راهنمای کامل خرید لوازم کمپینگ (هرآنچه برای سفری آسوده باید همراه داشته باشید)

به گزارش کنفرانس هکا، حتی اگر اهل گشت گذار در طبیعت هم نباشید، میل به گذر از هیاهوی شهر و چادر زدن در دل طبیعت می تواند در هر زمان، هر کسی را اغوا کند. اگر اولین بار است که قصد کمپینگ دارید، ممکن است خرید تجهیزات و آماده سازی ملزومات کمی برای شما گیج کننده باشد، اما نگران نباشید! چراکه در این مقاله از سری راهنماهای خرید خبرنگاران مگ هر آنچه برای کمپینگ ضروری است را معرفی خواهیم کرد.

راهنمای کامل خرید لوازم کمپینگ (هرآنچه برای سفری آسوده باید همراه داشته باشید)

البته لازم است بدانید که برترین کار برای افراد مبتدی این است که همسفر افراد باتجربه شوند. به همین دلیل می توانید از کلاس های آموزشی کمپینگ هم بهره ببرید. حتی اگر به مقدار کافی خوش شانس باشید، می توانید دوستی پیدا کنید که گاراژی پر از وسایل کمپینگ برای اشتراک گذاری داشته باشد تا بدون احتیاج به خرید کالایی تازه، تنها چک فهرستی از ضروریات سفر آماده کنید.

اولین تجربه کمپینگ و نکات مربوط به آن

شما می توانید این کار را به طور کامل و به تنهایی هم انجام دهید، چراکه تنها احتیاج است وسایل ضروری برای این کار را بشناسید و بخرید. سپس تصمیم بگیرید که دوست دارید کجا بروید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که وقتی برای اولین بار به کمپینگ می روید، کار خود را با یک کمپینگ شبانه و کاملا ساده آغاز کنید. با توجه به این نکته، رعایت موارد زیر برای آغاز کار می تواند یاری نماینده باشد:

  1. برای صرفه جویی در هزینه ها، ملزومات گران قیمت و بزرگ را قرض بگیرید یا اجاره کنید.
  2. جهت راحتی در سفر، همیشه لباس هایی مناسب برای روزهای سرد یا بارانی به همراه خود داشته باشید.
  3. از آنجایی که هوای تازه اشتهای شما را حسابی باز خواهد نمود، حتما اندازه زیادی خوراکی به همراه خود بیاورید.
  4. توصیه می کنید که در اولین تجربه کمپینگ خود تا می توانید محلی نزدیک به خانه را انتخاب کنید، چراکه در صورت بروز هر مسئله ای، دسترسی شما برای انجام اقدامات لازم باز است.
  5. برای تجربه بهتر، حتما شرایط آب وهوایی را آنالیز کنید و در صورتی که محل مورد نظر شما در شرایط مناسب نیست، بهتر است کمپین را به تعویق بیاندازید.
  6. اگر زمان زیادی را در فضای باز می گذرانید، احتمالاً به همان مقدار که درباره ملزومات لازم برای کمپینگ شنیده اید، عبارت رَدی به جا نگذار! (Leave No Trace) را هم خواهید شنید. به زبان ساده، این مفهوم برای لذت بردن از طبیعت و در عین حال محافظت از فضاهای طبیعی است. بنابراین توصیه می شود که قبل از سفر با این اصول آشنا شوید.

بازگشت به فهرست

چک فهرست لوازم کمپینگ و خرید ملزومات آن

کمپ زدن در دل طبیعت، مانند زندگی در کابینی با امکانات بدوی است. بنابراین در هنگام کمپینگ، علاوه بر چادر، کوله خود را به گونه ای ببندید که انگار قرار است به جایی بروید که از برق، آب، یخچال، اجاق، مبلمان و غیره خالی است. در عین حال از بردن لوازم غیر ضروری و سنگین کردن بی جهت کوله باید خودداری شود. بنابراین در این بخش نکاتی را مطرح خواهیم کرد که دقیقاً چه چیزهایی بخرید.

1. چادر کمپینگ (The tent)

اگر کمی بیشتر هزینه کنید، می توانید یک چادر بزرگ تر بخرید. یک چادر 3 نفره به مقدار یک اتاق کوچک است که در صورت وجود یک زوج در آن، فضایی برای تنفس هم دارد. از طرفی خانواده چهار نفره در مدل های شش نفره راحتی بیشتری دارند. در هنگام خرید چادر مناسب برای کمپینگ ارتفاع چادر (برای ایستادن، حرکت و پوشیدن لباس در آن) و خروجی های آن را آنالیز کنید. بعلاوه بهتر است که چادری را انتخاب کنید که برای قرار دادن کفش های گِلی مناسب باشد و دو خروجی (در چنین حالتی، نیمه شب برای دستشویی مجبور به گذر از روی افراد خوابیده نیستید!) داشته باشد.

2. کیسه خواب (The sleeping bag)

توجه به دمای مناطقی که برای کمپینگ به آنجا می روید، مساله مهمی در انتخاب کیسه خواب است. اگر قصد کمپینگ در آب وهوای معتدل دارید، احتمالاً یک مدل تابستانی تمام چیزی است که احتیاج دارید. از طرفی کیسه خواب های سه فصلی برای آب و هوای غیرقابل پیش بینی، گزینه هایی بهتر هستند. اگر فردی گرمایی یا سرمایی هستید، مطابق با آن خرید خود را تنظیم کنید. لازم به ذکر است که اگر از چادرهای مکعب مسطتیلی با فضایی باز استفاده می کنید، احتیاجی به کیسه خوابی ضخیم و مومیایی طور ندارید.

3. اهمیت خرید زیرانداز سفری مناسب (The sleeping pad)

زیرانداز سفری همانند تشک روی تخت است، با این تفاوت که از روکشی عایق، همراه با تکنولوژی بالا ساخته شده است که از دست دادن گرمای بدن در زمان خوابیدن روی زمین سرد، جلوگیری می نماید. در بازار خرید لوازم کمپینگ ممکن است با مدل هایی روبه رو شوید که به طرز وسوسه انگیزی شیک به نظر برسند، اما عایق نبودن آن ها احتمالاً شما را با سرما روبرو می نماید. بنابراین در هنگام خریدِ زیرانداز سفری به این موضوع توجه ویژه ای کنید. بنابراین، به منظور انتخاب یک زیرانداز خوابِ مناسب برای کمپینگ یا سفر با کوله پشتی می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

نوع زیرانداز سفری

در زمان خرید دقت کنید که معمولا سه نوع زیرانداز سفری وجود دارد که شامل مدل های بادی (Air Pads)، طرح جاجیم (Closed-Cell Foam) و خود بازشونده (Self-Inflating Pads) می شود.

  • زیرمقدارای بادی: مدل های بادی فوق العاده راحت و سبک هستند و در صورت بسته بندی به فشرده ترین شکل ممکن قرار می گیرند. در عین حال هر چه این نوع زیرمقدارا فشرده تر باشند، قیمت بیشتری دارند. در مواردی ممکن است که با ورود هوای مرطوب به داخل زیرانداز و محبوس شدن آن، مواردی مانند کپک یا آلودگی های باکتریایی در آن ایجاد شود. در این موارد استفاده از پمپ های دستی جهت تعویض هوای زیرانداز، عملی موثر است.
  • زیرمقدارای خود بازشونده: این نوع از محصولات کاملا جمع وجور هستند و در کنار آن سطح بالایی از عایق بودن را ارائه می نمایند. شما می توانید استحکام این مدل ها را با افزایش یا کاهش حجم هوا تنظیم کنید. لازم به ذکر است که زیرمقدارای خود بازشونده از استحکام و دوام یشتری نسبت به مدل های بادی برخوردار ند. البته باید بدانید که این نوع از کالاها به سبکی و فشردگی مدل های بادی نیستند.
  • زیرمقدارای طرح جاجیم: زیرمقدارای طرح جاجیم محصولاتی ارزان قیمت و بادوام هستند که رطوبت به آن ها نفوذ نمی نماید، اما از نرمی خاصی برخوردار نیستند و به راحتی فشرده نمی شوند.

اهمیت فاکتور R

توانایی یک زیرانداز برای مقاومت در برابر اتلاف گرما به زمین را با فاکتور R مقدار گیری می نمایند. به طور کلی در هنگام خرید باید به این فاکتور و مقدار آن توجه کنید؛ چراکه هر چه اندازه R بیشتر باشد، زیرانداز گرمای بیشتری را نگه می دارد.

توجه به سطح زیرانداز

اگر عموما خواب ناآرامی دارید، در پی محصولی با سطحی بافت دار یا پرزدار باشید. چنین زیرمقدارایی یاری می نمایند تا در طول شب بر روی آن سُر نخورید. بعلاوه سروصداهای ناشی از این مدل کم تر است.

4. منبع نورانی (Lighting)

اگر قصد کمپ زدن در طبیعت را دارید، بهتر است که همراه خود یک منبع نوری مطمئن بیاورید. چراغ قوه یا چراغ پیشانی محصولاتی سبک و کاربردی هستند که نور را به خوبی در محیط پخش می نمایند. برای داخل چادر هم می توانید از انواع فانوس ها با سوخت مایع، بوتان یا پروپان بهره ببرید. البته روشن کردن آتش هم گزینه ای مجذوب کننده به شمار میرود، اما باید مراقب خطرات آن باشید.

5. اجاق سفری (Stove)

یک اجاق پروپان سبک کلاسیک و دو شعله محصولی است که برای کمپینگ گزینه ای مناسب است. درواقع قیمت این نوع از اجاق ها چندان بالا نیست و خرج زیادی روی دست شما نخواهد گذاشت. شما می توانید همزمان صبحانه خود را بپزید و در کنار آن دم نوش صبحگاهی تان را آماده کنید. در کنار این شرحات لازم به تاکید است که همیشه حداقل چند کپسول سوخت و یک فندک به همراه داشته باشید و حتما یک بار آن ها را در خانه روشن کنید تا مطمئن شوید که کارکرد درستی دارند.

6. یخچال کمپینگ (Cooler)

ظرفیت کافی یخچال اولین و مهم ترین نکته در خرید یخچال برای کمپینگ است. این در حالی است که برخی از مدل های تازهتر همراه با عایق ضخیم تری فراوری می شوند. بنابراین یخ های موجود در آن دیرتر ذوب خواهند شد، البته قیمت این مدل ها نسبت به یخچال کمپینگ های قدیمی تر گران تر است.

7. ظروف سبک و مناسب برای کمپینگ (Pots, plates, cups and sporks)

در زمان کمپینگ، حتما باید هر نوع ظروفی که برای تهیه و صرف غذا لازم است را بخرید. به طور کلی استفاده از ظروف چینی آشپزخانه، چندان کاربردی نیست و احتیاج است تا لوازمی با دوام و البته سبک را به همراه داشته باشید.

8. جایگاه های کمپینگ (Camp Chairs)

خرید جایگاه کمپینگ برای سفر امری اختیاری است، اما باید اذعان کرد که وجود آن چندان خالی از لطف نیست. استفاده از جایگاه کمپینگ برای چرت های بعد از ظهر انتخابی فوق العاده است. لازم به ذکر است که جایگاه های کمپینگ از نوع مشبک قابلیت این را دارند که آب را به راحتی جذب ننمایند و اگر باران یا شبنم صبحگاهی بر روی آن جمع شود، به سرعت خشک شود.

بازگشت به فهرست

فاکتورهای کلیدی در انتخاب و خرید چادر کمپینگ

به طور کلی مشخصه های کلید در خرید چادر کمپینگ شامل موارد زیر است:

  • ارتفاع چادر: اگر دوست دارید هنگام تعویض لباس بایستید یا هوای تازه تنفس کنید، در پی مدل هایی با ارتفاع بیش از قد خود باشید.
  • چادرهایی به سبک کابین: این نوع از محصولات دارای دیواره هایی به صورت عمودی است که ارتفاع کلی چادر و فضای قابل سکونت را به حداکثر می رساند. جالب است بدانید که در این میان برخی از مدل ها دارای ویژگی های دلپذیری همانند تقسیم نماینده های اتاق، سایبان یا خروجی اضافه است.
  • چادرهای گنبدی: چادرهای گنبدی استحکام خوبی در برابر باد دارند. مرکز این مدل ها کاملا ایستاده و مستحکم است، در حالی که دیوارهای آن ها شیب بیشتری دارد. همین مساله هم مقدار فضای داخلی را کاهش می دهد.
  • طول کفِ چادر: اگر قدتان بلند است (ببشتر از 1.80 متر) یا علاقه مند به فضایی باز هستید، چادری با طول کف 90 اینچ را (حدودا 228 سانتی متر) به جای مدل های معمولی 84 تا 88 اینچ (حدودا 213 الی 223 سانتی متر)، را بخرید.
  • خروجی های چادر کمپینگ: هنگام انتخاب چادر، به تعداد خروجی های مورد احتیاج و بعلاوه شکل و جهت آن ها توجه کنید. اگر با خانواده کمپ می زنید، مدل هایی با چند خروجی مناسب تر است. چراکه از خزیدن و بالا رفتن از روی یکدیگر برای رفتن به دستشویی در نیمه شب جلوگیری می شود. چادرهای سبک کابینی مدل های مناسبی از این لحاظ است. بعلاوه توجه داشته باشید که باز و بسته کردن درها چقدر آسان یا پر سروصدا است. در این میان مدل هایی با زیپ های YKK از جمله برترین و مقاوم ترین گزینه ها هستند.
  • ستون های چادر کمپینگ: آنالیز ستون های چادر به درک شما از باز و بسته شدن راحت این محصول یاری می نماید. به طور کلی مدل های خانوادگی، راحتی خاصی در نصب دارند و احتیاجی به میخ های مخصوص برای نصب ندارند. مزیت بزرگ این مدل ها این است که می توانید به راحتی چادر را جابه جا کنید. بعلاوه می توانید به راحتی با تکان دادن دیواره ها گل و خاک را از روی آن بردارید. ستون های کمتر به معنی نصب ساده تر است. لازم به ذکر است که مدل هایی با ستون های آلمینیومی از استحکام بیشتری نسبت به گزینه های فایبرگلس برخوردار است.
  • مدل های بارانی: چادرهایی با پوشش بارانی ضد آب و دارای دو نوع مختلف در بازار هستند. یکسری از چادرهای کمپینگ دارای سقفی با پوشش ضدآب است که در عین حال اجازه ورود نور کافی به چادر را هم می دهد. در عین حال گزینه های دیگری وجود دارد که کاملا ضدآب هستند و حداکثر محافظت در برابر باد و باران را ارائه می دهند.
  • جنس چادر کمپینگ: زمانی که در حال خرید هستید، توجه داشته باشید که مدل های بافته شده با ضخامت بالا نسبت به موارد کم ضخامت، ارزش خرید بیشتری دارند. بعلاوه، چادرهایی با کفی ضخیم و همراه با درزگیر، احتمال نفوذ رطوبت را کاهش می دهد.
  • نگهدارنده های کوله و کفش: این نوع از لوازم جانبی به چادر شما متصل می شوند تا چکمه های گل آلود یا کوله ها را در آن نگه دارید. برخی از چادرهای کمپینگ، این اقلام اضافی را دارند، اما در مواردی به طور جداگانه هم فروخته می شوند.
  • تهویه چادر: پنل های مشبک اغلب در سقف، خروجی ها و پنجره های چادر استفاده می شود و برای یاری به تهویه چادر استفاده می شوند.
  • جیب ها و نگهدارنده های داخلی: وجود حلقه نگهدارنده در بخش مرکزی سقف چادر برای نصب فانوس جایگاهی ایدئال است. بعلاوه آویزها و جیب های داخلی به منظم نگه داشتن چادر شما یاری می نماید.
  • حلقه های Guyout: مدل های باکیفیت تر چادر، دارای حلقه هایی (Guy lines) در بدنه خارجی برای نصب کابل های ایمنی است. چنین حلقه هایی به نگهداری و استحکام چادر در زمان بادهای شدید یاری می نماید.

بازگشت به فهرست

فاکتورهای ضروری در هنگام خرید کیسه خواب

در زمان خرید هر نوع کیسه خوابی برای کمپینگ احتیاج است تا موارد مهمی را در نظر داشته باشید. درواقع با رعایت این نکات خریدی دقیق تر برای شما رقم خواهد خورد که هم از نظر صرف هزینه و هم زمان ارزشش را دارد. به طور کلی این فاکتورهای کلیدی شامل موارد زیر می شود:

  • توجه به درجه حرارت محیط: اگر هوای داخل کیسه گرم شود، خیلی راحت می توان زیپ آن را پایین کشید. بنابراین باید کیسه خوابی با قابلیت تحمل درجه حرارت های پایین را انتخاب کنید. البته باید در نظر داشته باشید که طیف گسترده ای از عوامل بر احساس واقعی شما پس از حضور در فضای باز تأثیر می گذارند که شامل زیرانداز خواب، لباسی که هنگام خواب می پوشید، رطوبت و باد، متابولیسم بدن و موارد دیگر است. اما به منظور انتخابی دقیق تر جدول زیر می تواند یاری نماینده باشد.
نوع کیسه خوابدرجه حرارت (بر حسب سانتی گراد)
کیسه خواب تابستانی دماهای بالاتر از 1- درجه
کیسه خواب سه فصلی1- درجه تا 9.4-
کیسه خواب زمستانی دماهای زیر 9.4-
  • توجه به طراحی کیسه خواب: به طور کلی کیسه خواب ها به سه شکل اصلی فراوری و به بازار عرضه می شوند و شامل مدل های مستطیل شکل، نیمه مستطیلی و مومیایی (Mummy) است. در حالت کلی مدل مستطیلی دارای فضای زیادی را برای باز کردن پاها و دست ها است. کیسه خوابِ نیم مستطیلی در کنار فضایی مناسب، گرمای مناسبی را هم ایجاد می نمایند. مدل های مومیایی برای افزایش گرما عالی هستند ولی ممکن است چندان راحت نباشد.
  • توجه به زیپ کیسه خواب: وجود کیسه خواب هایی با چندین زیپ، تهویه هوای داخل کیسه را راحت تر می نماید. علاوه بر این، برخی از کیسه خواب ها دارای محافظ در تمام طول زیپ هستند که از گیر کردن زیپ جلوگیری می نماید.

بازگشت به فهرست

نکاتی برای خرید تخت آویز مسافرتی (ننو)

به طور کلی تفاوت اصلی این محصولات در یک نفره یا دو نفره بودن آن است. به همین دلیل انتخاب مدل های دو نفره کاربردی تر است، چراکه بیش از آنکه مساله دو نفره استفاده کردن از ننو مطرح باشد، این موضوع مطرح است که این مدل ها راحتی بیشتری حتی برای یک نفر ایجاد می نمایند.

درباره جنس ننوها می توان اذعان کرد که این نوع کالاها معمولا از جنس پنبه، پلی استر و نایلون است. مدل های پنبه ای این محصولات برای زمانی که راحتی بالاترین اولویت شما باشد، گزینه مناسبی است. در عین حال مدل های پلی استر بسیار ضخیم هستند و نسبت به مدل پنبه ای از استحکام بیشتری برخوردار است. بعلاوه ننوهای نایلونی احساس استحکام بیشتری به شما می دهند و ماندگارتر هستند. لازم به ذکر است که در صورت خیس شدن، ننوهای نایلونی سریع تر خشک می شوند.

بازگشت به فهرست

در زمان کمپینگ چه بپوشیم؟

کثیف و گِلی شدن، بخشی از گشت وگذار در طبیعت و تفریح است، بنابراین لباس و کفش هایی بپوشید که تیره باشند و چندان به مراقبت احتیاج نداشته باشند. به یاد داشته باشید که استفاده از لباس های پنبه ای ابدأ گزینه ای ایدئال نیست؛ زیرا اگر لباس پنبه ای خیس شود، عملا به دردسر خواهید افتاد، حتی اگر هوا معتدل باشد. در زمان کمپینگ حتما یک کت گرم، به همراه لباس زیر بلند، دستکش، یک جفت کتانی و جوراب های گرم برای شب همراه داشته باشید و در کنار آن بارانی را از قلم نیاندازید. بعلاوه همراه داشتن یک جفت دمپایی برای استراحت توصیه می شود.

بازگشت به فهرست

لوازم بهداشتی مورد احتیاج در زمان کمپینگ

در زمان کمپینگ شما به داروهای تجویزی (اگر داروی خاصی احتیاج دارید) و یک سری اقلام بهداشتی احتیاج دارید. در کنار این موارد یک کیت یاری های اولیه مجزا دارای لوازم جامع در یک جعبه کوچک و زیبا، بسیار کاربردی است. در ضمن همیشه برای آفتاب برنامه ریزی داشته باشید و با همراه داشتن کرم ضد آفتاب و دافع حشرات، برای مقابله با حشرات آماده شوید. از آنجایی که در کمپ های طولانی تر احتیاج به حمام دارید، باید صابون، دستمال توالت و یک حوله کوچک هم به همراه داشته باشید. لازم به ذکر است که وجود محلول ضدعفونی نماینده دست در کنار سایر ملزومات بهداشتی، توصیه می شود.

بازگشت به فهرست

پرفروش ترین لوازم کمپینگ در بازار

در کنار تمام نکات و توصیه های ذکر شده در این راهنمای جامع، لازم است تا با پرفروش های این حوزه هم آشنا شوید. چراکه معرفی و آنالیز تک تک این لوازم به تجربه خرید بهتر شما یاری خواهد نمود.

چادر مسافرتی 12 نفره مدل تفلون kaf zakhim کد ch53

چادر مسافرتی 12 نفره مدل تفلون kaf zakhim، محصولی با دوختی مناسب و دارای یک درب و سه پنجره است که 10 الی 12 نفر را می تواند به راحتی در خود جای دهد. در قسمت در و پنجره ها توری حریر درجه یک کار شده است که مانع ورود حشرات به داخل چادر می شود. کف این محصول کاملا ضخیم و ضدآب است و در کنار آن سقف چادر یک تیکه و از رو است. چنین مشخصه ای مانع جمع شدن باران بر روی سقف چادر می شود. لازم به ذکر است که این کالا از فنر ها آلمینیومی، مقاوم و درجه یک ساخته شده است و در ابعاد 80x80x15 و ارتفاع 180 سانتی متر در سایت خبرنگاران موجود است.

ست کیسه خواب و زیرانداز کنتال مدل gldn bear به همراه بالشت

ست کیسه خواب و زیرانداز کنتال مدل gldn bear به همراه بالشت محصولی با کیفیت و ساخته شده از پارچه کره ای است که در ابعاد 210x85x60 سانتی متر (سایز قد کیسه :210 سانتی متر، سایز دمپا: 60 سانتی متر و سایز سرشانه: 85 سانتی متر است) و وزن 2200 گرم به بازار عرضه شده است. نوع پوشش این محصول پلی استر است و ظرفیت یک نفر را دارد. لازم به ذکر است که نحوه بسته شدن کیسه خواب به صورت زیپ از راست و از قابلیت هایی همانند پوشش ضدآب و ضدآلودگی بلبرینگ برخوردار است. این محصول کره ای قابلیت تحمل دما تا منفی 12 سانتی گراد را دارد و همراه با یک بالش سفری کالایی کامل برای تجربه کمپینگی حرفه ای است.

زیرانداز سفری ضد رطوبت سومریا مدل 400029

به طور کلی در سفر و کمپینگ در طبیعت، زیرانداز سفری سومریا مدل 400029 انتخاب مناسبی به شمار میرود. چراکه با وجود قیمت مناسب، این زیرانداز از جنس پلاستیکی مقاوم و بدون بافت طراحی شده است که به آن اسپان باند می گویند. این محصول با وجود چهار لایه پارچه، با ضخامت 3 میلی متری، محصولی ضدآب برای نشستن است و رطوبت در زمان نشستن بر روی سطوح مرطوب به شما منتقل نمی شود. زیرانداز سفری سومریا مدل 400029 یک کیف دارد که می توان آن را به آسانی حمل (با ابعاد 200x150x0.5 سانتی متر) و جابه جا کرد. لازم به ذکر است ابعاد این زیرانداز در حالت بسته نیز امکان قرارگیری آن را در صندوق عقب ماشین فراهم می نماید. این محصول به علت جنس و طراحی چندلایه کاربردهای فراوانی برای سفر، ورزش، باشگاه و… دارد.

چراغ قوه حرفه ای نووا مدل NTL-3033

شرکت ابزار یراق نووا از سال 1387 آغاز به طراحی و فراوری ابزارهای حرفه ای با برند نوا نموده است. در این میان چراغ قوه حرفه ای نووا مدل NTL-3033 یکی از همین ابزارهای کاربردی با ارزش خرید بالا است. به طور کلی جالب است بدانید که این چراغ قوه، دارای دیمر برای تنظیم مقدار نور لامپ اصلی و لامپ جانبی است. در عین حال با وجود این محصول می توانید از آن به عنوان پاور بانک و لامپ اصلی با برد 300 متر و شار روشنایی 280 لومن بهره ببرید.

توانایی روشن ماندن این چراغ تا 320 ساعت و دارای آهنربای قوی جهت نصب بر روی سطوح فلزی در انتهای دسته است. البته لازم به ذکر است که سیم شارژ این محصول در حدود 10 سانتی متر است و چندان بلند نیست. چراغ قوه حرفه ای نووا دارای دو عدد باتری یون لیتیوم 3.7 ولت است که آن را کالایی مناسب برای گشت زنی، کمپینگ، امداد و نجات، جنگل داری و… نموده است.

اجاق گاز سفری مدل 202

جای شرح اضافی ندارد که یکی از لذت های کمپینگ، خوردن غذا و نوشیدنی های گرم در دل طبیعت است. به همین دلیل، اجاق سفری مدل ZT-202 یکی از لوازم لازم است. به طور کلی کار با این اجاق گاز بسیار ساده است، بنابراین نگرانی از بابت پیچیدگی در حین کار وجود ندارد. سر شعله این اجاق گاز، دارای یک فندک سر خود است که پس از نصب کپسول و با چرخاندن شیر والو، گاز از داخل کپسول خارج شده و با فشردن دکمه فندکی، اجاق گاز روشن می شود، بعلاوه این محصول از جنس آلمینیوم و استیل ضدزنگ است.

جالب است بدانید که این کالا قابلیت تنظیم حرارت دارد و قسمت اصلی آن، همراه با سر شعله ای با قدرت 2800W است. از بابت پخش حرارت و شعله یک دست و منظم در این دستگاه مطمئن باشید، چراکه کیفیت در طراحی این اجاق حرف اول را می زند. در قسمت پایین اجاق، چهار عدد پایه نگهدارنده و تاشونده تعبیه شده و وزن خالص آن 416 گرم است. بعلاوه شما می توانید پره های قرارگیری ظروف را در این مدل باز و بسته کنید.

اجاق سفری مدل ZT-202 یکی از لوازم مسافرتی و کمپینگ پرکاربرد (مجهز به کیف برزنتی برای حمل آسان) است که به علت حجم کم به راحتی داخل کوله پشتی قرار می گیرد. بعلاوه وزن سبک آن، راحتی بالایی در کارکرد ایجاد نموده است.

کپسول گاز 230 گرمی کمپو مدل کمپینگ

کپسول گاز سفری 230 گرمی کمپو کد 230C محصولی با قابلیت شارژ مجدد و استفاده نامحدود است که از بدنه ای آلومینیومی، مقاوم و ضد زنگ ساخته شده است. در عین حال این کالا با بهره مندی از دریچه و محافظی با ایمنی بالا، یکی از سبک ترین، ارزان ترین و برترین کپسول های گاز مسافرتی و کمپینگ است. کپسول گاز کمپو دارای ساختار پیچی است و همراه با گاز بوتان و پروپان، سوختی قوی و بی خطر را ارائه می نماید. این کپسول گاز جهت اتصال به انواع اجاق و سرشعله کوهنوردی طراحی شده است و با توجه به حجم و ابعاد کوچک (11x11x11 سانتی متر) به سادگی در کوله پشتی قابل حمل است.

یخچال سفری باسئوس مدل Zero Space

اگر در جست و جوی یخچال و گرم کن کوچک و جمع و جور و سبک و قابل حمل برای سفرها و کمپ در طبیعت هستید، کمپانی Baseus به تازگی کالایی دو کاره ای را به نام Zero Space Refrigerato فراوری و روانه بازار نموده است. یخچال سفری باسئوس مدل Zero Space دارای ظرفیت 8 لیتر و قابل تغذیه از خودرو است.

بدنه این یخچال از جنس پلاستیک مقاوم ABS است که همراه با طراحی ژاپنی، ظاهری شیرین به خود گرفته است. توان یخچال 60 وات و مصرف انرژی آن 1 کیلو وات بر ساعت برای 24 ساعت کارکرد مداوم است. داخل پک محصول، یک کابل 1.5 متری برق معمولی، یک کابل 1.5 متری فندکی ماشین و دفترچه راهنما قرار داده شده است، که کار شما را برای آشنایی بیشتر با این یخچال راحت تر می نماید. در کنار این شرحات لازم است بدانید که وزن این یخچال در حدود 4 کیلوگرم و ابعاد آن 43x32x32 سانتی متر است.

مجموعه ظروف سفری کریویت مدل IAN313688

اگر در پی ظروفی سبک، باکیفیت و با ارزش خرید بالا هستید، مجموعه ظروف سفری کریویت مدل IAN313688 و ساخت کشور آلمان، می تواند انتخابی عالی باشد. این ظروف 8 تکه از جنس پلی پروپیلن هستند و با حجم حدود 1000 میلی لیتر برای یک نفر مناسب است.

جالب است بدانید که بشقاب این ست قابلیت استفاده به عنوان درب هم دارد و با گنجایش 500 میلی لیتر در کنار کاسه ای با گنجایش 1000 میلی لیتر، ظرف مثلثی با گنجایش 350 میلی لیتر، ظرف بیضی با درب با گنجایش 300 میلی لیتر، قاشق و چنگال و لیوانی با گنجایش 260 میلی لیتر گزینه ای ارزان است. بعلاوه این مجموعه همراه با تخته برش و آبکش است که قابلیت استفاده در داخل ماکروویو و شست وشو با ماشین ظرفشویی را دارد.

جایگاه سفری تاشو اف آی تی طرح 1

یکی از برترین راه های نشستن در دل طبیعت، حالتی است که کمر نسبت به نشیمنگاه اندازهی زاویه داشته باشد. در چنین حالتی فشار کمتری به کمر وارد می شود. به همین دلیل جایگاه سفری تاشو اف آی تی طرح 1، به گونه ای طراحی و فراوری شده است که با استفاده از آن در زمان سفر، بتوانید راحتی بیشتری را تجربه کنید.

نشیمنگاه و تکیه گاه این جایگاه از پارچه ای برزنتی ساخته شده است و پارچه رویه این جایگاه به صورت کامل به بدنه فلزی آن دور دوزی شده است تا فشارهای وارد شده بر آن در اثر استفاده مداوم باعث جدا شدن پارچه رویه از بدنه جایگاه نشود. این جایگاه به شکلی چندتکه ساخته و طراحی شده است؛ به نحوی که تکیه گاه دسته، نشیمنگاه و تکیه گاه آن از طریق پیچ به یکدیگر وصل شده اند. البته نوع اتصال این جایگاه به شکلی است که پیچ های به کار رفته روی آن به شکلی محکم به بدنه چفت شده اند تا فشارهای وارد شده باعث شل شدن اتصال آن ها نشود. ابعاد این محصول 87×45×53 سانتی متر و وزن آن در حدود 3.5 کیلوگرم است.

کتری سفری مدل F826

برای تهیه چای در مکان های خارج از خانه و در دل طبیعت، کتری سفری مدل F826 می تواند برترین انتخاب باشد. گنجایش این کتری حدودا 1.2 لیتر و ابعاد آن 30×15×15 سانتی متر است؛ بنابراین مقدار ای نسبتا کوچکی دارد و تهیه نوشیدنی های گرم برای دو تا سه نفر امکان پذیر می سازد. ناگفته نماند که بدنه این کتری از جنس فلز آلومینیوم است که علاوه بر استحکام مناسب، در برابر حرارت مقاومتی مطلوب دارد. آلومینیوم ازجمله فلزاتی است که نسبتا سبک است. این کالا قیمت کاملا ارزان ای دارد و انتخابی مناسب برای کمپینگ و گشت وگذار است.

بازگشت به فهرست

جمع بندی

کمپ زدن در دل طبیعت و تجربه زندگی به دور از شلوغی های شهر، روش کاراآمدی برای مبارزه با مسائل سلامتی است. در کنار آن بهبود خلق وخو و افزایش سطح انرژی شما هم از دیگر مزایای هم زیستی در طبیعت است. کافی است به سادگی وارد جاده شوید و از گرفتاری روزانه یا روال معمول خود فرار کنید. سپس به اکتشاف خود یا دنیای اطرافتان بپردازید. در کنار این موارد هدف ما از این راهنمای جامع آماده سازی چک فهرستی کامل برای آغاز کمپ در طبیعت بود. بعلاوه برترین گزینه ها برای خرید لوازم کمپینگ در این مقاله معرفی گردید، که امیدواریم مفید واقع شده باشد.

منبع: Expert Advice

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13524

به "راهنمای کامل خرید لوازم کمپینگ (هرآنچه برای سفری آسوده باید همراه داشته باشید)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل خرید لوازم کمپینگ (هرآنچه برای سفری آسوده باید همراه داشته باشید)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید