راهکارهایی کوتاه برای فعالان بخش گردشگری
به گزارش کنفرانس هکا، تأثیر COVID-19 در صنعت گردشگری
مدیران گردشگری در حال حاضر با چه سؤالهایی روبرو هستند و در مقابل COVID-19 چه اقدامات عملی را باید در نظر بگیرند. از آنجا که تأثیرات COVID-19 در سراسر دنیا توسعه یافته، تمرکز اصلی دولت ها و مشاغل، ایمنی مردم است. در حالی که این تمرکز ادامه خواهد یافت، پیامدهای رشد اقتصادی و سود شرکت ها آشکار میگردد. بسیار واضح است مدیران هتل ها و آژانس های گردشگری، به عنوان اولین نفری که شرایط بد آب و هوایی را تجربه نموده اند، به سرعت در حال فعالیت هستند و متمرکز می شوند تا تأثیر عملیاتی و اقتصادی ویروس کرونا را برای فعالیت خود درک و معین نمایند. تأثیر این شرایط بر دو زنجیره عایدی و تأمین بسیار زیاد است و هنوز قابل پیش بینی نیست. تصمیماتی در خصوص تعطیل کردن هتل ها، رستوران ها، پارک های موضوعی و سینماها گرفته می گردد ، درحالی که اصلا به اثر مخربی که بر زیست بوم مسافرتی وارد میگردد، هیچ اشاره ای نمیگردد. به عنوان یک تیم، اپراتورها و سرمایه گذاران در تلاشند تا موارد نقدی و سرمایه در گردش را کاهش دهند و با ذینفعان خود به طور مداوم در تماس باشند. می بینیم که بخش هتل داری زیان های واضحی را متحمل شده است. یک راه کار برای هتل داران: نشان دادن تعهدات مهمان نوازی واقعی خود برای یاری به جامعه خود در جایی که می توانند. به عنوان مثال تبدیل هتل به مکانی برای استراحت بیماران و یا پزشکان.

خبرنگاران سفیر نوین
موقعیتی که ما در آن هستیم، مدل ها و فرصت های تجاری تازهی را ایجاد می نماید.
برای مثال:
- مفاهیم تحول تازه
- ایجاد سکوهای سرمایه انسانی برای مدیریت قوی
- ابتکاراتی در جهت ارتقاء مفهوم اقامت
راه حل هایی کوتاه برای مدیران و سرمایه گذاران بخش گردشگری:
- مثبت بمانید ، متمرکز شوید و نسبت به شرایط مالی خود هوشیار باشید.
- تأثیر سرمایه گذاری بر پول نقد، سرمایه در گردش و سودآوری را درک کنید.
- پیش بینی جریان نقدی طولانی مدت را برای شش ماه آینده داشته باشید.
- تمام هزینه های عملیاتی و سرمایه اختیاری را به حداقل برسانید.
- در صورت امکان برای حفظ وجه نقد، تعمیر و نگهداری یا سایر هزینه های غیر ضروری را مجدداً تعویق کنید.
- یک سیستم مدیریت عایدی پیشرفته و مدل های قیمت گذاری را برای استفاده سریع به کار بگیرید.
تأثیر مالی:
- منابع سرمایه یا بدهی موجود را ارزیابی کنید.
- نسبت به وام دهندگان موجود شفاف باشید و آنها را در مراحل کاهش برنامه ها درگیر کنید.
- ممکن است وام دهندگان جایگزین وجود داشته باشند که بتوانند به سرعت تأمین اعتبار کوتاه مدت را انجام دهند. اما در نظر بگیرید که ممکن است این سرمایه گذاران، هزینه و نرخ بهره بالاتر داشته باشند.
- اطمینان حاصل کنید که درخواست باز پرداخت مالیات و سایر اقدامات تسویه حساب مالی را نموده اید.
- از خود بپرسید: شما باید روی چه چیزی متمرکز شوید و چه کاری باید انجام دهید؟
ژیوار سفیر نوین
راه حل هایی برای:
برای سرمایه گذاران:
- بدانید که اپراتورهای شما چگونه تحت تأثیر قرار گرفته و نوع قراردادهای قابل اجرا (اجاره یا مدیریت) را تعیین کنید.
- با اپراتورهای خود صحبت کنید تا درباره تأثیر در عملکرد شما را، هدایت نمایند.
برای اپراتورها:
- طرحی را برای کاهش ریسک ایجاد کنید.
- درک کنید که آیا ضرر دائمی خواهد بود یا فقط به تأخیر افتاده است. برای سرمایه گذاران ، تأثیر هزینه های عملیاتی را درک کنید.
- فعالانه، ذینفعان اصلی خود را مدیریت کنید.
- برای حفظ اطمینان، با تامین نمایندگان ، سرمایه گذاران ، توسعه دهندگان پروژه و پیمانکاران خود صحبت کنید.
- بحث و تبادل نظر با تهیه نمایندگان در خصوص تخفیف لوازم ، اجاره و غیره را باز کنید.
- اگر می خواهید پیمان ها را نقض کنید ، با وام دهنده خود صحبت کنید.
برای مدیران بخش گردشگری:
- بر روی منابع انسانی ، استعدادها و ارتباطات تأکید کنید تا شفافیت نیروی خود را حفظ کنید و در این شرایط سخت بر حفظ تعامل و روحیه خود ادامه دهید.
- برای حفظ مشتری در دراز مدت، گزینه های مختلفی را برای مسافرانی که سفرشان لغو شده است ، لحاظ کنید.
- برنامه ها را تحت آنالیز فعال نگه دارید
- این شرایط یک محیط پویا و پر سرعت است. از تغییرات ناگهانی در شرایط فعلی خودداری کنید.
- آماده باشید تا به سرعت به تغییرات خارج از فرآیند های کاری خود پاسخ دهید.
- یک ساختار جداگانه حاکمیتی ممکن است مورد احتیاج باشد تا تصمیمات سریع گرفته شود ، ابلاغ و اجرا شود.
- از این بازه زمانی نا مساعد برای ارزیابی مجدد در شغل خود ، آموزش کارمندان خود و کوشش برای فراوری محصولات تازه برای انعطاف پذیری بیشتر بهره ببرید ، در پی فرصتهای تازه باشید.
- سرمایه گذاری های تازه در انتظار پیش بینی تحولات بازار است.
- زیست بوم مسافرت جهانی با عواقب قابل توجه مالی، رو به زوال است.
نرخ گردش جهانگرد در مواجهه با COVID-19 کند شد ، اما تجارت همواره بر می شود.
منبع: DELOITTE
منبع: ژیوار