خبرنگاران پیگیری خواهرخواندگی شهرهای براگا پرتقال با یزد

به گزارش کنفرانس هکا، یزد- خبرنگاران - سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: خواهرخواندگی بین شهرهای براگا در کشور پرتقال با شهر یزد در حال پیگیری است؛این موضوع در نشست با سفیر ایران در لیسبون مطرح شده است.

خبرنگاران پیگیری خواهرخواندگی شهرهای براگا پرتقال با یزد

حمیدرضا قمی روز شنبه در نشست با خبرنگاران استان اضافه کرد: با توجه به تاریخی و علمی بودن شهر براگا که در سال 2012 پایتخت جوانان اروپا و همچنین کاندیدای شهر خلاق است، امیدواریم این خواهرخواندگی منجر به تبادلات علمی و فرهنگی و تقویت ظرفیت های توسعه گردشگری شهر جهانی یزد گردد.

وی در ادامه به طرح هفت خوان در استان اشاره و گفت: این طرح یکی از بزرگترین طرح های مناسب سازی شهر یزد است که از میدان همافر تا مسجد جامع در حال انجام است.

قمی اعلام نمود: این طرح در راستای انتخاب یزد به عنوان اولین پایلوت شهر دسترس پذیر صورت گرفت و اعتبارات خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد توضیح داد: در حوزه سرمایه گذاری اقدامات فراوانی را در دست اقدام داریم که یکی از مهمترین آنها طرح مسکونی 837 واحدی واقع در میدان میوه و تره بار سابق شهر یزد در زمینی به مساحت پنج هکتاراست و اهتمام زیادی در ساخت آن به معماری ایرانی اسلامی داریم.

قمی بازسازی و احیای باغ تاریخی گلکار(فرهنگسرای بانو) در منطقه حسن آباد را از دیگر اقدامات شورا اسلامی شهر یزد بیان نمود و گفت: با راه اندازی کارخانه بازیافت آسفالت شهرداری یزد از شهریورماه بازیافت 2 هزار و 300 تن آسفالت شهر در دستور کار قرار گرفته که می تواند علاوه بر مزایای زیست محیطی، صرفه مالی مناسبی برای شهر یزد به دنبال داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد از ساخت فیلم زندگی نامه شهید سید رضا پاکنژاد به همت شورای اسلامی شهر اطلاع داد و اضافه کرد: اقدامات خوبی در حوزه فاوای شهر از جمله در موضوع شهروندسپاری، توسعه سامانه های مکانی و نیز رصد سخت و سازهای شهر به وسیله تصویربرداری هوایی به وسیله پهپاد انجام شده است.

قمی توضیح داد: در سالهای گذشته 80 درصد ساخت و سازهای شهر غیرمجاز بود ولی با اقدامات انجام شده شاهد 12 درصدی این تخلفات هستیم.

قمی از الکترونیکی شدن مصوبات شورای اسلامی شهر یزد اطلاع داد و توضیح داد: مصوبات شورا باید به صورت الکترونیکی ثبت گردد تا از سوی عموم مردم قابل دسترسی باشد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ساخت دو شهرک چوب و سنگ در حاشیه شهر، به منظور کاهش ترافیک شهری در یزد، گفت: زمینی به مساحت 50 هکتار برای ساخت این دو شهرک در نظر گرفته شده است و تا دوسال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به شروع به کار سامانه همسفریاب در اتوبوس های عمومی ادامه داد:این سامانه علاوه بر راستایابی آسان برای مسافران، به شهرداری یاری می نماید تا راستاهایی را که مسافر کمی در طول روز در آن تردد دارند را شناسایی و وسیله متناسب با ظرفیت در آن راستا مستقر کند.

قمی با اشاره به بازار سازی تاکسی های زرد یزد که در دوران کرونا استفاده از آنها به کمترین میزان خود رسید اضافه کرد: زیرساخت اینترنتی شدن این تاکسی ها آماده شده است و به زودی تاکسی های زرد شهر یزد نیز آنلاین خدمات می دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که 120 تاکسی زرد پیکان قدیمی در شهر یزد وجود دارد، گفت: این موضوع نشان دهند قدیمی بودن سیستم تاکسیرانی شهر یزد است که برای نوسازی آن نیازمند همکاری جدی سرمایه گذاران هستیم.

مجله عکسها: مجله تفریحی و سرگرمی عکسها

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12412

به "خبرنگاران پیگیری خواهرخواندگی شهرهای براگا پرتقال با یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیگیری خواهرخواندگی شهرهای براگا پرتقال با یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید