دانشجویان پزشکی شعار نه به آزمون های مرگ سر دادند ، جوانان را بازیچه سیاست های غلط خود نکنید

به گزارش کنفرانس هکا، شیوع ویروس کرونا در کشور و تعویق بعضی از آزمون های وزارت بهداشت موجب شد تا داوطلبان آزمون های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و جامع دوره دکتری عمومی داروسازی نیز خواهان تعویق آزمون های خود شوند.

دانشجویان پزشکی شعار نه به آزمون های مرگ سر دادند ، جوانان را بازیچه سیاست های غلط خود نکنید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، آزمون های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و آزمون جامع دوره دکتری عمومی داروسازی 180 واحدی، هر ساله در دو نوبت شهریور و اسفندماه برگزار می گردد. شیوع ویروس کرونا از اسفند سال 98 علاوه بر تعطیلی دانشگاه ها و مدارس، امتحانات دانشجویان را نیز تحت تاثیر قرار داد به طوری که امتحانات دانشجویان علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی یکی پس از دیگری لغو شد.

بر این اساس آزمون های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و جامع داروسازی نیز از اسفند ماه به خرداد ماه موکول شد. اکنون پس از برگزاری اولین دوره این آزمون ها در 20 و 21 شهریور ماه 99، زمان برگزاری دومین دوره برگزاری آن در 14 و 15 اسفند ماه 99 رسیده است.

آزمون های پیش کارورزی، در قطب های 10 گانه کشور شامل منطقه 1: دانشگاه های علوم پزشکی گیلان، مازندران، بابل، گلستان، سمنان و شاهرود؛ منطقه 2: شامل دانشگاه های تبریز، ارومیه، اردبیل همچنین دانشگاه های که در منطقه هستند؛ منطقه 3: دانشگاه های کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان؛ منطقه 4: دانشگاه های اهواز، لرستان، دزفول و دانشگاه های مستقر در منطقه؛ منطقه 5: شیراز، جیرم، فسا، بندرعباس، بوشهر، یاسوج و دانشگاه های مستقر در منطقه؛ منطقه 6: زنجان، اراک، قزوین، قم، البرز و دانشگاه های مستقر در منطقه؛ منطقه 7: اصفهان، یزد، کاشان و شهرکرد؛ منطقه 8: کرمان، زاهدان، رفسنجان، بم، زابل، جیرفت و دانشگاه های مستقر در منطقه؛ منطقه 9: مشهد، بیرجند، گناباد، سبزوار، تربت حیدریه و دانشگاه های مستقر در منطقه؛ منطقه 10: تهران، شهید بهشتی، ایران، بقیه الله، شاهد، ارتش، بهزیستی و توان بخشی برگزار می گردد.

شیوع ویروس کرونا و قرمز شدن شرایط 11 شهرستان در کشور و همچنین تصمیم وزارت بهداشت در مورد لغو بعضی از آزمون های علوم پزشکی در کشور موجب شد تا داوطلبان 4 آزمون فوق نیز درخواست خود را مبنی بر تعویق این آزمون ها اعلام نمایند به طوری که طی روز های گذشته هشتگ های لغو- آزمون- غیرضروری، لغو- آزمون-های- مرگ و لغو- آزمون- علوم- پایه- پیش- کارورزی به هشتگ های داغ توئیتر تبدیل شده است.

بعضی از داوطلبان با بیان اینکه کرونای انگلیسی شوخی نیست و با برگزاری این آزمون ها وزارت بهداشت با جان داوطلبان بازی می نماید، اعلام نموده اند که وزارت بهداشت جوانان را بازیچه سیاست های غلط خود نکند.

بعضی دیگر از داوطلبان نیز در توئیت هایی از میزان استرسی که طی ماه های گذشته برای خواندن درس و ترس از ابتلا به ویروس کرونا داشته اند، گفتند و اذعان داشتند که پس از مدت ها قرنطینه در خانه حال با ورود به این مکان ها قطعا به کرونا مبتلا خواهند شد.

بعضی دیگر از کاربران نیز با بیان اینکه لغو این آزمون ها هیچ خللی در بحث آموزشی و آینده داوطلبان ایجاد نمی نماید و چرا باید در پیک چهارم کرونا و شیوع ویروس کرونای انگلیسی برگزار گردد، خواهان لغو این آزمون شدند و از نگرانی خود در جهت ابتلای خانواده های خود به این ویروس منحوس گفتند.

افزایش درخواست داوطلبان مبنی بر تعویق آزمون های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و آزمون جامع دوره دکتری عمومی داروسازی 180 واحدی، با توجه به عدم وجود خوابگاه های مناسب و تراکم جمعیت، افزایش تردد بین شهری و استفاده از وسایل نقلیه و تجمع دانشجویان جهت شرکت در آزمون ها موجب شد تا بعضی از دانشجویان در شهرهای مختلف همچون مشهد با حضور در مقابل دانشگاه خود به اعتراض بپردازند و با شعارهایی همچون نه به برگزاری آزمون، نه به تحمیل سفر غیرضرور و نه به قربانی کردن مدافعان سلامت درخواست خود مبنی بر لغو این آزمون ها را اعلام کردند. در این میان شورا های صنفی دانشگاه ها نیز با ارسال نامه ای به روئسای دانشگاه خاستار لغو آزمون های گروه علوم پزشکی در اسفند ماه 99 شدند.

اردکان خبر: با قدیمیترین سایت خبری فارسی همراه شوید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12632

به "دانشجویان پزشکی شعار نه به آزمون های مرگ سر دادند ، جوانان را بازیچه سیاست های غلط خود نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان پزشکی شعار نه به آزمون های مرگ سر دادند ، جوانان را بازیچه سیاست های غلط خود نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید