دهی فرد می رسد، به او یک برگه رای می دهند که روی آن نام فقط یک نفر ثبت شده است. قرار نیست که رای دهندگان چیزی در برگه رای بنویسند یا مقابل اسم کسی تیک بزنند. فقط آن برگه را تحویل می گیرند و در صندوق رای که در انظار عمومی واقع شده است، می اندازند.

تحلیل گران می گویند، کابین رای دهی هم وجود دارد که فرد می تواند رای خود را به صورت خصوصی در آن کابین ثبت کند، اما انجام این کار به سرعت باعث افزایش سوء ظن ها نسبت به وی می گردد.

به نظر می رسد که شما حق دارید روی اسم آن تنها نامزد انتخاباتی که روی برگه رای ثبت شده، خط بکشید. اما، بر طبق گفته ترتیتسکی، این کار تقریبا به این معنی است که پلیس مخفی وارد عمل می گردد و به شما احتمالا انگ دیوانگی زده خواهد شد.

از شما انتظار می رود بعد از انداختن رای به داخل صندوق به گروه های شادی نماینده ای که بیرون از شعبه رای گیری مشغول شادی هستند بپیوندید، و به این خاطر که قادر بوده اید به رهبری خردمندانه کشور رای دهید، شادی خود را ابراز کنید.

مین یانگ لی، تحلیل گر مسائل کره شمالی، می گوید: در رسانه های دولتی کره شمالی، روز های انتخابات به عنوان روز های جشن و سرور بازنمایی می گردد و مردمی که در خیابان ها مشغول جشن و شادی هستند مدام در رسانه بازتاب پیدا می نمایند.

از آن جایی که رای دادن اجباری است، انتخابات به نوعی سرشماری نفوس هم محسوب می گردد که می توان به وسیله آن فهمید چه کسانی غایب هستند و احتمالا به چین گریخته اند.

قدرت مجلس چقدر است؟

مجمع عالی خلق یا SPA یک مجلس فرمایشی فاقد قدرت است. هر 5 سال یکبار اعضای مجلس که تنها نهاد قانون گذاری در کره شمالی محسوب می گردد، انتخاب می شوند.

ترتیتسکلی می گوید: گاهی رسانه ها می گویند که مجلس کره شمالی تا حدی قدرت و نفوذ دارد، اما این حقیقت ندارد، این مجلس قدرتش صفر است.

قوانین توسط ماشین حزب نوشته می شوند و به ندرت در مجلس به رای گذاشته می شوند. این رای گیری کاملا تشریفاتی است.

به صورت نظری این مجلس قدرتمند است، اما به صورت عملی فاصله زیادی با قدرتی که برایش در نظر گرفته شده است، دارد. روی کاغذ اکثریت دو سوم مجلس می توانند قانون اساسی را تغییر و تعداد کمی می توانند رهبر را خلع نمایند.

ولی در واقع، جلسات مجلس حتی به طور مرتب برگزار نمی گردد. در نخستین جلسه، تعدادی از افراد به عنوان اعضای ثابت انتخاب می شوند و جلسات رسمی به ندرت بعد از آن تشکیل می شوند.

آیا احزاب متنوع وجود دارند؟

شاید فکر کنید که فقط یک حزب در کره شمالی وجود دارد، اما تعجب آور است که بدانید در مجلس سه شاخه متفاوت فعالیت می نمایند.

حزب کارگران، که رئیس آن کیم جونگ-اون است، بیشترین کرسی های مجلس را به خود اختصاص می دهد. دو حزب سوسیال دموکراتیک و Chondoist Chongu کمترین تعداد کرسی ها را دارند.

در عمل، تفاوت چندانی بین سه حزب وجود ندارد، هر سه حزب برای اتحاد کره با هم همکاری می نمایند.

چه نتایجی قابل انتظار است؟

قاعدتا انتظار برای اعلام نتایج نباید اضطراب برانگیر باشد، اما چند روز طول می کشد که تا نتیجه نهایی اعلام گردد.

ابتدا، بر مشارکت با شکوه در انتخابات تاکید می گردد. در سال 2014، مشارکت 99.97 درصد اعلام شد.

آن تعداد اندکی که رای نداده بودند احتمالا در بستر بیماری بودند-هر چند که یک جوک معروف وجود دارد که می گوید در روز انتخابات کسی نمی میرد و همه در سلامت کامل هستند.

در گام بعدی آرای کیم جونگ -اون اعلام می گردد که معمولا هم میزان مشارکت و هم حمایت سیاسی 100 درصدی است؛ و در آخر، نتایج سایر نامزد ها اعلام خواهد شد. در حالی که میزان مشارکت برای این دو حزب کمتر از حزب اول است، اما همیشه حمایت سیاسی 100 درصدی اعلام می گردد. البته سال های قبل که چنین بوده است باید دید سال جاری چطور رفتار می گردد.

منبع: BBC

مترجم فرادید: عاطفه رضوان نیا

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: زندگی امروز
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 2342

به "روز انتخابات کره شمالی؛ روزی که نباید کسی بمیرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز انتخابات کره شمالی؛ روزی که نباید کسی بمیرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید