راه اندازی رشته ورزشی کوراش بانوان در کرمانشاه

به گزارش کنفرانس هکا، مسئول و مربی کوراش بانوان در کرمانشاه از راه اندازی این رشته ورزشی در استان اطلاع داد.

راه اندازی رشته ورزشی کوراش بانوان در کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مهسا صالحی، مسئول و مربی کوراش بانوان در کرمانشاه با بیان این که کوراش نوعی کشتی سنتی همانند چوخه و مخصوص کشورهای آسیای میانه و بویژه قزاقستان است، اظهار کرد: این رشته در حال حاضر محبوبیت خوبی در استان های خراسان شمالی و جنوبی کشور دارد و در این استان ها رواج پیدا نموده است.

وی توضیح داد: کوراش به واسطه نزدیکی بسیاری که به رشته جودو دارد، تا چندی پیش زیرمجموعه فدراسیون جودو بود، اما توجه زیادی به آن نمی شد، برای همین از این فدارسیون جدا و به فدراسیون ووشو ملحق شد.

مسئول کوراش بانوان در کرمانشاه بابیان اینکه از زمان پیوستن این رشته به فدراسیون ووشو اقدامات زیادی برای رشد و توسعه آن انجام گرفته، اضافه نمود: کوراش از جمله رشته هایی است که هرساله مسابقات جهانی آن برگزار می گردد و در رقابت های المپیک آسیایی نیز حضور دارد.

وی توضیح داد: باتوجه به فرایند روبه گسترشی که این رشته در کشورهای جهان دارد، توسعه آن در ایران نیز از چندی پیش مورد توجه نهاده شد تا ما نیز در رقابت های مختلف از این رشته مدال آوری داشته باشیم.

صالحی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه این رشته در کرمانشاه، بیان کرد: درگام نخست در روزهای گذشته راه اندازی این رشته را در بخش بانوان شروع کردیم و برای شناسایی استعدادها هم فراخوان هایی داده ایم.

وی تاکید نمود: در تلاشیم تا هرچه سریعتر بتوانیم تیم کوراش بانوان را در کرمانشاه تشکیل دهیم و با انجام تمرینات فشرده برای مسابقات کشوری که بهمن ماه خواهد بود، نفراتی را اعزام کنیم.

مسئول کوراش بانوان در کرمانشاه آینده این رشته را در استان مطلوب تر از کشتی کلاسیک پیش بینی کرد و گفت: علیرغم اینکه کشتی کلاسیک چندسالی است در کرمانشاه راه اندازی شده، اما هنوز برای مردم استان جانیفتاده است.

وی توضیح داد: دوسال است بانوان کشتی گیر کرمانشاه در مسابقات کشوری قهرمان می شوند، اما چون تبلیغاتی برای این رشته نمی گردد، کسی به این قهرمانی ها توجهی نمی کند.

صالحی یادآورشد: باتوجه به اهمیتی که هیات ووشو به این رشته می دهد، پیش بینی می کنم آینده خوبی برای این رشته در استان داشته باشیم.

آیان کتاب: مجموعه ای از بهترین کتاب های دنیا را در این مجموعه بخوانید

دبی: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7904

به "راه اندازی رشته ورزشی کوراش بانوان در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی رشته ورزشی کوراش بانوان در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید