در آمستردام کجا استروپ وافل بخوریم؟

به گزارش کنفرانس هکا، برای درست کردن استروپ وافل (Stroopwafel) سنتی هلند، شیرینی پزها دو وافل ویفری نازک را که بینشان لایه اش از شربت کاراملی خوشمزه واقع شده است به هم پرس می نمایند تا دسری کوکی مانند و بسیار لذیذ را که طعمی باورنکردنی دارند درست نموده و مشتریان آن را به همراه یک فنجان قهوه تازه نوش جان نمایند. در این راهنما بعضی از بهترین نقاط آمستردام که استروپ وافل های عالی به مشتریان تحویل می دهند را معرفی نموده ایم.

در آمستردام کجا استروپ وافل بخوریم؟

استروپ وافل در خائودا (Gouda) در زمانی بین قرن هجدهم و نوزدهم ابداع شد. بنا بر افسانه های محلی، شیرینی پزهای شهر به جامانده کوکی ها را با هم ترکیب می کردند تا به خمیری نرم برسند و سپس آن را به شکل وافل در می آوردند. برای شیرین کردن این خوراکی خوشمزه، آن ها وافل ها را با شربت شکری به هم می چسباندند تا اسنکی کوچک و لذیذ با مواد اولیه ای که ممکن بود دور ریخته گردد درست نمایند. در نهایت شیرینی پزهای دیگری در هلند دست به کار شدند و این دسر را به نوعی خوراکی ملی تبدیل کردند.

اگر چه استروپ وافل های تازه اغلب گرم و چسبناک هستند، بسته بندی های متنوعی از آن ها هم فروخته می گردد که اندکی ترد تر هستند اما به همان اندازه خوشمزه اند. مردم برای آنکه این وافل های خریداری شده از مغازه را تازه نمایند، آن را روی فنجان های داغ قهوه و چای می گذارند تا با گرمای بخار نرم و گرم گردد. این اسنک های شیرین و دلپذیر تقریباً در تمام شیرینی فروشی ها، کافه ها و فروشگاه های کشور هلند وجود دارند ولی بعضی نقاط شهر آمستردام هستند که در این زمینه بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

لانسکرون

لانسکرون (Lanskroon) با قدمتی زیاد، در آمستردام مرکزی واقع شده و استروپ وافل هایی عظیم درست می نماید که به راحتی در دست جا نمی گیرند. این ماموت های ترد معمولاً با موادی مختلف پر می شوند که از کارامل معمول تا شربت قهوه متغیر هستند. این شیرینی پزی چندین نسل توسط همین خانواده اداره شده و دسرهای باورنکردنی دیگری هم درست می نماید. برای مثال لانسکرون بیش از 20 طعم مختلف بستنی دارد و انواع شیرینی های اروپای غربی را هم به مشتریانش پیشنهاد می نماید. مشتریان می توانند دسر انتخابی خود را در سالن چای زیبای این شیرینی پزی که اتفاقاً به کانال سینگل (Singel) هم مشرف است نوش جان نمایند.

اشتاخ

اشتاخ (Stach) ده شعبه مختلف در آمستردام دارد که همگی نان و شیرینی های تازه یا نوشیدنی های غیر الکلی عالی می فروشند. این فروشگاه های کوچک و جذاب گلچینی از دسرهای بسیار خوشمزه دارند که شامل استروپ وافل ها و کوکی های به اندازه مشابه هم می گردد. یک بسته 10 تایی استروپ وافل حدود 3 یورو قیمت داشته و می توانید آن را به همراه یک قهوه تازه یا شیرینی های دیگر بخرید. حتی خوراکی های لذیذی برای ناهار هم در اینجا پیدا می گردد.

کروسان فروشی اخستورف

شیرینی فروشی جذاب اخستورف (Egstorf) در طبقه همکف یک ساختمان آردکویی خیره نماینده واقع شده و جدای از بهترین کروسان هایی که در کل شهر درست می نماید، خوراکی های سنتی هلندی شامل استروپ وافل هم به مشتریانش عرضه نموده و اغلب آن ها را به صورت بسته های کوچک با بسته بندی دستی ارائه می نماید. این شیرینی فروشی از ساعت 6:30 صبح شروع به کار نموده و بیشتر روزهای هفته باز است. با این حساب برای کسانی که سحرخیز هستند و دنبال یک شیرینی تازه می گردند می تواند گزینه خوبی باشد.

اورجینال استروپ وافلز

مؤسس این دکه استروپ وافل افسونگر، مهارت های وافل سازی خود را در خائودا کامل نموده و دستور پخت سری خاص خود را از یکی از برجسته ترین شیرینی پزهای شهر یاد گرفته است. از آن موقع، او این دستور تهیه را به کار گرفته تا وافل هایی اصیل به سبک خائودا درست نموده و در کنار سایر اعضای خانواده اش در یک ماشین قدیمی و جذاب اغذیه فروشی آن ها را به مشتریانش در آمستردام عرضه کند. وافل های او که به اورجینال استروپ وافلز (Original Stroopwafels) شهرت پیدا نموده اند، مستقیماً از روی حرارت به صورت تازه به مردم فروخته می شوند. این خوراکی های لذیذ و چسبناک تنها 1.50 یورو قیمت دارند و می توانید بسته های 10 تایی آن را هم تهیه کنید.

فن وندرن

فن وندرن (Van Wonderen) برخلاف فروشندگان سنتی استروپ وافل دستور تهیه هایی تجربی را ابداع نموده که از ترکیب مواد مختلف و روکش های جذاب تشکیل می شوند. مشتریان این فروشگاه می توانند وافل خود را از میان طراحی ها و روکش هایی رنگارنگ و متنوع انتخاب نموده و حتی با اضافه کردن لایه های شکلات، مارشمالو و آبنبات آن را لوکس و هوس انگیزتر نمایند. این فروشگاه در حدود 100 متری بازار گل شناور آمستردام واقع شده و در یکی از معروف ترین خیابان های خرید شهر یعنی کالفر اشترات (Kalverstraat) قرار گرفته است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 11672

به "در آمستردام کجا استروپ وافل بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در آمستردام کجا استروپ وافل بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید