حمایت تمام قد وزارت میراث فرهنگی از توسعه گردشگری خوزستان

به گزارش کنفرانس هکا، خبرگزاری مهر/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، حمایت تمام قد وزارت میراث فرهنگی از توسعه گردشگری خوزستان صورت می گیرد.

حمایت تمام قد وزارت میراث فرهنگی از توسعه گردشگری خوزستان

عزت الله ضرغامی در بازدیدی از غرفه خوزستان در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: طرح مضیف و پذیرایی در بخش ورودی غرفه نشان از یکی از شایسته ترین و شجاع ترین اقوام ایران یعنی مردم عرب خوزستان دارد.

ضرغامی با تاکید بر اهمیت نمایش آئین برجسته و شایسته قوم عرب ایران به گردشگران، همکاران خود در میراث فرهنگی خوزستان را به جهت حمایت از برگزاری آئین های مختلف اقوام و حضور در نمایشگاه تحسین کرد.

وی اظهار کرد: سیاه چادر و آئین های قوم بختیاری نیز یک نماد فرهنگی از سبک زندگی این قوم اصیل است. زندگی پرشور مردم با گویش های مختلف در گستره خوزستان با طبیعتی زیبا و چهار فصل، از کوههای سر به فلک کشیده و سواحل نیلگون خلیج فارس نشان دهنده اتحاد اقوام ایرانی است.

ضرغامی بعلاوه از بخش معرفی پتانسیل های گردشگری و صنایع دستی دزفول بازدید کرد و با توجه به اینکه دزفول به عنوان شهر جهانی کپوبافی برگزیده شده، نوید برگزاری باشکوه جشن جهانی شدن دزفول را به مردم خوزستان داد.

وزیر میراث فرهنگی توضیح داد: به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری، گفتگوهایی اجرا شده و بخش هایی از ظرفیت های گردشگری نیز در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی به مسائل زیرساختی در دسترسی به منطقه ها گردشگری اشاره نمود و اضافه کرد: برای حل این مسائل جلساتی در حال برگزاری است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در انتها اظهار کرد: در حوزه ورزش های زمستانی، جدول و تقویم گردشگری کشور تنظیم شده و جایگزینی های مناسبی اجرا شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 26 بهمن 1402 بروزرسانی: 26 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15110

به "حمایت تمام قد وزارت میراث فرهنگی از توسعه گردشگری خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت تمام قد وزارت میراث فرهنگی از توسعه گردشگری خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید