در سفر به اصفهان از 10 مکان دیدنی بازدید کنید

به گزارش کنفرانس هکا، اگر قصد سفر به نصف دنیا ایران را دارید، حتما مکان های دیدنی و گردشگری آن را در این گزارش بخوانید.

در سفر به اصفهان از 10 مکان دیدنی بازدید کنید

به گزارش ، اصفهان به عنوان یکی از بهترین شهرهای ایران مکان های دیدنی متعددی دارد و بر همین اساس نیز سالانه میزبان میلیون ها توریست خارجی و مسافر داخلی است. همچنین از جذاب ترین انتخاب های سفر نوروزی و تابستانی به شمار می آید. پس در این مقاله با 20 جاذبه گردشگری و دیدنی اصفهان بیشتر آشنا شوید.

اگر به نصف دنیا می روید مکان های دیدنی زیر را در اولویت قرار دهید و حتما از آن ها بازدید کنید. اصفهان شهری با تاریخ و قدمتی دیرینه و بناهای مختلف تاریخی است.

میدان نقش دنیا

میدان نقش دنیا یک شاهکار و اثر خارق العاده معماری به شمار می رود که در یونسکو نیز به ثبت دنیای رسیده است. گوشه گوشه میدان دیدنی و پر از شگفتی است. مسجد شیخ لطف الله، مسجد امام(شاه)، عالی قاپو و سردر قیصریه که به بازار بزرگ اصفهان منتهی می شود را می توان با ورود به این میدان دید.

زیبایی میدان نقش دنیا اصفهان به قدری است که می توان ساعت ها در آن قدم زد و خسته نشد.

بازار بزرگ اصفهان

بازدید از بازارهای بزرگ بعضی شهرها مانند اصفهان و تبریز از لذت بخش ترین قسمت های سفر نوروزی و تابستانی شما خواهد بود. غرق شدن در هزار توی بازار بسیار جذاب است. تاریخ ساخت این شاهکار معماری به قرن 11 باز می شود.

مسجد جامع اصفهان

افراد علاقه مند به معماری و آثار تاریخی، اصفهان را از محبوب ترین شهرها برای خود می دانند. پس اگر شما هم از دیدن ابنیه تاریخی به وجد می آیید حتما از مسجد جامع اصفهان هم بازدید کنید. تاریخ ساخت و بازسازی های انجام یافته بر روی این مسجد منحصر به فرد به قرن 8 تا 20 میلادی مربوط می شود.

مقبره علامه مجلسی

از جالب ترین موارد حین بازدید این است که شما با رفتن به یکی از مکان های دیدنی اصفهان همزمان می توانید از چند جای دیگر هم دیدن کنید. برای مثال مقبره علامه مجلسی در قسمت شمال غربی مسجد جامع واقع شده است. شما در این مکان می توانید مشغول دعا خواندن یا طواف ضریح شوید.

چهل ستون

فکر کنم چهل ستون را کمتر کسی نشناسد. این مکان دیدنی در غرب میدان نقش دنیا قرار گرفته است و شما با ورود به این جا حس و حال افراد سلطنتی را به خود خواهید گرفت. تاریخ احداث این بنای عظیم به دوره صفویه بر می شود؛ چهل ستون دارای 20 ستون است که با انعکاس تصویرشان در حوض بلند مقابل عمارت به 40 ستون تبدیل می شود.

سی و سه پل

شما با ورود به میدان نقش دنیا و دیدن کاخ چهل ستون به راحتی می توانید به بازدید سی و سه پل هم بروید. به این صورت که از قسمت جنوبی چهل ستون وارد خیابان چهار باغ شده و به سی و سه پل برسید. این بنای فوق العاده زیبا بر روی زاینده رود واقع شده است.

پل خواجو معروف به پل آوازها

پل خواجو در شرق سی و سه پل و بر روی رودخانه زاینده رود واقع شده است. این بنا نیز مربوط به دوره صفویه می شود و دو طبقه است.

بازار قدیمی قیصریه

این بازار مرکز عرضه و فروش صنایع دستی اصفهان است و از بزرگ ترین و باشکوه ترین آثار معماری و مراکز خرید دوره صفویه به شمار می رود. شما با ورود و بازدید از این بازار قدیمی پا به زمان های قدیم خواهید گذاشت و لذتی وصف ناشدنی را تجربه خواهید کرد.

کلیسای وانک اصفهان

علاقه مندان به تاریخ و معماری از دیدن این کلیسا به وجد می آیند. وانک با دارا بودن تزئینات نقاشی، گل و بوته و کاشی کاری های منحصربه فرد و تابلوهای تصویری از زندگانی عیسی مسیح از مشهورترین کلیساهای اصفهان است. پس اگر اهل هنر و معماری هستید بازدید از این کلیسای بی نظیر را از دست ندهید.

پل چوبی اصفهان

از دیگر مکان های دیدنی اصفهان می توان به پل چوبی اشاره ای کرد که با عرض کم و طول حدود 147 متر از آثار دوره شاه عباس دوم محسوب می شود. جالب است بدانید که این پل جهت عبور و مرور مردم عادی نبوده و فقط برای ارتباط دهی بین باغ های سلطنتی در ساحل شمالی و جنوبی رودخانه مورد استفاده بوده است.

امید است که با آشنایی از مکان های دیدنی اصفهان سفر و لحظات خوبی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

طفره: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5257

به "در سفر به اصفهان از 10 مکان دیدنی بازدید کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به اصفهان از 10 مکان دیدنی بازدید کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید