رفعتی: نیم فصل دوم را با یک اتفاق بی سابقه شروع خواهیم کرد

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال می گوید تمهیداتی را برای نیم فصل دوم در نظر گرفته ایم و این رقابت ها را با یک اتفاق بی سابقه شروع خواهیم کرد.

رفعتی: نیم فصل دوم را با یک اتفاق بی سابقه شروع خواهیم کرد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داود رفعتی درباره حضور تیم داوری ایران در جام ملت های آسیا 2019 گفت: علیرغم شایستگی های علیرضا فغانی حداقل انتظار این را از AFC داشتیم که قضاوت یکی از بازی های نیمه نهایی را به تیم داوری ایران بسپارد، که این اتفاق نیفتاد و با صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به مرحله نیمه نهایی تیم داوری ایران به ایران باز می گردد.

وی ادامه داد: تیم داوری ایران در این دوره از مسابقات بازی ژاپن و ترکمنستان از مرحله گروهی و دیدار اردن و ویتنام از مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها را قضاوت کردند.

رئیس دپارتمان داوران با اشاره به برگزاری مسابقات نیم فصل دوم لیگ برتر گفت: در نیم فصل لیگ برتر کلاس توجیهی برای داوران و یاری داوران برگزار کردیم و طی آن از داوران تست آمادگی جسمانی و دانش داوری به عمل آمد که نسبت به سال های گذشته در تست گیری ها و به طور کلی در قضاوت داوران در نیم فصل اول شاهد افت کمتری در داوری و یاری داوری بودیم.

رفعتی اضافه کرد: با توجه به اشکالات داوری در مسابقات لیگ برتر، تمهیداتی را برای نیم فصل دوم در نظر گرفته ایم و این رقابت ها را با یک اتفاق بی سابقه آغاز خواهیم کرد تا اشتباهات را به حداقل برسانیم.

وی درباره اجرای سیستم ویدئوچک VAR در نیم فصل دوم لیگ برتر گفت: در کوشش هستیم پس از تایید فیفا این سیستم را در نیم فصل دوم لیگ برتر اجرا کنیم. به همین دلیل VAR را در بازی محبت آمیز تیم ملی جوانان و دوره توجیهی نیم فصل داوران لیگ برتر مورد آزمایش قرار دادیم البته اشکالات و ایراداتی هنوز وجود دارد. کمیته داوران تمام سعی خود را در این زمینه می نماید تا این سیستم را بدون مشکل راه اندازی کند.

رئیس دپارتمان داوران در انتها گفت: از اقدامات بسیار مهم کمیته داوران که برای نخستین بار قرار است انجام گردد، این است که انتها هر ماه یک دوره کلاس یک روزه فقط برای داوران لیگ برتر برگزار خواهیم کرد و در این کلاس ها عملکرد آنها در طول مسابقات ارزیابی و بررسی خواهیم کرد. برهمین اساس روز سه شنبه 13 بهمن ماه قبل از آغاز مسابقات این کلاس را برای داوران برگزار می کنیم و آخرین توصیه ها را به آنها یادآوری خواهیم کرد.

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 1722

به "رفعتی: نیم فصل دوم را با یک اتفاق بی سابقه شروع خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفعتی: نیم فصل دوم را با یک اتفاق بی سابقه شروع خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید