دستگاه فشار تفاضلی برای نخستین بار در کشور ساخته شد

به گزارش کنفرانس هکا، یک شرکت دانش بنیان ایرانی برای نخستین بار دستگاهی ساخته است که فشار تفاضلی بین داخل و خارج اتاق در بیمارستان ها را اندازه گیری می نماید.

دستگاه فشار تفاضلی برای نخستین بار در کشور ساخته شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت سهم به سزایی در اعتلا و خودکفایی سیستم درمانی کشور ایفا می نمایند. اتاق های تمیز مستقر در شرکت های دارویی، بخشی از این زنجیره طولانی فراوری و درمان و بهداشت هستند. اتاق تمیز یا همان کلین روم، همان طور که از اسم آن معین است یک فضای محافظت شده برای جلوگیری از ورود آلودگی ها است و در صنایع حساسی مانند داروسازی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

اتاق تمیز برای اولین بار در بیمارستان ها مورد استفاده نهاده شد. کلین روم در محیط زیست، صنایع میکروالکترونیک، فناوری اطلاعات و صنعت هسته ای نیز کاربرد دارد. اتاق تمیز با توجه به نوع و کاربرد آن انواع مختلفی دارد و استاندارد های متفاوتی نیز برای سنجش میزان آلودگی در این کلین روم ها استفاده می گردد. به عنوان مثال ISO 14644 یکی از این استانداردهاست. در این استاندارد میزان آلودگی ها براساس تعداد ذرات کمتر از نیم میکرون در یک فوت مکعب اندازه گیری و معین می گردد. علاوه بر استفاده از این استاندارد ها، اتاق تمیز دارای جنس خاصی از دیوار ها و ساختمان است.

مجتبی ایزدی مدیر عامل شرکت دانش بنیان مهندسی درخشان ایساتیس می گوید: مانیتورینگ و پایش شرایط محیطی در صنایع داروسازی از اهمیت بسیار بالای برخوردار است. به همین خاطر کلین روم ها بخش مهمی از این صنایع محسوب می شوند. شرکت ما برای پیروز شد نخستین دستگاه فشار تفاضلی در کشور را فراوری کند که در این اتاق های تمیز کاربرد دارد.

وی گفت: این دستگاه فشار تفاضلی بین داخل و خارج اتاق را اندازه گیری می نماید. قیمت خارجی آن 9 میلیون تا 14 میلیون تومان است و محصولی که ما فراوری نموده ایم تنها 3 میلیون تومان قیمت دارد. محصول ایرانی فراوری شده از ویژگی های مانند ذخیره اطلاعات و باتری پشتیبان برخوردار است. در اصل قیمت تنها ویژگی برجسته محصول ما نیست و از لحاظ کیفیت نیز مدعی هستیم.

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6653

به "دستگاه فشار تفاضلی برای نخستین بار در کشور ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه فشار تفاضلی برای نخستین بار در کشور ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید