خبرنگاران ترامپ:برای بازگشایی کشور اختیار کامل دارم

به گزارش کنفرانس هکا، نیویورک- خبرنگاران- رئیس جمهوری آمریکا در حالیکه کشورش بیشترین آمار مبتلایان به کووید-19 و مرگ ومیر ناشی از آن را در سطح دنیا دارد، گفت برای بازگشایی کشور اختیار کامل دارد.

خبرنگاران ترامپ:برای بازگشایی کشور اختیار کامل دارم

دونالد ترامپ عصر دوشنبه در نشست خبری مربوط به گسترش ویروس کرونا در آمریکا و اقدامات دولت فدرال در این باره، افزود: کشوری همچون آمریکا نمی تواند بیش از این تعطیل باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در ماه فوریه برای پیشگیری از ویروس کرونا اقدامی نکرده است، خطاب به خبرنگار سی بی اس گفت: شما رسانه جعلی هستید.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه کارمان را عالی انجام داده ایم، افزود: من فکر می کنم کشور باید بازگشایی گردد چرا که هیچ کسی به بسته بودن کشوری چون آمریکا نمی اندیشد. ما این کار را به خوبی انجام داده ایم اما مشکل رسانه ها هستند.

ترامپ در پاسخ به این سوال که اگر نیویورک و کالیفرنیا با بازگشایی مخالفت نمایند، اظهار کرد: فکر می کنم همه می خواهند که فعالیت ها از سر گرفته گردد.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: وقتی یک نفر رئیس جمهوری آمریکا می گردد، اختیار تام دارد.

این نظر ترامپ برخلاف قانون اساسی ایالات متحده است که اختیارات ویژه ای را به فرمانداران و مجالس ایالتی داده است. با این حال مایک پنس معاون اول وی بر این نظر است چون در همه ایالت ها شرایط اضطراری وضع شده است، همچون شرایط جنگی، تصمیم گیری با رئیس جمهوری است.

وی درباره اینکه آیا این بازگشایی شامل بازشدن مرزها به سوی اروپا هم می گردد یا خیر گفت باید همه چیز را در نظر بگیریم. امروز دیدم که فرانسه 2 هفته دیگر شرایط در خانه ماندن را تمدید کرد. بنابراین باید همه شرایط در نظر گرفته گردد.

رئیس جمهوری آمریکا البته مدعی شد به طور مطلق به توصیه های مشاوران پزشکی برای تصمیم گیری درباره بازگشایی اقتصاد کشور توجه خواهد نمود و مشاوران دیگری را هم به روز سه شنبه به شورای مشورتی اضافه می نماید.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا بازگشایی اقتصاد از روز نخست ماه مه ممکن است، گفت نمی خواهم در این باره چیزی بگویم. شما روزهای آینده در این باره خواهید شنید.

رئیس جمهوری آمریکا درباره اقدامات اجرا شده برای مبارزه با کرونا هم گفت به عنوان نخستین کشور، تعداد آزمایش کرونا از مرز 2 میلیون نفر گذشته است.

خبر در حال تکمیل است

مجله آیرخ: مجله گردشگری و مسافرتی

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9922

به "خبرنگاران ترامپ:برای بازگشایی کشور اختیار کامل دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ:برای بازگشایی کشور اختیار کامل دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید