رد پای انسان های 14 هزارساله در ارسنجان

به گزارش کنفرانس هکا، محمد ثابت اقلیدی امروز 12 اسفندماه 1402 گفت: کاوش باستان شناسی پناهگاه صخره ای پیر قوچ به مدت یک ماه به وسیله هیات باستان شناسی ایرانی انجام شد.

رد پای انسان های 14 هزارساله در ارسنجان

او اضافه نمود: این پناهگاه که قدمتش به 7 تا 12 سال قبل از میلاد مسیح می رسد برای نخستین بار مورد کاوش باستان شناسان نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: کاوش باهدف مطالعات باستان شناسی دوره پیش ازتاریخ صورت گرفته و دست آورده خوبی را نیز به همراه داشت.

ثابت اقلیدی گفت: براساس شواهد باستان شناسی در دوره های پیش ازتاریخ و حضور مستمر انسان در منطقه فارس، لازم است به فعالیت های باستان شناسی و تکمیل مطالعات باستان شناسی و شناخت دوره های تاریخی بیشتر پرداخته شود.

در ادامه حسن افشاری رئیس هیات کاوش باستان شناسی پناهگاه صخره ای پیر قوچ نیز گفت: با توجه به کشفیاتی که طی یک ماه در این محل داشتیم قدمت منطقه به حدود 14 هزار سال قبل برمی شود.

او اضافه نمود: ابزارهای سنگی و داده های استخوان در این پناهگاه کشف شده است.

افشاری بابیان اینکه در کاوش اخیر یک گروه 10 نفره به مدت یک ماه مشغول فعالیت بودند، گفت: این کاوش با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و حمایت های مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و یگان حفاظت میراث فرهنگی انجام شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 اسفند 1402 بروزرسانی: 12 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15589

به "رد پای انسان های 14 هزارساله در ارسنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد پای انسان های 14 هزارساله در ارسنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید