خبرنگاران آمریکا تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت را متوقف می کند

به گزارش کنفرانس هکا، نیویورک- خبرنگاران- رئیس جمهوری آمریکا در حالیکه جهان درگیر همه گیری ویروس کرونا است، قصور مدیریتی خود را متوجه سازمان جهانی بهداشت کرد و گفت در حال بررسی متوقف کردن تامین بودجه این سازمان جهانی است.

خبرنگاران آمریکا تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت را متوقف می کند

دونالد ترامپ عصر سه شنبه در نشست خبری روزانه خود درباره آخرین شرایط کرونا در ایالت متحده که این روزها بدترین شرایط را در سطح جهانی دارد، مطرح نمود و سازمان جهانی بهداشت را به خاطر انتقاد از تصمیم این کشور برای ممنوعیت سفر از چین مورد سرزنش قرار داد.

وی هفته گذشته اعلام کرده بود این سازمان چین محور شده است در حالی که بودجه واریزی آمریکا به این سازمان، حدود 10 برابر چین است.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه در حال بررسی عملکرد سازمان جهانی بهداشت است، گفت ممکن است به خاطر سوء مدیریت و سرپوش گذاشتن بر گسترش این ویروس، تامین بودجه آن را متوقف کند.

ترامپ اضافه نمود: همه می دانند در آنجا چه می گذرد. مالیات دهندگان آمریکایی بین 400 تا 500 میلیون دلار در سال برای آنها تامین می کنند در حالیکه چین تقریبا 40 میلیون دلار کمک می کند. ایالات متحد بر مسئولیت پذیری کامل اصرار دارد، یکی از خطرناک ترین و پرهزینه ترین تصمیمات از سوی کسانی بوده است که با تصمیمی فاجعه آمیز، با محدودیت های سفر از چین و سایر کشورها مخالفت کردند. آنها بسیار با آنچه که انجام دادیم، مخالف بودند و من قانع نشدم و مسافرت از چین را به حالت تعلیق درآوردم.

وی با بیان اینکه با این تصمیم جان هزاران هزار نفر را نجات دهد، ادامه داد: اگر ملل دیگر نیز سفر از چین را به حالت تعلیق درمی آورند، تعداد بی شماری از زندگی نجات می یافت. به بخش هایی از اروپا نگاه کنید. سایر کشورها و مناطقی که پیروی می کنند و مرزهای خود را به سمت چین باز می کنند، همه گیری را در سراسر جهان تسریع کردند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه نمود: بسکمک از کشورها مشکلاتی دارند که دوست ندارند آنها را باور کنند. هیچ کس نمی تواند باور کند تصمیم سایر کشورهای مهم برای باز نگه داشتن سفر، یکی از فجایع بزرگ و فرصت های از دست رفته در روزهای نخست بود.

ترامپ با بیان اینکه مردم آمریکا از زمان تاسیس سازمان جهانی بهداشت از 1948 تا کنون، سخاوتمندانه حمایت کرده اند تا برای جهان شرایط نبرد سلامت به ویژه در بحران های جهانی بهداشت را فراهم آوردند، اظهار کرد: با شیوع بیماری همه گیری کووید-19، نگرانی های عمیقی درباره اینکه آیا سخاوت آمریکا به بهترین نحو ممکن استفاده شده است، داریم.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که سازمان جهانی بهداشت نتوانست به طور مناسب و به موقع و شفاف اطلاعات را به دست آورد و به اشتراک بگذارد. جهان به این بستگی دارد که سازمان جهانی بهداشت با کشورها همکاری کند تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات دقیق در مورد بهداشت بین المللی به موقع به اشتراک گذاشته می شود.

رئیس جمهوری آمریکا با این فرضیه که اگر این سازمان مستقل نیست تا حقایق را به جهان بگوید، مدعی شد: سازمان جهانی بهداشت در این وظیفه اساسی ناکام بوده است و باید پاسخگو باشد. پس از دهه ها اکنون زمان آن است. سازمان جهانی بهداشت از انجام تحقیق معتبر در ووهان ناکام ماند که با قرائت رسمی دولت چین مغایرت دارد.

به دنبال این اظهارات مقامات سازمان ملل متحد اعلام کردند به زودی درباره آن موضع گیری خواهند کرد.

ترامپ با بیان اینکه شرایط در 29 ایالت تقریبا عادی شده است و می توانند فعالیت خود را از سر گیرند، تاکید کرد حتی در صورت از سرگیری فعالیت ها هم باید دستورالعمل های بهداشتی مربوطه رعایت شود.

عقب نشینی از دخالت در ایالت ها

وی که از روز گذشته بر سر اختیارات دولت فدرال و دولت ایالتی باعث جنجال شده است، اگرچه سعی کرد نشان دهد که فرمانداران هستند که تصمیم نهایی را اتخاذ خواهند کرد، گفت: ما توصیه های قوی برای فرمانداران داریم و چیزهای مثبت زیادی اتفاق خواهد افتاد.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه نمود: می خواهیم با فرمانداران همکاری کنیم، آنها هم می خواهند کارهای خوبی انجام دهند. اگر آنها این کار را نکنند ما به سختی به زیر خواهیم آمد و هیچ انتخاب دیگری نخواهد بود.

ترامپ پیش از این گفته بود به عنوان رئیس جمهوری درباره بازگشایی اقتصاد، اختیار تام دارد. این اظهارات با واکنش فرمانداران از جمله اندرو کومو فرماندار نیویورک روبرو شد که گفت ما در این کشور پادشاه نداریم و قانون است که وظایف هرکسی را مشخص می کند.

مجله آیرخ: مجله گردشگری و مسافرتی

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9951

به "خبرنگاران آمریکا تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت را متوقف می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت را متوقف می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید