خیزِ دو فیلم مریل استریپ و استیو جابز به سوی اسکار

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، هوادار حق رای زنان درامی تحسین شده برای کسب حقوق برابر در رای دادن زنان بریتانیایی در نخستین سال های قرن پیش، برای اولین بار این آخر هفته (شنبه - یکشنبه) در جشنواره تلوراید به نمایش در آمد. این فیلم با بازی کری مولیگان و هلنا بونهام کارتر و مریل استریپ در نقش املین پانکورست برای اولین بار در دنیا، اکران شد.

خیزِ دو فیلم مریل استریپ و استیو جابز به سوی اسکار

نام فیلم (Suffragette) نام سازمانی است که اواخر قرن نوزدهم تاسیس شد تا در بریتانیا و بعد در آمریکا از حقوق زنان حمایت کند.

مولیگان به خاطر تولد نخستین فرزندش نتوانست در جشنواره چهار روزه تلوراید در کلرادوی آمریکا شرکت کند، اما استریپ در کنار ابی مورگان نویسنده فیلم که نویسنده فیلم بانوی آهنین هم بود در این جشنواره شرکت کردند. سارا گاورون کارگردان فیلم نیز گروه را همراهی می کرد.

مدیر جشنواره این فیلم را به دلیل آشنایی خیلی کم آمریکایی ها با این جنبش، دارای اهمیت زیاد خواند.

جشنواره تلوراید که بین دو جشنواره مهم ونیز در اروپا و تورنتو در کانادا جای دارد، یکی از مهمترین گام ها برای رفتن به سمت اسکار است.

استیو جابز فیلم زندگینامه ای به کارگردانی دنی بویل با بازی مایکل فاسبندر نیز در این جشنواره برای نخستین بار اکران می گردد. ایرون سروکین فیلمنامه این فیلم را نوشته که بر سه چهره کلیدی کمپانی اپل تمرکز دارد. ست روگان و کیت وینسلت در نقش استیو ووزنیاک و جوآنا هوفمن در نقش دیگر مدیران اجرایی اپل در این فیلم جلوی دوربین رفته اند.

در جشنواره تلوراید فیلم اتاق با اقتباس از رمان مشهور اما دوناهو نیز به نمایش در می آید که در آن بری لارسون در نقش زنی که سال ها با بچه اش در یک اتاق زندانی بوده، بازی نموده است. این فیلم نیز یک هفته بعد در جشنواره تورنتو به نمایش در می آید.

پنج روز پس از نمایش فیلم آنومالیسا در جشنواره ونیز که فیلمی از چارلی کافمن و یک داستان عاشقانه به سبک استاپ موشن است، این فیلم که به کارگردانی دوک جانسون ساخته شده در تلوراید هم به نمایش در می آید.

جشنواره تلوراید سال 1974 تاسیس شده و هانت سینگر در کنار تام لودی مدیریت آن را برعهده دارند.

پسر سائول فیلمی از سینمای مجارستان که در کن هم به نمایش درآمد، رامس و کارول با بازی رونی مارا و نیز دو مستند مهم زمستان در آتش درباره بحران در اوکراین و زمان انتخاب درباره آزمایش چارلز فرگوسن در تغییر تجارت جهانی اش و رفتن به سمت انرژی پاک، از دیگر فیلم هایی هستند که در این جشنواره به نمایش در می آیند.

این جشنواره همچنین ادای دینی می نماید به آدام کورتیس مستندساز بریتانیایی و آخرین فیلم او دریاچه تلخ که رابطه بین افغانستان و غرب را زیر ذره بین می برد. فیلم سال 2002 با عنوان قرن خود که با الهام از اندیشه های زیگموند فروید و ادوارد برنایاس برای کنترل ذهن، ساخته شده نیز در این جشنواره نمایش داده می گردد.

maeaedu.ir: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6302

به "خیزِ دو فیلم مریل استریپ و استیو جابز به سوی اسکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیزِ دو فیلم مریل استریپ و استیو جابز به سوی اسکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید