حمایت صندوق پژوهش ارس از شرکت های فن آور

به گزارش کنفرانس هکا، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس از شروع به کار این صندوق برای تسهیل فرایند رشد شرکت های فن آور و دانش بنیان اطلاع داد.

حمایت صندوق پژوهش ارس از شرکت های فن آور

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، پریسا بهلولی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه منطقه آزاد ارس از جمله مناطقی است که حمایت های بسیار خوبی را در زمینه رشد اکوسیستم فناوری و پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان انجام می دهد، گفت: مرکز رشد ارس نیز جهت ارائه بسته های حمایتی و تشویقی متنوع به واحدهای فناور، استارت آپی و دانش بنیان راه اندازی شده بود تا زمینه رشد و توسعه فعالیت آنها را برای تجاری سازی ایده ها، بازاریابی و فروش محصولات در فضاهای نمایشگاهی منطقه، داخل و خارج کشور فراهم کند.

وی با اشاره به مشوق های ارائه شده به شرکت های فناور، دانش بنیان و استارتاپ ها توسط این مرکز، اضافه نمود: در منطقه آزاد ارس علاوه بر مزایای قانونی تعریف شده برای تمام فعالان اقتصادی و صنعتی، مشوق های جدیدی نیز برای شرکت های فناور و دانش بنیان تعریف شده است تا این افراد خلاق، بیش از پیش برای حضور در ارس علاقمند شوند.

وی اذعان داشت: هم اکنون 70 شرکت فناور و دانش بنیان صنعتی و 34 شرکت فناور نوپا، در مرکز رشد منطقه آزاد ارس فعالیت می نمایند.

وی در ادامه به شروع به کار صندوق پژوهش و فناوری ارس در کنار مجموعه مرکز رشد این منطقه آزاد اشاره نمود و گفت: این صندوق برای اولین بار در شمالغرب کشور و در بین مناطق آزاد ایران تأسیس شد که همزمان با نمایشگاه رینوتکس 2019 تبریز فعالیت خود را با پرداخت تسهیلات تصویب شده به شرکت های دانش بنیان مستقر در منطقه آزاد ارس کلید زد.

او با اشاره به احتیاجهای اعتباری شرکت های دانش بنیان استان، افزود: با تزریق این اعتبار به صندوق بخشی از احتیاجهای شرکت های فناور استان مرتفع گردد.

وی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد ارس، اولین منطقه آزاد کشور است که صندوق پژوهش و فناوری را در بین این مناطق تشکیل داده است، گفت: این صندوق با مشارکت 35 درصدی صندوق نوآوری و شکوفایی و 34 درصدی سازمان منطقه آزاد ارس، 15 درصدی پارک علم و فناوری و 17 درصدی شرکت دانش بنیان همگامان فعالیت خود را شروع نموده است.

وی ادامه داد: صندوق پژوهشی و فناوری ارس در 3 قالب اعطای تسهیلات 4 تا 11 درصد، سرمایه گذاری خطر پذیر و صدور ضمانت نامه از فعالان فناوری حمایت خواهد نمود.

بهلولی در توضیح وظایف این صندوق گفت: شرکت هایی که از منابع اقتصادی ضعیفی برخوردارند می توانند از تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری منطقه آزاد ارس بهره مند شوند تا بتوانند ایده های فناورانه خود را به محصول تبدیل نموده و سپس به دنبال تجاری سازی آن باشند.

وی اضافه نمود: صدور ضمانت نامه برای این شرکت ها در قالب ضمانت نامه شرکت در مناقصه، مزایده، تعهد در پرداخت پیش پرداخت به بانک ها و حسن انجام کار خواهد بود و همچنین سرمایه گذاری خطر پذیر نیز به صورت تزریق سرمایه به شکل نقدی با ارزیابی فنی و خدمات مشاوره ای به شرکت هایی خواهد بود که مورد تأیید قرار گیرند.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری منطقه آزاد ارس با بیان اینکه مأموریت صندوق ارائه خدمات اقتصادی و تسهیل فرایند تجاری سازی محصول به منظور یاری به رشد و توسعه صنایع خلاق است، گفت: این مجموعه فعالیت خود را به صورتمستقل پیش خواهد برد و برای تحقق اهداف مذکور احتیاج به افزایش منابع اقتصادی دارد، از این رو همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی با صندوق قطعاً در توسعه فعالیت های آن تأثیر خواهد گذاشت.

بهلولی در انتها با اشاره به اینکه در حال حاضر اولویت ثبت نام در صندوق حمایت با شرکت های فناور واقع در آذربایجان شرقی است، گفت: شرکت هایی که در مراکز رشد استانی یا پارک علم و فناوری عضو هستند و همچنین شرکت هایی که بتوانند تائیده پارک علم و فناوری استان را اخذ نمایند می توانند در صندوق ثبت نام نمایند.

مجله آیرخ: مجله گردشگری و مسافرتی

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10684

به "حمایت صندوق پژوهش ارس از شرکت های فن آور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت صندوق پژوهش ارس از شرکت های فن آور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید